Több mint ötven ország több száz városát hasonlították össze a cég szakemberei, és megállapították, hogy tavaly Londonban átlagosan 24 percre volt szüksége a vezetőknek, hogy megtegyenek egy ötkilométeres utat. A 387 település közül Budapestnek mindössze 57 nagyvárost sikerült beelőznie, még a zsúfolt Düsseldorf, Madrid és Nizza is messze jobb eredményt ért el 2023-ban.

Londonban és Dublinban a legrosszabb közlekedni

Mivel az átlagos utazási távolság ennek nagyjából a kétszerese, gyorsan kiszámolható, hogy a többség – csupán a belvárosban mozogva – egy órát töltött a kocsijában, míg csúcsforgalomban ez az idő 85-90 percre nőtt. Ez egyben azt jelenti, hogy aki átlagosan tíz kilométert kocsikázott, az évente 1,2 tonna CO2-vel dúsította a brit főváros egyébként sem ózontisztaságú levegőjét.

london-leglassabb-varos-a-tomtom-szerint
A cikkben kiemelték, hogy a motorral közlekedők duplán segítenek, elvégre ők sokkal gyorsabban érnek célba, másrészt mivel nem autóban ülnek, hozzájárulnak a torlódások csökkentéséhez. Tehát ezúttal is beigazolódott, hogy a sofőrök is gyorsabban haladnak, ahogy nő a motorok száma az utakon

Egy összevetésben azonban nem London nyert, ez pedig a „csúcsidőben legzsúfoltabb nagyváros” kicsit sem megtisztelő címe, ami Dubliné lett. Az írek a Tom Tom mérései alapján évi 153 órát vesztegeltek egy helyben a torlódások miatt, míg Budapesten ez az érték 85 óra volt.