A több mint tízezer darabos havi termeléssel a BMW immáron öt éve szakadatlanul növeli eladásait, és már - az ötszáz köbcenti alatti mezőnyben erős - KTM-et szorongatja. Idén valószínűleg újabb nagy lépést tesznek, hogy ők legyenek Európa legnagyobb motorgyártói, hiszen az indiai TVS-szel kötött megállapodásuk eredményeként megérkeznek az első G 310 R és G 310 GS (!) modellek, vagyis kedvező árú, nagy tömegben eladható motorokkal bővítik kínálatukat.

Szezon előtti pörgés

A kétkerekűek terén folytatódik a kedvező tendencia, azaz egyre több új nagymotort vásárolunk - 2016 áprilisában csaknem 25 (!) százalékkal nőttek az eladások a tavalyi évhez viszonyítva. A BMW Motorrad alaposan kivette a részét a növekedésből, harmadával több gépet értékesített az idei első negyedévben, mint 2015 hasonló időszakában. Ez különösen azért szép eredmény, mert a bajorok jelenleg csak az 500 köbcentiméter feletti szegmensben érdekeltek, viszont ott piacvezetők Magyarországon.

bmw-motorkerekparok-2016-8493
Bár a legtöbben a legendás boxerre voksolnak, a soros, négyhengeres sportmodellek is egyre népszerűbbek - az S 1000 RR és XR páros immáron a BMW meghatározó párosa

Tavaly 253 motort adtak el itthon, és - nem meglepő módon - ismét tőlük származott a magyar vásárlók körében legnépszerűbb típus. Az R 1200 GS töretlenül vezeti a listát, csak robogókból és 125 köbcentinél kisebb gépekből fogyott több, pedig olyan jól ismert vetélytársakkal kellett megküzdenie, mint a Suzuki DL650, a Honda NC750X vagy éppen a Yamaha MT-sorozata. A GS fölényét remekül mutatja, hogy az itthon elérhető túraendurók 36 (!) különböző típusából összesen 410 darab fogyott, s ebből 103 darab volt R 1200 GS, illetve GS Adventure.

bmw-motorkerekparok-2016-8497
Az R 1200 GS úgy is diadalmaskodni tudott, hogy az alapmodell és az Adventure kivitel két különböző típusként indul a túraendurók igencsak zsúfolt mezőnyében

A túra- és sportszegmensben is német diadal született, sőt előbbiben a kék-fehérek egyszerűen kisajátították a dobogót - az R 1200 R, RT és K 1600 GT toronymagasan uralta a kategóriát. Ami meglepőbb, hogy a sportmotorok között, ahol néhány éve még japán egyeduralom volt, ismét két BMW áll az élen (az S 1000 RR és XR modellek), ráadásul az általunk is tesztelt XR úgy szerezte meg az elsőséget, hogy árusítására egészen a szezon derekáig kellett várni az ügyfeleknek.

A történet folytatódik

- A BMW Motorrad minden idők legsikeresebb első negyedéves értékesítési mutatójával kezdte a szezont, 7,7 százalékos stabil növekedésével és a világszerte átadott összesen 33 788 darab motorkerékpárral - nyilatkozta Heiner Faust. - A házon belüli versenyben továbbra is az R 1200 GS, valamint az R 1200 GS Adventure vezet - folytatta -, ezekből csak március végéig 11 391 darabot vehettek át a tulajdonosok. Őket a sornégyesek követik, az S 1000 RR (2385 darab) és az 1000 XR (2206 darab) révén. Fontos fegyvertény, hogy az R 1200 GS immáron három éve van a piacon, s nemhogy csökkenne az érdeklődés, pont fordítva: évről-évre egyre többen voksolnak a legendás boxerre - tette hozzá a BMW Motorrad értékesítési és marketingigazgatója.

Stephan Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgatója egyenesen a termelési kapacitás duplázásáról beszélt a berlini beruházás kapcsán

Hogy tartani tudják ezt az impozáns növekedést, egyszerre két helyen, Indiában és Berlinben is nagyszabású fejlesztéseket hajtanak végre. A TVS révén idén várhatóan több modellel is előrukkolnak az A2-es jogosítványhoz kapcsolódó gépek piacán, míg a berlini üzemet átszámítva 30 milliárd forintból teszik még hatékonyabbá, hogy a termelés és a motorok szállítása is gyorsabbá váljon.

bmw-motorkerekparok-2016-8495
Ez már tényleg a jövő - a BMW elektromos superbike-ja bevetésre kész, és hamarosan megcsodálhatjuk az első szénszál-polimer vázas motorokat is

A fejlődés tehát töretlen, az idén százéves BMW Motorrad folytatja menetelését, melynek első lépéseként már idén ősszel vadonatúj modellek érkeznek, ám azt egyelőre hét lakat alatt őrzik, hogy pontosan mely típusokkal is gazdagodik a bajorok jelenleg 22 tagú palettája.