Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sziasztok!
valóban a 250-es 100-vagy afelett pörög,viszont hallottam már un. "túra lánckerék szettről"
ami nem sokban különbözik az eredetiről csak az első lánckerék egy foggal több,
állítólag már az is sokat jelent.
-ha Ti többet tudnátok erről szívesen elolvasnám....
kösz!
Szia Perol!
Bocs de már megint plexi ügyben zavarlak.Keresgéltem a neten,de olyat mint a tiéd nem találtam.Én is olyat szeretnék mint a tiéd,mert nekem az tetszik.Meg tudnád írni a típusát?Vagy ha esetleg el akarnád adni,szívesen megvenném.Vagy ha tudod,hogy hol lehet olyat venni és megírnád megköszönném.
Előre is kösz.
Attila
Húúú de vágom !
A dióda mérő táblázatot felteszem majd ,ha tudom .
Ismerem a 250-esek hangját. Azt kell mondjam, hogy álló helyben szép. 100-as tempónál pörög, mint a fene, sacc per kábé 6000 körül. Akkor már a hangja se olyan mély és dübörgős. (a 11. motoromat taposom épp, 125-750-ig végigjártam mindent, hogy tudjam: k**va fontos a köbcenti) :)
A kerámia hengert furcsállottam, de utánanéztem. A henger öntvényébe kompozit kerámia van eutektikus eljárással ötvözve, hogy hatékonyabb legyen a hőleadása és kisebb hűtőbordákkal érjék el a kellő hűtést (kisebb súly, karcsúbb, szebb blokk). Megkövetlek, ebben igazad volt.
Olajszint rendben? Milyen olaj van benne?
A generátor alapvetően háromfázisú, szinuszos váltakozó feszültséget állít elő. Mivel a motor villamos rendszere 12V-os egyenáramú áramkör, ezt a feszültséget egyenirányítani kell. Ezt legegyszerűbben diódával lehet megtenni, ami csak a szinuszhullám egyik félperiódusát (esetünkben a pozitívat) ereszti át. Hogy a feszültég a lehető legjobb hatásfokkal egyenárammá alakítható legyen, több diódát kapcsolnak hídkapcsolásba. Ezt az egyenirányított, lüktető feszültséget (ilyenkor még 50-100 Vpp) aztán a fesszabályzó szabályozza be 13,5-14,5 Voltra, a fordulatszám és a terhelés függvényében.
A Virago fesszabályzója, mint a japán vasak 90%-nál, egybe van építve az egyenirányítóval. Az egész hóbelevanc egy mart alumínium házba van rögzítve, ami ki van öntve műgyantával. A házi javítása elég necces.
Amit tenni lehet: ha tényleg csak annyi a baj, hogy egy vagy két dióda elfüstölt (de ezt csak alapos méréssel lehet kinyomozni), a fesszabályzó elé be lehet pakolni egy plusz egyenirányító hidat, amit házilag, egy szál forrasztópákával el lehet készíteni. A mérések alapján összeforrasztott kiegészítő diódahíd a fesszabályzónak nem kavar be, mivel a tönkrement gyári diódahídon keresztül ugyanúgy bejut a generátor által termelt villamos energia (ha a polaritást megfelelően állapítottuk meg).
Szia: Erröl a diodas dologrol irnál bővebben ,szerintem tőbbünket is érdekelne!
Szia fodipapa!

Nekem úgy tünik, hogy a kipufogód nem eredeti. Az a hosszú toldatcső nem szokott lenni a 250-eseken, az valami barkács lehet, bár kifejezetten szép kivitelű. Nézz meg más 250-eseket, és látni fogod.
Valószínű sokszor nem is maga a feszszabályzó rossz ,hanem a háromfázisú egyenirányító diódáiból gebedt meg néhány . Van egy táblázat hogyan kell kimérni .
szia!
igen, kerámia a henger fala! ugye az kemény anyag nem nagyon kopik, a meleget is bírja
Nekem is az eladó szaki mondta, miután én is hitetlenkedve hallgattam, egy Yamahás szerelőt megkérdezve győződtem meg róla, hogy ez a valóság!.
A fesz szabályzót nem tom pontosan, hogy mennyi lehet összehozni, az 535-öst a Keeway-félével, nyilván néhány paraméterét össze kell hasonlítani.
A kipuffal kapcsolatban meg nem értek veled egyet! sztem agy csoppernak egyik legszebb tulajdonsága a hangja és az, ha nem nagyon igénytelen sufnituninggal éred el, akkor csak jó lehet.
Én mikor eladtam a virgácsot, a vevő azt mondta, hogy a hangjába(is) beleszeretett, azért választotta az enyémet!
A 250-es hangjáról csak annyit, ha legközelebb Miskolc környékén jársz megdumálom a szőke bombázót, h. mutassa meg neked..... a motorja hangját
535-ös
Mindig zörgött egy kicsit ,de most utoljára erősebben . Egyébként jó a kuplung ,nem csatatan ,nem ránt mikor egyesbe teszem , és menetközben sem érzem hogy csúszna . Úgyis megyek le a garázsba nyerget faragni ,beindítom majd .
Megnéztem az 535 szervízkönyvét, abban nincs ilyesmi. Ezek szerint 250-es. Valószínünek tartom, hogy a lamellák kopását jelzi a hegyes pöcök. Lehet, hogy kupplungbetéteket kell cserélned. Nem csúszik/ragad a kupplungod?
Milyen típusról van szó? 250? 535? Melyik?
A kupplung zörgése mennyire hangos? Mert egy pici zaja lehet, de nem sok...
Szervusztok !
Lent a kuplung karnál a blokkon van egy kis hegyes jelzőizé ,meg szemben a karon is . Minek van az ott .
Egyáltalán hogyan kell beállítani ?
Utoljára mikor beindítottam a vasat ,zörgött a kuplung . Behúzva nem zörög .
helló blackiex!
kösz meggyőztek(tetek),nem bántom.azt hiszem csak fellángolás volt ez a gondolat
szép ez így...
Kicsit lemaradtam a topikban, de megpróbálom felvenni a tempót.

Kicsi10: Kerámiabetétes hengerek? Erről mesélj egy kicsit, mert nagyon abszurdnak tűnik...
Ami a kiherélt 250-es hangját illeti, hangosabb lehet, mint egy nagy Virago, de hogy szebben nem szól, az is biztos. Túlságosan pörög ahhoz és nagyon vékonyak a kipufogócsövek belső átmérői - ez a komoly hang legfőbb ellensége. Youtube-on tonnaszám van fent videó ennek bizonyítékaként.

Ami a fesszabályzót illeti, lehet, hogy passzol, mert a 250-es az 535-ös kicsinyített mása. Elvileg a generátoruk működése és a teljesítménye azonos, úgyhogy ha egy kis vezetékeléssel is, de össze lehet hozni a Keeway szabályzót az 535 generátorával.

Fodipapa: mivel el akarod adni a gépet, feltétlenül lebeszélnélek a kipufogó berheléséről. Jobb árat kapsz egy full gyári vasért. A vevőben gyanút kelt a barkácsolt motor ("vajon mit köszörült még szét rajta?!")... Érted... :)
-szia Ákos!
igen sajna megválok tőle, bár tavaszig nem gondoltam,hogy nagy kereslet lenne motorokra..
ha érdekel, vagy tudsz valakit rá hívj vagy írj : Fodor Csaba tel.:06209918606 vagy fodipapa@wdsl.hu
Szép napot!
Fodipapa, eladó a vas már?
Ákos
köszi !
az enyém csak 250-es ,nem hiszem,hogy sokkal jobb hangja lesz inkább nem bántom.
vagy csak azokat a szűkítőket szedem ki ,bár még nem jöttem rá hogyan jön ki
üdv!
Az 535 ösön a kipuffogó közösitő dobot alul megfurkálod 1o es furóval/ kb.1o db.lyuk/ akkor még nem csinálsz bajt,de megjön a hang.Van egy leaser csövem,de az meg olyan hangos,hogy elszaladnak a vadak,ezért azt le is vettem.
Köszi! Az a baj hogy a keeway csak a 250 es viragoval csereszabatos crusierrel! Nekem a szentendrei depójuk relatív közel van ott vettem a tank alatti légszűrő és elektromos crómos fedeleket 514 ft/db áron! Az még csereszabatos a 535.-ével!De rákérdezek van netes cimem!
Szervusztok !
Lent a kuplung karnál a blokkon van egy kis hegyes jelzőizé ,meg szemben a karon is . Minek van az ott .
Egyáltalán hogyan kell beállítani ?
szia!
igen megtaláltad a gyenge pontját a virágónak! Már több emberkét hallottam, hogy ezzel közd.A töltő fesz max 14-14,5 V lehet, ha több akkor elfőzi a savat, ha sokkal kevesebb akkor nem biztos, hogy elég.Egy haver (igaz a 250-esébe) a Keeway-ét tette töredék áron az eredetihez képest.