Franciaország Európa egyik legnagyobb motorpiaca, ahol tavaly új rekord született: csaknem 200 ezer kétkerekű talált gazdára. Az ott zajló folyamatok viszonylag pontosan előrejelzik, mi várható a földrész többi államában a következő hónapokban, években, így érdemes odafigyelni a trendekre.

Franciaországban értékesítik a legtöbb elektromos motorkerékpárt és robogót

Idén a tisztán elektromos motorok térnyerése volt a legszembetűnőbb változás 2021-gyel összevetve. Az egyik komoly meglepetés, hogy milyen népszerű a BMW újdonsága, az általunk is tesztelt CE 04, amiből néhány hét alatt több mint 1200 darab talált gazdára.

europai-motorpiac-franciaorszag-2022
Erősen kezdett az új BMW CE 04

Emellett az elemzést készítő Motorcyclesdata.com-on kiemelték, hogy több mint másfélszeresére nőtt az elektromos motorok forgalma, ami elsősorban az egy év alatt duplázó és továbbra is piacvezető NIU-nak, valamint a dobogós helyet szerzett Vmotónak és Askollnak köszönhető.

europai-motorpiac-franciaorszag-2022
A NIU megkétszerezte forgalmát és továbbra is piacvezető Franciaországban

Úgy tűnik hát, az autópiacon látott folyamatok után a motoroknál is megkezdődött az „őrségváltás”,  és folyamatosan nő a tiszta üzemű robogók, valamint motorkerékpárok aránya az utakon. A géposztály kirobbanó növekedése számokra lefordítva annyit jelent, hogy idén már több mint százezer elektromos robogó és motor talál gazdára Európában. Ráadásul ezek csak a regisztrált, azaz forgalmis, rendszámos modellek, így az AM kategóriájú, itthon rendszám nélkül futó robogókat is beleszámítva jóval százezer darab felett van az összmennyiség.