Aligha túlzás azt állítani, hogy a következő szezon egyik legérdekesebb motorja a BMW M 1000 XR lesz. Elvégre a 2015-ben megjelent, majd 2020-ra alaposan átdolgozott XR is etalonként tündökölt, de az új, több mint 200 lóerős utód teljesítményben és felszereltségben is messze túltesz elődein.

bmw-m-1000-xr-conti-raceattack-gumival

A BMW Motorrad harmadik M jelzésű modellje – amiről itt írtunk bővebben – csupán 223 kilót nyom, ezzel a géposztály egyik legkönnyebb motorja, ráadásul felfüggesztése minden eddiginél hatékonyabb, fékei pedig egyenesen a versenysportból érkeztek. Egyértelműen azoknak készült, akik szívesen kipróbálnák magukat Mugellóban, de olyan motort keresnek, amivel lazán el is motoroznának Olaszországig.

bmw-m-1000-xr-conti-raceattack-gumival

Márpedig ilyen sokféle felhasználáshoz nehéz abroncsot fejleszteni, de úgy tűnik, a német mérnökök megtalálták az ideális köpenyt.

Conti RaceAttack gumik az új XR-en

A literes crossover sportosságából fakadóan csak olyan gumi jöhetett szóba, ami a szerpentineken és a pályákon is helytáll. A BMW mérnökei úgy döntöttek, hogy a sokféle elvárásnak a ContiRaceAttack 2 Street felel meg leginkább, így az új XR-ek ilyen abroncsokkal gördülnek ki a berlini üzemből.

bmw-m-1000-xr-conti-raceattack-gumival

Kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a Multigrip technológiának köszönhetően a köpeny középső sávja keményebb, tartósabb, így közúton nagyobb futásteljesítményű az abroncs, illetve a Black Chilli névre keresztelt adalék alkalmazása, mely hozzájárul a gumi rendkívül gyors bemelegedéséhez.

bmw-m-1000-xr-conti-raceattack-gumival

Szintén a Conti mellett szólt – derült ki a gyár közleményéből –, hogy 50-50%-ban közúti és pályahasználatra tervezték a köpenyt, mely ráadásul kombinálható a ContiRaceAttack 2 másik, Medium anyagkeverékű változatával is, ami még nagyobb tapadást nyújt pályán, de ugyanúgy használható közúton is.