Sajnos az utóbbi években több tragikus kimenetelű baleset történt Magyarországon, melyben traktorok karamboloztak autósokkal, motorosokkal. Nem jobb a helyzet Nyugat-Európában sem, Németországban például évente 50-60 halálos áldozatot követelnek a mezőgazdasági gépekkel okozott közúti balesetek. Ideje hát tenni ellene, és a német Continental mérnökei ki is fejlesztettek egy radaralapú rendszert, amivel jelentősen csökkenthető az úgynevezett eléfordulásos balesetek száma.

Continental-fejlesztés a biztonságosabb közlekedésért

A mezőgazdasági vontatók az üzemidő mintegy harmadát vidéki, aszfaltozott az utakon töltik, holott nem erre a célra tervezték őket, hiszen méreteik miatt alig férnek el az átlagos, kétsávos utakon. Mi több, a vezetőnek azért sincs könnyű dolga, mert jókora holttér gátolja a pontos tájékozódást, így a motorosok bizonyos távolságból és szögből tényleg láthatatlanok a sofőr számára.

continental-mezogazdasagi-gep-kanyarodas-asszisztens
A 6-os úton, Dunaföldvár közelében történt baleset, melyben szintén egy mezőgazdasági vontató kanyarodott a főúton haladó motoros elé

A Continental szakemberei ezért olyan holttérfigyelőt fejlesztettek ki, mely figyelmezteti a sofőrt a közeledő járművekre és akár 250 méteres távolságból felismeri az autókat, motorokat. Amint felbukkan egy jármű, hang- és fényjelzés villan fel a vontató műszeregységén, és így elkerülhetővé válik a baleset.

continental-mezogazdasagi-gep-kanyarodas-asszisztens
A radaralapú rendszer sötétben, valamint rossz látási viszonyok mellett is tökéletesen működik és segít megelőzni a mezőgazdasági gépekkel okozott baleseteket

A tervezők kiemelték, hogy a 77 gigahertzen működő radar pontosabban méri fel az autók, motorok távolságát, sebességét, mint a korábban használt kamerák, emellett független az időjárási és fényviszonyoktól, így esőben vagy éjszaka is tökéletesen helytáll. Az már csak ráadás, hogy – a kamerás rendszerekkel ellentétben – nincs szükség kijelzőre és a sofőrnek nem kell a képernyőre pillantania kanyarodás előtt, mivel a radaralapú holttérfigyelő nyomban riaszt, ha legfeljebb 200-250 méteres távolságra megközelíti egy autó vagy motor.