Aki esetleg nem ismerné a CFMotót: a 32 éve alapított vállalatnál főként négykerekű ATV-k és UTV-k készülnek, emellett pedig motorkerékpárok és azok felszerelései, tartozékai gördülnek le a gyártószalagokról. Nem afféle nyeretlen kétévesről van szó, mely mögött nincs valódi fejlesztés vagy mérnöki munka, hiszen a CFMoto öt országban működtet fejlesztő- és kutatóközpontot, ahol 300 ember dolgozik a jövő termékein. Igazán termékeny csapatról beszélünk, elvégre több mint ötszáz (!) bejegyzett szabadalommal rendelkezik a cég.

Megvásárolható motor lett a CFMoto-tanulmányból

Korábban olvashattatok a CFMoto C22 tanulmánymotorjáról, ám akkor még úgy tűnt, hogy a jelenlegi 700-as erőforrás kerül majd a látványos gépbe. Nos, rögtön két meglepetéssel is szolgált a márka, ugyanis nemrég kiderült: a futurisztikus dizájn marad, csak néhány alkatrészt módosítanak szériagyártás előtt, a hajtómű pedig egyenesen a KTM-től érkezik. Ami motor nevét illeti, várhatóan 800 NK jelzéssel kerül a szalonokba, követve a CFMoto 650 NK által kitaposott utat.

cfmoto-c22-nk-bemutato
A szabadalmi beadványból kiderült, hogy a KTM Duke 790 sorkettesét építik a CFMotóba is. 

Persze a kedvező ár érdekében lecserélték a látványos lengőkart a hagyományos, kétoldalon futó lengővillára, illetve a tanulmány SC Project kipufogója is csak utólag, felárért kerülhet fel a C22-re. Mivel európai piacra készül, minden bizonnyal az A2-es szabályoknak megfelelő, legfeljebb 95 lóerős teljesítményű lesz a motor, hogy a kezdők és újrakezdők átalakíthassák 48 lovasra, amíg meg nem szerzik a korlátlan vezetői engedélyt.

cfmoto-c22-nk-bemutato
A C22 ára egyelőre nem ismert, de minden bizonnyal kevesebbe kerül majd a „Donor” 790 Duke-nál, hogy vonzó legyen az európai piacon 

Egyébként nem ez az első KTM-blokkos modell a CFMotónál, hiszen korábban az 1301 köbcentis túragép és a márka új, 800-as kalandmotorja is az osztrákok kéthengereseire épült.