Yamaha XJ 600

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én úgy gondolom itt mókolásról szó sem esett! Kérdés volt . azért ne akarj egyből úgy beállítani mint aki kb embert ölt! Hidd el van olyan (mókmester) aki nem kérdez ,nem érdekli,hanem neki ugrik szét cseszi és vigyorogva használja az úton! Én nem ez vagyok!
Úgy érzem azzal meg pont magam minősítem+-an hogy kérdek mielőt marhaságot cselekszem!

Részemről ennyi!
Így van se fix se szegecselt tárcsát sem. De jóval többet elfutnak mint az autóké ugye a tömeg csak töredék amt lassítani kell. De gyorsításnál sem bánom. 😊
Drágáim. ezért kérdeztem! mielőtt le harapjátok a fejem!!!
Ráadásul lehetetlenség. Egyrészt az autok öntvénytárcsáival ellentétben ez acél, másrészt rugalmas és enged oldalirányba. Harmadrészt meg biztos hogy nem próbálnám ki 😆
Nem lehet ekkora elvetemült szaGember aki ilyet mókol.
Ha mégiscsak sikerül.motor féktárcsát esztergával felszabályoztatni dobd már ide is fel hogy sikerült 😆
Fog kaoaszkodni. Amikor kékes szürke sávot látsz a tárcsán akkor lesz jó, szépen alakult a betét a tárcsához. Amúgy nem sok 120ezer egy pár tárcsa ára mikor pl. 240-ről nagy hirtelen lassítani kell és vigyorogva a sisak alatt brutál a lassulás. KB majd 2ezer egy doboz cigi. Mi a drága mi olcsó... EBC-t vagy Brembot vegyél mindkettő messze többet tud mint mi.
Annyira nem rossz a helyzet azért. 90-100 euró egy tárcsa a németektől.

https://www.biketeile-service....
https://www.louis.de/artikel/v...
https://www.elbmoto.de/TRW-Bre...
Én nyugi ban vagyok 😂 aki nálam nyugisabb az hazudik 😅. Nem bántom őket ,betét csere lesz és ennyi. Amúgy nincs ""kedvem"" cserélni a tárcsákat (darabja 60 ezer Ft körül 😱 ) Így marad ez méretre jók csak túl aggódtam a hosszanti csíkok miatt 😊 Lesz bele színteres betét az majd kapaszkodik 😂
Nyugi. Próbáld meg, max lecseréled a tárcsákat, ha nem lesz fasza. Istvánnak abban igaza van, hogy nem egy liga a kettő, itt 5mm-es tárcsákról beszélünk (új korukban 5mm) és 4-4.5-nél egyik-másik már cserére van kiírva. De ha úgyis lecsó a szajré, sok bukni valód nincs, annyi sütnivalód meg csak van, hogy a kiegyelt tárcsával nem 160-180km/h-s tempóval nyomod le a tesztköröket, hanem ésszel.
Ja és azt el is felejtettem ide írni: A gazdasági ok??? hol élsz? itt az öreg 5 ezerért a 4 tárcsát meg csinálja. A leg gagyibb tárcsa pár 20-30 ezer. azaz 4 db esetén 40-60 ezer így nem értem miről is beszélsz milyen gazdasági megfontolásról?
Motornál nem ismerem a tárcsa típusokat abban nem is vitázok ,csak kérdek! Ezért is kérdeztem itt is! Amúgy meg az én yamaha 900 F tárcsáim nem szegecselt ,egyszerű sima hűtött tárcsa
😂Túl reagáltad a dolgot 😉 Nyugodj le attól majd megnyugszol.
Nekem van 2 garnitúra féktárcsám azaz 8 db (mert elől hátul féktárcsás a passat) vettem a kocsit és betét csere érett volt, vettem tárcsákat is, aztán kiderült semmi de semmi bajuk pár századot le szedett (szabályzott a szaki) és hidd el nem kocsmatöltelék full precíz (csak nagyon jó ismerős nekem nem kell sorban állnom!) nyugger ,de így is dolgozik állandóan!
Na de a lényeg 2 évente műszakira felszabályzott tárcsa és új betét mi baj lehet! Ja és körbe fosom 2-3 óra alatt úgy őket én is hogy csak a gyári emelő van, mindent átnézve 😉 (csak meg jegyzem autószerelő végzettségű vagyok,bár nem melóztam 1 percet sem a szakmámban) így nem idegen tőlem a jármű javítás szinte bármely szakasza csak már halványulnak az emlékek így 50 felé.
A teleszkópra passz.
Szerintem az autó féktárcsák esetében gazdasági okokból nem szoktak felszabályzást csinálni. A motor féktárcsák esetbén (föleg a szegecselt kivitelü) meg inkább technológia korlátai vannak.
Persze elfogadom, hogy mindenre van kivétel.

Nézd:
https://www.ebay.de/itm/191343...
Az autómhoz 120€ egy szett fék...èn magamnak meg tudom csinálni, akár szombat éjjel is. Kb 3-4 óra alatt meg van, ha alapos vagyok, ránézem a munkahengerekre, flexi csövekre, nincs e berohadva, kirepedezve, letakaritom koszt mielött összeszerelem...Ha ne cserélek tárcsát, hanem felszabályoztatom, akkor ha nincs bejáratott emberem, nekifekszek a netnek, és próbálok találni valakit aki ilyet csinál. Itt felmerül az, hogy aki jó szaki, annak feltehetöen nem fog hiányzoni az én szuper ajánlatom, mert van mit csinálnia, ha túl sok szabadideje van, akkor meg vagy lusta, vagy nem a legjobbak közül való, vagy inkább a vedéglátó helyek el nem fogadott sztárja. De mondjuk találok valaki..., akkor egyeztetnem kell, hogy mikor vigyem, mikor lesz kész (megvárhatom, vissza kell jönnöm pár óra mulva, vagy 1 hét múlva). Ès ott a másik kérdés, ha leszettem a fékeket , akkor mivel viszem el (bringa, moped, másik autó), kit kérek meg. Addig az autó nem használható. Ha nem sikerül elsöre, mert a super szaki is hullámot csapot bele, akkor szerelhetek kétszet.
A legtöbb amugy meg az ablakmosó folyadékot nem tudják egyedül feltölteni, nem hogy féket cserélni...az elözö eset egy szervizzel megspékelve, hogy akkor itt az autó, és szoljatok, ha leszedtétek a tárcsákat, mert elviszem szabályoztatni, addig hagyjátok fönt az emelön és menjetek el kávézni, még megjárom...
Ha szomszédomban lenne az esztergályos és sörözés közben csinálná meg nekem, még akkor sem biztos, hogy ilyen szivességet kérnék.
Amúgy nyilván a vastagabb tárcsával sokkal könnyebb dolgozni, nagyobb fogásrt lehet venni rajta, merevedd, jobban be lehet fogni. De föleg a mostani 4-5 mm-es tárcsák motorkról egyszerüen csak túl nagy kihívás és szopás lenne velük dolgozni.
Ha lehetne esztergálni öket, akkok a gyártók sem biztos, hogy baszakodnának a kevésbé termelékeny köszörüléssel.
Ès igen tudom, hogy meg lehet egyes felületeket mikronos tartományban esztergálni. De méret az csak az egyik jellemzöje a megmunkált darabnak, mert azon túl geometriailag (síklapiság, egyenesség, párhuzamosság, merölegesség, körkörösség, egytengelyüség...) is pontosnak kell lennie. Ès itt van jelentösége annak, hogy mit akarsz megmunkálni és mekkora felületen-felületeken.
Èn nem mondom, hogy lehetetlen, de könnyebb elbaszni, mint jól megcsinálni, mert mint montam, szerintem a technológia határán van, és ezért köszörülik sikra, mert ott könnyebb tartani a méreteket és párhuzamosságot a tárcsa teljes felületén.

Tévedés joga fenntartvan. :)

Amúgy erre a kormányteleszkóp alkatrészekre keresek esztergályost. Nem nekem kell. Èn csak a doksit csináltam, de ne már nem foglalkozok ilyenekkel nagyon, viszont volna olyan aki szeretné megcsinálni, de nem talál olyan szakit, aki elválalja. Igaziból egy egy csövet kell megmunkálni a két végén, csapágytartónak, meg a szimeringnem lehetöleg hozzávetölegesen egytengelyüre. Meg van az lyukat pogácsa-dugattyú amit le kell gyártani. És akkor ezzel fel lehet újítani egy motor kormánytelóját. A többi cucc abból jön át.
Hát, ez fura, de legalább megpróbáltad :(
blackiex Ez a szinkron cucc nekem nem jön össze valahogy :( láttam most már sok videót vettem olyan szelepet amit javasoltál,csövet is, 2T olaj is , de akár hogy csinálom egy pillanat alatt ki rántja az olajat a csövekből fel levegősődnek a szárak a 4 csőben az olaj szakaszos lesz. amelyik csapot nyitom azon keresztül már hussan is az olaj kifele a motorba be. :( már unom. próbáltam kisebb fordulaton -nagyobbon sehogy sem akar jó lenni :( most meg már el tekergettem úgy alapjárat is alig van :(
Keresek valakit aki szinkronizál.
Tudok jó esztergályost! K.István
De én Dunántúli vagyok itt a szomszéd faluban van. A mail címem publikus!(nick nevem+citrom) ha érdekes lehet írj rám és adok elérhetőséget hozzá.
Akkor szépen sorban : én autónál mind a mai napig szoktam esztergályossal féktárcsákat szabályoztatni! Autónál éppen ugyan úgy megérezni ha hullámosra esztergálná! de aki olyan munkát végez azt meg sem közelítem!
Van olyan esztergályos ismerősöm aki század sőt ezred pontosan dolgozik!!
De a féktárcsáim vastagsága nagyon is jó,csak az elhanyagolás ki ütközött rajta sajnos nem tudom a minimális kopási határ értéket a tárcsákon ,nem találtam írást, azért akartam igazíttatni esztergályossal pont mert a hosszanti csíkok sem tetszenek,és a felület is olyan mint az üveg, Így ha be teszem az új betétet az sem fog javulást eredményezni!
Nyugodtan cserélj fékbetéteket, össze fognak szépen kopni. Féktárcsát meg nem esztergálunk, akkor kell venni újat.
Az első 200-300 km-en finoman a fékkel, kivéve ha esetleg vészfékezni kellene ugye, mert azt kívánja a szitu.
Meg lehetőleg lakott területen kívül koptasd össze, azt akkor szépen vissza tud hűlni a fék.
Mintha xj 750-nek is azonos lenne a tarcsaja, meg mintha FZR1000 3LA -nak meg ez lenne a hatso kereken a tarcsa. Ahogy nezem nemetben a xj900 mar gombokert van, meg az bontott cuccok is…
Viszont ha tudsz jo esztergalyost engem meg az erdekelne! ;)
Nem ajanlom. Az eszterga nem tudja azt a pontossagot. A tarcsa 1 szazadmilimeteres ( 0.01mm) vastagsag valtozasa mar erezheto pulzalo hatast eredmenyez. Mire kitisztazna nem is maradna belöle semmi az elöirt minimum felett. A sikköszörü tudja ezt jo esetben.
Ma mar az autok tarcsait sem szabalyozzak. Kb 40€ egy par tarcsa az automra. Ennyirt nem kinlodik vele senki.
Amugy huszonéve probaltam az esztergalasos szabalyozast. Szep lett es szar! Olyan 0.1 mm vagy több volt a vastagsag különbseg… motorozhatatlan lett…, azt mar nem irom le, hogyan javitottam, mert lecsapna a föbisztit.
Ha nem öreg a betet( nincs felüvegesedve), akkor le kell jarni vasig, aztan közben keresni egy szep bontott tarcsat, uj betettel feltenni. Par eve 750 kawa vulkanra 10000 Huf-ert talaltam egy par elsö tarcsat…
Ha belefér a gyári határértékbe, akkor szerintem megoldható. Mondjuk hogy ki csinál ilyet, azt nem tudnám megmondani
Jó reggelt
Kicsit más jellegű kérdés: Motor féktárcsát szokták szabályozni? úgy mint az autóét? Mert cserélnék benne betétet de hossz irányba kissé barázdás a féktárcsa,és nem tudom mi legyen össze rakjam így vagy szabályoztassam fel esztergán és rakjam össze úgy ?
( az ugye számomra is tiszta hogy elég vékonykák gyárilag a tárcsák így nagyon nem akarok le vetetni a méretből,de ha az új betétet így berakom akkor amég be nem kopik a csíkok formájához addig fékhatásban gyengébb szerintem)
Pontosan. Csinaltam mar ilyet, elso alkalommal csukott szeleppel inditottam a vasat es az 1. hengernel lassan megnyitottam, amig egyenletes tempoban el nem kezdett maszni felfele, majd ugyanezt haromszor a tobbi hengernel is.
Hogy a keverekallito csavarnak hol kell lennie alapesetben, azt nem tudom, de a tobbi teljesen valoszeruen hangzik.
Ezt a kis bigyula szelepet rá teszem a csőre és szabályozni kell vele? magyarul gondolom annyira lefojtani ne legyen túl nagy a vákuum és indításkor ne rántsa ki az olajat? amúgy én is 2T olajra gondoltam 😊
láttam videókat is csak valahogy olyan hihetetlen hogy az jó lehet.
A karbin az úgynevezett pilot csavar magyarul a réslevegő csavar a gyári érték teljesen betekert től kifele 2,5fordulat, és azt írják alapjáratot fel csavarni 1600-1800 ra jó az úgy?
Használható, de tessék elfáradni akvarisztikai boltba és venni 4 db légszelepet is. Kell a rendszernek csillapítás, a hirtelen szívás-elengedés miatt nagyon ugrál a folyadék szintje. Minden hengerre jusson egy, természetesen.
Kétütemű olajat javaslok, mert ha véletlen nagyon el van állítva a szinkron és beszív egy keveset, abból nem lesz baj. Pl. az ételfestékes víz kevésbé esik jól nekik.

https://www.akvatrend.hu/hu/le...