Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lenne egy kérdésem a csoport fele: karburátor szinkronérdemes azzal a maszek házi benzin csövekből fabrikált dologgal csinálni?
Vagy gyári a tuti csak?
Esetleg valakinek eladó szinkron teszter olcsón? 😊
Jó napot a csoportnak ☺️ Az olajhűtős dolog meg oldódott. Sajnos tényleg el volt dugulva!
Így a motorról leszedve ki lett takarítva és ha már ismét le eresztettük az olajat és le dobtuk a szűrőt ,a blokkot is ki mostam amennyire tudtam. Na most jó.
Az a kicsi 10 km volt 😋 annyira nem kicsi. ez a baj én sem ismerem ezért kérdeztem.Amilyen állapotban az olaj meg a szűrő volt benne azt sem tartom kizártnak hogy a hűtő el van dugulva a trutyitól 😒 Na akkor holnap folyt,köv . ismét olaj le és hűtő le.
Nem ismerem behatóan azt az olajhűtőt, ami a te motorodon van, de lehet van benne termosztát, ami akkor nyit, ha a motorban keringő olaj eléri a 100 fokot (ex has érték), nem lenne példa nélküli.

Tehát ha rövid karikát mentél, akkor lehet az a bibi. Egyébként a dugulás se kizárt, persze.
Akkor kérdek kicsit más jellegű dolgot.(mert most hogy a csap jó mentem gyorsan egy karikát 😋 ) Az olajhűtő légteleníti saját magát ha az olaj fullra le van eresztve? (és persze új olaj és szűrő már a helyén)
Mert a motor full forró az olajhűtő és csövei meg szinte mondhatni hidegek 😵 Vagy mi lehet a gond hogy az nem melegszik át? nem cirkulál benne az olaj?
És ha nem akkor miért nem?
Annyit javitanek a leirtakon, hogy a PRI allas az angol PRIME, azaz 'elso toltes' kifejezes, illetve hogy a PRI allasban a tartalek csatornabol, az uccso cseppig kijon a cucc vakuum nelkul, de a RES normal esetben az ON allashoz hasonloan vakuum-vezerelt.

Valoban, a PRI allast elovigyazatossagbol 30-60 masodpercnel hosszabb ideig nem szeressuk nyitni. Ellenben piszok hasznos, ha diagnosztizalni kell valami uzemanyagellatassal kapcsolatos hibat. Ha pl. a bicikli rangat vagy nagy temponal hezital, PRI-re forditva a csapot kiszurheto, hogy a csap nem-ereszt-e at eleget avagy a karbiban van dugulas.
Igazatok volt 😊 🤘 🍻 Az az egy nem sikerült hogy a gyárit vissza 😋 Mert az nem van 😌Itt a csap ki volt belezve és valami féle sziloplaszt vagy paszta volt a tömítésre oda kenve(persze nem tömített!) De találtam egy hangyányit erősebb rugót amiből vágtam le mert hosszú volt és így most zár!
K.István: Igen már művelődtem erről is 😊 :
On állásban: A vákuumos csap csak akkor nyit ki, amikor jár a motor, vagyis amikor vákuum keletkezik a motorban. Ez egy csövön át (a szívócsövet köti össze a benzincsappal)eljut a benzincsaphoz.

PRI állásban: PRI állás (PRIMER), ennek jelentése légtelenítő állás. Ebben az állásban állandóan nyitva van a csap, ha van vákuum, ha nincs. Átfolyik a benzin vákuum nélkül is. Ez azért kell,hogy például porlasztó tisztítás után ne kelljen sokat indítózni,hogy tele folyjon az úszóház, hanem feltöltjük PRI álláson a porlasztót,majd indítás után átváltunk ON pozícióba. Annyi rossz van benne,hogy álló helyzetben sem zár a csap,és ha véletlenül felakad a tűszelep, akkor túlfolyik a porlasztó,és kifolyik a benzin a tankból.

RES állásban: RES (RESERVE) tartalék állás, ahol a tank aljában lévő, ON állásnál nem kifolyó benzin is kiereszthető. Ritkán van a vákuumos csapoknál RES állás,ilyenkor itt is vákuum nélkül is leereszthetők a tank legutolsó cseppjei is.
Csatlakozom Istvánhoz. A javítószettben levő rugók van, hogy nem olyan erővel tolnak, mint a gyári.
Soknál láttam olyat, hogy vissza kellett tenni az eredeti rugót, hogy ne csepegjen
-gyenge a rugó ami nyomja a membrános csapot
-túl feszes a membrán
- sérült a tömítöfelület
- szennyezödés van a tömítöfelület és a csap o-gyürüs tömítése közöt

Amúgy "zárt" állás nincs.
Kérdés: gyári benzincsap összes tömítése membrán minden új!
És nem zár el :( mindig jön a benzin zárt állásban is. 🤔 mi lehet a gond?
Ennél gyárilag 20w40 az előírt 🙂 de az már nehéz a beszerzés.így a 20w50 lett
Pedig a hidegoldali tizes olajjal mehetnel meg fagyban is! :D
Szia! Nekem 97-es, de Motul 10w-50 olajjal hajtom és jól érzi magát. 5 fokban meg én nem megyek motorozni. :-D
Ezt nem tudom megmondani, de nem kizárt. Szerintem pucold ki a leömlőket amennyire lehet, biztosan a teljesítmény kárára is megy, hogy a fele keresztmetszetet mocsok tölti ki.
A hengerfej menet közben olyan 80-90C-os lehet, de meleg nyári napon nem lepne meg a 100+ se.
Le vettem a leömlőket , annyira vastag koksz a kipufogó szelep körül meg a HF ben nincs de a leömlők belül nagyon kokszosak 😥
Az lehet attól hogy a karbik szarul voltak beállítva? és vagy a volt gazda nem nagyon ment vele csak tötymörgött? És így kokszosodott,most meg ég le?
A hengerfejen mérve mennyi a jó hőmérséklet a motornak? (arra gondolok hogy nincs rajta ugye hőfok mérő,de szeretném mérni van ilyen vezetékes hőfok mérő cuccom )
Motul 3000 20W50 hibatlan, ha nem hajtod 5C° alatt.

Less be a leomlokbe, igen. Ha ott olajfolyasod van szelepszarszimmering iranyabol, azt latni fogod. Tobb koksz lenne ott, mint Komlon.
Egy egeszseges kipufogoszelephez tartozo leomlo falan es a szelep tajekan egy vekony reteg szaraz korom van.
Még egy kérdés: Az előző gazda 10w40 olajat rakott a motorba(állítólag a boltban ezt javasolták neki) Én a Boltos javaslatára aki szerel is, (és neten én is néztem) 20w40 kellene de 20w50 et raktam bele Motul 3000 kódnévvel ellátott olaj. aztán néztem több olaj ajánló oldalt sok helyen a 10w40 et ajánlják bele . Most akkor mi a helyzet? 20w50 vagy 10w40 ?? valaki okosítson már ki .
Akkor azt mondod a leömlőket vegyem le és A-Z ig mossam át mert a régi olaj amit nem látok kintről az ég és sistereg?(ha így van meg könnyebbülök mert nem hiányzik még egy szelepszár szimeringezés is 😕 )
Hmm... nem ismerem behatoan az oreg XJ-k kipufogojat, de ez nekem ugy hangzik, mintha ez a szivatgas pl. a leomlo hovedo lemezenel lenne. A leomlo belsejebol nem lenne szabad fustnek kiszabadulnia, az ott tomitett es nem is hiszem, hogy hallani lehetne a sistergest.
Kívül nem olajos, de égett olaj szag van és a kipufogó minden tömitetlen nyílásán olajos gőz árad, és ha meleg a motor és hallgatózok olyan hang jön mint amikor olaj fröccsen forró vas lapra serceg.
Ha a leömlőkBE, akkor jó eséllyel valóban szelepszár tömítési gond van. Jól látod.
Sziasztok.
Ide is írok (bár nem 600 asom van hanem 900F )
Vettem nemrég ezt a motort 1994 es. 4BB motorkód.
Nagyon el volt hanyagolva,nem külsőre hanem műszakilag,el kezdtem átnézni cserélni a dolgokat(olaj,szűrők,gyertyák,stb..)
Egyenetlen volt a motor járása alapon és fordulaton is így karburátor szét szedés ,pucolás,beállítás,most már jobb.
De szelep hézagok is rosszak voltak így azt is kellett lapkáznom.
Viszont ami nem hagy nyugodni: Elindítom és amint üzem meleg lesz el kezd olajosan füstölni a kipufogó leömlők ből.
mint ha olaj kerülne a leömlőkbe és az ottan egyből serceg és füstöl.
Honnét kerülhet oda az olaj? (én saccolom szelepszár szimering) De nem vagyok biztos a dologban ezért kellene olyan aki járt már így.

Köszönet minden segítségért. 😊 🤘
Ugy legyen, mert akkor az sokat egyszerusit a kollega problemajan
"ha lefúrod a szegecs fejét és utána menetet fúrsz az összeszereléshez"
Emlékeim szerint az is csavar, nem szegecs. Hidegvágó, vagy dremmellel, kell vágni rá hornyot, aztán kitekerni csavarhúzóval. Lehet ragasztott, így esetleg hölégfúvóval meg kell támogatni a beavatkozást. :) Èn még nem csináltam soha ilyet, csak egyszer hallottam mikor mesélték... :-D
Nem írtál évjáratot, szóval azt néztem, ami "kéznél volt".
A későbbiek valóban szegecseltek, ott csak az segít, ha lefúrod a szegecs fejét és utána menetet fúrsz az összeszereléshez. A kapcsoló szerkezetet mindenképp le kell venni a felső villahídról, azt nem úszod meg.

Ha ez nem kivitelezhető a részedről, egy új gyújtáskapcsoló 30 lepedő. Ha ennyit nem adnál érte és zavarna, hogy akkor két kulcs kell minden egyébhez, akkor a kék vezetéket máshonnan kell megtáplálnod.

A kék szál a hátsó lámpát, az elülső helyzetjelzőt és a műszerfal világítását működteti ON állásban, P állásban a kék le van választva a kék-pirosról és a műszerek izzói nem kapnak áramot.
Az átkötés jár némi kompromisszummal. Pl. kéket a kék-pirossal állandóra közösítve majdnem minden tekintetben ugyanúgy fog üzemelni, mint eredetileg, DE a gyújtáskapcsoló parkolóállásában a műszerek háttérfénye is világítani fog.