Az alkalmi pályázók örök dilemmája, hogy milyen abroncsot válasszanak, ami elég tartós és sokoldalú a sportos közúti motorozáshoz, ugyanakkor évi egy-két nyíltnapon is helytáll, amikor a rázókövek között próbálják felülmúlni önmagukat és a korábban elért köridőket. Ők nem cipelnek magukkal gumimelegítőt, hiszen rendre „lábon” érkeznek a pályára, de elvárják, hogy a felvezető kör után máris koppig húzzák a gázt a célegyenesben. Az ilyen motorosok igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki a Continental új abroncsát, mely a mérnökök elmondása szerint ideális lesz a 80%-ban közúton és 20%-ban pályán motorozóknak. Néhány perccel ezelőtt le is zajlott a ContiSportAttack 5 bemutatója, ahol maguk a szakemberek meséltek az újdonságról.
Megjelent az új Continental ContiSportAttack 5 gumi
Kezdésként a tervezők kiemelték, hogy gyakorlatilag minden területen és jelentősen fejlődött az abroncs az előd ContiSportAttack 4-gyel összevetve.
Az újdonság lényegesen sportosabb karakterű és anyagkeverékű, de a tartósságára sem lehet panasz, elvégre úgy jellemezték a szakemberek, hogy 80%-ban közútra és 20%-ban pályanapokra készült, és elsősorban sport-, szupersport-, valamint nagy teljesítményű csupaszmotorokra ajánlják. Azt is megtudhattuk, hogy megannyi technológiai újítást vetettek be, hogy a ContiSportAttack 5 messze felülmúlja elődeit. Az egyféle első és négy különböző hátsó méretben készülő gumi a saját fejlesztésű BlackChili anyagkeverék révén még hatékonyabb tapadást nyújt, és azt is hangsúlyozták, hogy ennek köszönhetően a legforróbb pályanapokon is egyenletesebb kopáskép érhető el.
A második fontos újítás a MultiZoneBelt, ez az elnevezés a korábbinál lényegesen sűrűbb szövésű, acél övszerkezetet takar. Ennek jelentősége, hogy ezáltal a futófelület középső részén még merevebb az abroncs, ami javítja az egyenesfutást, míg a vállrészeken hozzájárul, hogy jobban szétterüljön, így nagyobb legyen az érintkezési felület az aszfalton, amit a gyár hivatalos tesztpilótája, Jeremy McWilliams is megerősített, hozzátéve, hogy ez nagyban megkönnyíti a könnyed, pontos irányváltásokat.
Utóbbinak azért van nagy jelentősége, mert ezzel felgyorsítható a bemelegítési fázis közúton, és ez kimondottan fontos azoknak, akik gyakran motoroznak magasabb hágókon, ahol néhány kilométer alatt 20-30 fokot csökkenhet az aszfalt hőmérséklete. Végül pedig szóba került a TractionSkin, ami feleslegessé teszi a felszerelés utáni bekoptatást, miként arról nemrég írtunk is az új technológiák kapcsán.
A ContiSportAttack 5-öt a világ számos közkedvelt motoros látványútján és versenypályáján teszteltük, fejlesztettük hosszú éveken át. Egyetlen cél lebegett a szemünk előtt: minden fontos jellemzőben kompromisszumok nélküli, jelentős javulást érjünk el.
– emelte ki zárásként Rafael Kascha, a Continental motorkerékpár-abroncsok fejlesztője.
Kinek ajánlják az új ContiSportAttack 5-öt?
Nem véletlen, hogy a sajtótájékoztatón látott felvételeken S 1000 R és RR motorokkal körözött Jeremy McWilliams, hiszen elsősorban az ilyen modern, nagy teljesítményű nakedekhez és sportgépekhez készült az újdonság.
Miként Christoph Ettenhuber, a Continental motorkerékpár-abroncs üzletágának vezetője találóan megjegyezte: pályázni mész, és nem szeretnél folyton nyomást állítani meg gumimelegítőt cipelni? Akkor ez lesz a jó választás! Azoknak készítettük, akik szeretnének fejlődni – közúton és pályán is –, a kilométerek ötödét versenypályán teszik meg, és alapvető elvárás részükről, hogy az abroncs is olyan sportos legyen, mint a motorjuk.
Az újdonság még a szezon előtt, 2026 első negyedévében elérhető lesz 120/70 ZR 17 első méretben, emellett pedig négyféle hátsó gumiból válogathatnak a motorosok: 160/60, 180/55, 190/55 és 200/55 ZR17, amivel az A2-es belépőmotorok és a legerősebb superbike-ok mérettartományát is lefedik.
Végül pedig újságírói kérdésre megerősítették, hogy aki ragaszkodna hozzá, az még néhány hónapon át megveheti a gumi korábbi, négyes változatát is, de a jövőben kizárólag az új ContiSportAttack 5 lesz megtalálható a Continental kínálatában.
Új endurógumi a Continentaltól
A SportAttack 5 mellett lehullt a lepel a cég egyik legnépszerűbb enduróabroncsának vadonatúj változatáról, a TKC 802-ről is. Miként a neve is utal rá, ez a TKC 80 második nemzedéke, melyben több mint negyven év tapasztalatát ötvözték a mérnökök a legújabb technológiákkal.

Az új mintázat, a módosított karkasz, valamint a továbbfejlesztett anyagkeverék egyaránt jobb tapadást, magabiztosabb stabilitást és – nedves útfelületen is – roppant kiszámítható viselkedést nyújt a szakemberek jellemzése alapján. Ellenben a célcsoport nem változott, tehát az általunk tesztelt elődhöz hasonlóan azoknak ajánlják, akik 50-50 százalékban közúton és terepen használják endurójukat. A TKC 802 is 2026 tavaszától lesz elérhető – a fejlesztések részleteiről és az elérhető méretekről hamarosan részletesen beszámolunk a SportMotoron.