A nemrég kiszivárgott szabadalmi beadványok és kémfotók alapján nem lehet kétséges, hogy a Honda CB750 Hornet 755 köbcentis sorkettese kerül majd az új Transalpba is. A 87 x 63,5 mm-es furat- és löketméretű erőforrás teljesítménye várhatóan csak kismértékben változik, így a Hornetéhez hasonló, 90 lóerő körüli csúcsteljesítményre számíthatunk, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 70-80 Nm között lehet.

honda-transalp-750-2023-muszaki-adatok
Megvagy! Paparazzik csípték el országúti tesztelés közben a Transalpot, mely – a képről ítélve – aranyszínű Enkei felniket kapott, akárcsak a korábbi Africa Twinek

Ezzel alaposan túlszárnyalja az ősöket, hiszen az általunk is tesztelt és a „megbízhatóság szobra” nevet viselő 650-es csupán 53 lovas volt, és a 700-as teljesítménye sem érte el a hatvan lóerőt.

Valódi, 21-es első keréken futó enduró lesz a Honda TraHonda 750

Mivel a Hondának van már 19-es első kerékű, A2-es terepmotorja, nevezetesen a CB500X, jó eséllyel valódi enduróhoz illő és az Africáéhoz hasonló, 21 és 18 colos felnimérettel érkezik majd az újdonság. A pár napja napvilágot látott szabadalmi rajz is ezt erősíti: a felniket a motorhoz és egymáshoz arányosítva is helytállónak tűnik a 21/18 párosítás.

honda-transalp-750-2023-muszaki-adatok
Az új, 750-es Transalp szabadalmi rajza. A segédvonalak azt mutatják, hogy az első kerék legalább három collal nagyobb a hátsónál

Szintén a rajzból derül ki, hogy a Hornethez hasonlóan fordított első telópár kerül a Transalpba, viszont az első féknyereg felfogatása igencsak eltér a CB750-étől. Meglepő lenne, ha nem radiálisan rögzített fékek dolgoznának az új 750-esen, bár az is igaz, hogy néhány éve még ennél nagyobb, erősebb endurók jelentek meg a piacon szintén hagyományos és nem is a legújabb fejlesztésű első nyergekkel.

Akárhogy is, a pletykák szerint az EICMA-n minden kiderül, és a hónapok óta zajló találgatások után végre élőben láthatjuk a visszatérő, de immáron 750-es Transalpot.