Minap tették közzé a legerősebb európai piac, Olaszország eladási statisztikáit, amiből érdekes összefüggések derültek ki. A legnagyobb szenzáció, hogy az örökös bestsellernek kikiáltott BMW R 1200 GS visszaszorult a második helyre, legalább is erről regélnek a talján lapok, ugyanis a boxerből 3180 darabot vásároltak, míg az általunk is tesztelt Honda X-ADV-ből 3233-at.

honda-xadv-olaszorszag-legnepszerubb-motorja-19440
Városban, laza terepen és országúton is otthonosan mozog - ez az X-ADV sikerének titka
Persze a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a két gép nem egy kategóriában indult, a Honda ugyanis - bármennyire tiltakoztak a megnevezés ellen a japán mérnökök - robogóként szerepel az összesítésben, a GS pedig motorkerékpárként. Tovább árnyalja a képet, hogy a bajorok külön értékelésben számolják az R 1200 GS-t és a műszakilag alapvetően megegyező, de gazdagabb felszereltségű R 1200 GS Adventure-t, s ha a kettőt összeadjuk, akkor megint csak az jön ki, hogy nincs ellenfele Európában a jó öreg kéthengeresnek.
honda-xadv-olaszorszag-legnepszerubb-motorja-19441
Az új, 2019-es R 1250 GS erőforrása, mely nagyobb, izmosabb, mégis tisztább üzemű lesz, mint elődjei
Hihetetlen, hogy az idén kifutó, garantáltan nyugdíjazás előtt álló GS ilyen népszerű, elvégre a leendő tulajdonosok már tavasszal tudhatták, hogy 2018 őszén új, erősebb modell váltja a bajorok nagyágyúját. A hírek szerint változó szelepvezérlésű, módosított hengerfejjel érkező, a korábbinál erősebb és sokkal nyomatékosabb kivitel váltja majd a jelenlegi, 2013-ban leleplezett típust, amit már az októberi, kölni kiállításon megcsodálhatnak a látogatók.