Immáron tény, hogy a következő hetekben-hónapokban elbúcsúzik a 2018-ban megjelent, változó szelepvezérlésű GS, és átveszi a helyét az új, R 1300 GS névre hallgató utód, illetve a hírek szerint rögtön két további átiratot is láthatunk. A BMW szervizoldaláról kiszivárgott adatok szerint érkezik egy M 1300 GS és egy R 1400 GS nevű modell is, de kérdés, hogy utóbbi valóban nagyobb összlökettérfogatú lesz-e vagy az autókhoz hasonlóan azonos erőforrást és magasabb teljesítményt jelent az 1400-as felirat.

Igazi ritkaság az a kicsi, formás kipufogódob az Euro 5 korában...

Mindenesetre azt megfigyelhettük más gyártóknál is, hogy közvetlenül a leleplezés előtt szándékosan kiszivárogtatott „kémfotókkal” fokozzák az izgalmat, mint például az új Transalp esetében is. Mivel a bajor boxert terepen és közúton is lencsevégre kapták, esélyes, hogy hamarosan élőben is láthatjuk az eddigi legizmosabb GS-t.

Érdekesség, hogy hónapok óta köztudott az R 1250 GS nyugdíjazása, mégsem csökken az érdeklődés iránta: itthon és hazájában is messze ez a legkedveltebb 125 köbcenti feletti motorkerékpár.