A Sportmax Roadsmart III köpenyeket érintő akciót követően most ismét a Dunlop rendelt el visszahívást, miután kiderült, hogy a TT93GP Pro Medium egyik méretváltozatán (120/80-12 55J) hibás, túl vékony lehet a futófelület, ami a tapadás csökkenéséhez és balesethez vezethet. A gyártó közleménye szerint a 2024 december 30. után gyártott abroncsokról van szó, tehát a DOT-szám alapján könnyen ellenőrizheted, hogy a Te gumidat is cserélni kell-e. Ha igen, mielőbb hívd fel a kereskedőt, ahol vásároltad, ő pedig elmondja, hogy mi a teendőd.
Veszélyes abroncsok és fékbetétek az online piactereken
Szintén a FEMA (Európai Motorkerékpár-gyártók Szövetsége) erősítette meg, hogy több fékbetétre és fékpofára is visszahívást akciót hirdettek az utóbbi napokban. Ezeket többnyire az Aliexpresszen és más kínai webshopokban értékesítették, és eddig szabadon forgalmazhatták az EU-ban, ám az európai szervek friss vizsgálata alapján veszélyes, daganatos betegséget okozó anyagkeverékből készültek az alkatrészek.
Miként a felhívásban írják, a Tanaki, az XHMT és a Zhang Xingyue gyártók betétei, fékpofái érintettek, ezen belül is a Piaggio robogóihoz, motorkerékpárjaihoz készült alkatrészekről van szó, melyek rendkívül nagy mennyiségben tartalmaznak azbesztet. Ez azért veszélyes, mert fékezéskor a súrlódás miatt finom por keletkezik, és ha a betét/pofa azbesztet tartalmaz, a porral azbesztpor kerülhet a levegőbe, és ez belélegezve súlyos egészségkárosodást, konkrétan mezoteliómát és tüdőrákot okozhat. Ezért ha ilyet vásároltál, mielőbb szereld/szereltesd ki a motorból, semmiképpen ne dobd a betétet a kommunális szemétbe, és ne használj sűrített levegőt a nyereg tisztításához, mert a felszálló por szintén veszélyes az egészségre.