Immáron négyéves konstrukció a jelenlegi, változó szelepvezérlésű GS, amit Chrobák Jani kollégánk elsők között tehetett próbára anno a típus nemzetközi menetpróbáján. Ez hosszú idő a járműiparban, így nem meglepő, hogy napjainkban már a továbbfejlesztett, s a hírek szerint több mint 1300 köbcentire nőtt utód közúti tesztjei zajlanak.

Az alaposan beburkolt hengerek és a nagyobb hűtőradiátorok egyértelmű jelei, hogy ezentúl nem részben, hanem teljesen folyadékhűtésű lesz az erőforrás, hogy magasabb literteljesítményt érjenek el. Nem mintha a jelenlegi 136 lóerő kevés lenne, főként a kategóriaetalonnak mondható, 143 Nm-es forgatónyomaték mellett...

Abban is biztosak lehetünk, hogy az új, karcsú fejidom azért ilyen sajátos formájú, hogy beépíthessék az idei R 1250 RT-n már tesztelt távolságtartó, adaptív tempomatot. A modellről már nyár közepe óta felbukkannak kémfotók, azonban a megjelenésére egyelőre várnunk kell. Valószínűleg az elődök időzítését kopírozzák most is a BMW-nél, azaz akárcsak a ShiftCam vezérlésű (2018), illetve a részben folyadékhűtésű (2012) változatnál, ezúttal is nyár végén, kora ősszel bukkanhat fel a piacvezető modell új változata.