A motorpiacokat mindig szemmel tartó MotorcyclesData figyelt fel rá, hogy milyen elképesztő szárnyalásba kezdett 2005-ben kínai kézbe került Benelli. Anno mi is dicsértük a meglepően olcsó TRK502 kalandmotorjukat, de az is igaz, hogy a kidolgozás minősége és a szériaszórás inkább a kínai, mintsem az olasz hagyományokat idézte.

a-benelli-megelozte-a-ducatit-24280
Szó szerint életmentő volt a kínai partner belépése, hiszen 2014 és 2018 között évi tízről ötvenezer darabra nőtt a termelés
Úgy tűnik, a vásárlóknak is bejött az újdonság, mert igencsak erős szezont zárt a világszerte 72 kereskedést felsorakoztató Benelli. 2019 első háromnegyed évében csaknem kilenc százalékkal növekedett a forgalom, ami egészen pontosan 50 037 eladott motort jelent. Az éves termelés várhatóan 63 ezer darab körül alakul, és ezzel máris beelőzte a vállalat a Ducatit, illetve masszívan közelít a Triumphhoz, bár ne feledjük, hogy a britek inkább a hatszáz köbcenti feletti géposztályban hasítanak, míg a Benelli az A2 szegmensben erős. Akárhogy is, a nemrég még csődközeli helyzettel küzdő Benelli ezzel újra felzárkózott a nagy gyártók közé, öt év alatt megötszörözte (!) eladásait, és a trendet látva idén is folytatódik a növekedés.