Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok.Van egy 535-ös víragom aminek sajnos meghalt a km órája.Próbáltam az Alig utcai szervizbe megcsináltatni de olyan horror árat mondtak,hogy inkább próbálok venni használtan.Esetleg ha valakinek van elfekvőbe vagy nem rajtam akar meggazdagodni illetve esetleg valami tanácsa arra milyen órával lehet ezt helyettesíteni.Várom a válaszotokat
Köszönöm a segítséget.
Egyikről képem is van... A másikhoz nem találok...
Évjárattól függ. Van, ahol a motor mögött van a vázra csavarozva (ülés levétele szükséges, asszem az akksi alatt van), vagy a bal oldaldekli alatt, a kipufogó közösítő dobja felett.
Szevasztok !
Meg tudja mondani valaki az 535 -nek hol van a fesz szabályzója ?
Vagy NGK BPR7ES...
NGK BP7ES
Sziasztok érdekelne hogy az 535ösbe milyen höértékü gyertyát tegyek a márka is érdekelne. Elöre is köszönöm a segitséget. üdv
Éppenséggel okozhatott eltömődést, de ezt elég nehéz diagnosztizálni. Elég vékonyka olajvezető furatai vannak a Virago-nak, egy kis műanyag morzsalék simán eldugaszolhatta. Ettől viszont akkor valahol kopás keletkezhetett. Szerintem nem úszod meg a blokkbontást :(
A mult evezred végefelé volt 1 simson sport 250-em ,1hengeres négyütemü kardános -lökörudas vezérlésel.Azt nagyon fájiztam eladni .nem vezérmüláncos volt.más zajokat eregetett.Nem rémlik hogy kényes lett volna bármijen olajra.örült ha látott-1 jó botond márkájut.Nem tünik nekem se vezérmülánc hangnak,mert valoszinü azt mellé hajolva kiszürném.A láncfeszitöm meg ugy csuszott fél oldalra mintha szerelési hibábol az automata feszitö nem a vezetö helyére ugrott volna beés müanyag lánc vezető nem a vezető horonyban futtatta a láncot hanem felugrott az oldal válra.De már probálkoztam lánc szem eltolással is hátha eltolom a vezérlést megváltozik a hang.valoban volt változás ,de nem a csörgésre nézve.Megfordultaz is a fejemben vajon ennek a lácfeszitö kopásának -morzsalékának nem lett e ez eredménye?Nem okozhatott e eltömödést?Egyébként köszönöm szépen a szerviz anyagot most böngészgetem
Azért egy 535-ös más. A Suzuki LS 650 kimondottan hamar eszi a vezérműláncot, 20 000 km-nél már lehet hallani a csörgő hangot. Minél magasabb a henger, annál hosszabb a lánc, annál könnyebben nyúlik. Minél nagyobb a motor nyomatéka, annál hamarabb kifárad a lánc anyaga. A Drag Star 650 ugyanilyen láncot használ, de komolyabb feszítő mechanizmussal - ennek ellenére 40 ezer kilométer körül cserésre fut.
Egy 125/250-es Virgács nem gyepálja annyira a vezérművet. Pláne, mert a lánc közel hasonló szemméretű, mégis jóval kisebb erőkkel kell számolni a kis Virago-k esetén.
Na ja! Meg még szét is szedi neked!
Sajnos angol, de én sem bírom az ángliust, mégis boldogulok vele, vannak a neten igen jó szótárak, még a kuplungrugó-alátétet is meg lehet találni.
26000 km körül még nem illene vezérmű problémának lenni. (láncnak sem) Nekem 30 van a 125-ösben, de másik topicon van olyan, aki 60 körül jár már gond nélkül. Persze, ha már elkopott a feszítő sin, az jelent valamit.
Csumi mindenkinek.a www.motorosok.hu magyar az 535 osokhoz a kezikonyv?Peace koszonom a segitseget!
XV 535 (535-1100-ig) szervízkönyv itt:

http://rickhill.com/download/D...

A szelephangot állandóan lehetne hallani, nem csak adott tempónál / fordulatszámon. Ez a tünet a vezérműre utal, de ha szerencséd van, akkor csak a feszítőt kell "újrahúzni" (azaz kiszerelni, a nyomó platnit teljesen betolni a helyére és hagyni, hogy újrakalibrálja magát). Azért javasoltam az olajcserés próbát először, mert az a legkevésbé macerás, plusz úgyis itt az ideje a szezon végi olajcserének. Az 535-ös szeszélyes (83-as tervezésű) blokk, akármi okozhatja a zajt.
25-est =250-est
Van az oldalon egy mailcím: manuals@motorosok.hu
Oda írsz egy tisztelettudó kérő levelet, és adnak egy jelszót, ami egy darabig jó.
Akkor is megy a dolog, ha neked nincs feltöltenivalód, én a 25-est töltöttem le innen.
Még nem cseréltem láncot , használtan vettem a gazdája szerint 16000 km volt akkorbenne most 26000 körüljár. A szelepek körül nem lehet mit tapogatózni? Nem szivesen venném ki a vázbol igy egyben jobban mutat.
Köszönöm LAPAR a segitséget az oldal megvan de kitől is kérjem a jelszót? Egyébként szerencsére nekem is van segédletem csak németül irodott,de a képek segitenének ha tudnám hol is keressem a bajt. Most hogy emlitetted valoban volt lánc feszitő problémám, a dinamo oldali automata feszitő valami oknál fogva nem a kiképzett horonyban futtata a láncot és ez miatt ferdére koptatta a bakelit bevonatot .Talán még a fémtarto is kilátszottmár a feszitőböl de ez még az olajcsere előtt volt és érdrkrsmodon nem adott hangot spontán érdeklődésból bontottam meg a hengerfej deknit ekkor tünt fel az eltolodás.de aláncon nem vettem észre ekkora mértékü kopást .Viszont hiába fülelek pláne menet közben nem tudom kiszürni mekyik hajtásbol ered a zaj. Szoval hogyjutok rá az oldalra a letöltéshez?Köszi!
Szia!
A hanghoz nem tudok hozzászólni, de az valószínűtlen, hogy az általad említett olajcsere lenne az oka.
A Virago-k nem érzékenyek az olajra, azt hiszem SE-SF van nekik előírva, miközben már SJ-SL olajakat írnak elő a modernebb járgányokba. A második betű a teljesítményszintjét adja meg az olajnak, és az ABC betűi szerint halad.
A szintetikus olajok általában inkább hígabbak (hidegen legalábbis), a Viragonak meg még az ásványi is jó.
Azt nem mondom, hogy nem örül egy félszintetikusnak, de ennek inkább hidegben, és indításkor van jelentősége.
A szervízkönyvet lapozgatva elég sok dolog megérthető belőle (képek is vannak )
Letölteni innen tudod:
http://www.motorosok.hu/szervizkonyvek/?sid=24b0
7bc6384e408a013f011d69d3bb7e
jelszót mailban kérj a gazdától, ad ingyé!
Hát igen, lassan el kell tenni a vasat télire. Tetszik a megoldásod, bírom a hasonló okos és filléres ötleteket. És irigylek mindenkit, aki tud hegeszteni... :)
Ha nem változik a hang, akkor nagy baj nem lehet. Azt javaslom, a következő olajcserénél tegyél bele olyan szintetikust, amit ezelőtt. Ha a hang megszűnik, akkor minden rendben.
Egyébként vezérműlánc-hangnak tűnik a tünetek alapján. Mivel automata a feszítő, lehet, hogy a vezérműláncod van elnyúlva. Hány kilométerrel ezelőtt volt cserélve a lánc? Mázli, hogy a Virago-hoz a legolcsóbb ez az alkatrész, 12-14 ezer darabja.
Üdv Mindenkinek!
Nekem egy ilyen bakolást sikerült összehozni alá. Ez uganott támasztja alá,mint a gyári,csak anyagilag kevésbé volt megterhelő.Hátránya,hogy erre felültetni az kétemberes mutatvány,de ha rajta van akkor nagyon stabil.Jövő hétre már erre-arra havazást is igérnek,ugyhogy szerintem itt az ideje a pihinek.
Feri
Szevasztok Mocisok .én Guy vagyok motoros baráti néven kapospulábol.Már vagy két éve nyuzok 1, 535-öst teljesen elégedetten, a második olajcsere uton a szintetikus olajat félszintetikusra cseréltem -rábeszélésre és nekem ugytünik ezután jött elő 1 érdekes csörgő hang. Ugy kb 70-80 tol belép 1 szabálytalan alátét csörgésre hasonlitó éles zörely ,de anyira nem tudom semilyen ütemhez sem kötni ,mintha csak valami apro golyo felszakadna az olajbol és össze vissza ütödne a forgattyus házban. Ezzel az állapottal tekertem márvagy 4000km-t de senem erösödött se nem halkult.Ha komotosam kirándulgatok nem is igen jön elő, csak miután odahuzok neki de tekertem vele tartosan 130-is.Ha vissza engedem a gázt a hang is elül. Szerintetek mi lehet? A kétoldalt lebontottam nem találtam semmi kézzelfoghatót.Volt valakinek hasonló,mit szoltok hozzá? Köszi,GUY