Alapvetően nem lehet panasz a motorosok magatartására az utakon, hiszen az utóbbi húsz évben itthon szinte megkétszereződött a nagymotorok száma, miközben az okozott balesetek száma jelentősen csökkent. Összességében a motorosokat érintő incidensek nagyjából felében vétkesek a motorvezetők, de ebben benne vannak az egyszerű elcsúszások is, azaz amikor nincs másik résztvevője a balesetnek.

A Bükkben és a Mátrában is sok a sajáthibás motorbaleset

Az köztudott, hogy a többjárműves, azaz autós-motoros ütközésekben jórészt vétlenek a motorvezetők, ám a közkedvelt szerpentineken teljesen más a helyzet.

matra-motor-baleset
Míg itthon a többjárműves balesetek többségében vétlenek a motorosok, teljesen más arányok jellemzőek a Bükkre és a Mátrára 

Miként a KTI írt róla, a 24-es út, valamint a Bükk és Mátra környéke kilóg a sorból, ugyanis teljesen más arányok jellemzőek a erre a két térségre.

Inkább relatív gyorshajtás miatt történik viszonylag sok baleset. Adott a Mátrán átvezető 24-es út és a Bükkön keresztül Egert Miskolccal összekötő 2505-ös. Ezeket kifejezetten kedvelik a motorosok, sajnos sokan közülük versenypályának tekintik mindkettőt. Sokan vesztették életüket, sérültek meg e két úton motorozva, mert nem vették komolyan a hegyi utakat és túlértékelték saját és járművük képességét. Bár ez igen gyakran igaz az autósokra is

szögezte le Erdélyi Róbert alezredes, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottság titkára.

matra-motor-baleset
Sajnos a valós gyorshajtás sem ritka: ez a motoros idén ősszel, Mátrafüreden 158-cal ment, ezért 300 000 forintos bírságot kapott

Azt is hozzátette, hogy a helyismeret hiánya is jellemző baleseti ok.

A Mátrában történő motoros balesetek áldozatainak, okozóinak többsége nem helybéli, még csak nem is a megyéből való, hanem – ahogy fogalmazott – vendégmotoros.

Ezt támasztják alá a korábbi statisztikák is, hiszen azokból világosan kiderült, hogy

egy év alatt kereken 40 olyan baleset történt, ahol legalább az egyik résztvevő motoros volt, és ebből 32-szer a motoros hibázott. Ötből négy balesetben a relatív vagy valós gyorshajtás volt az ok, és az okozók túlnyomó többsége nem helyi motoros volt. 

Elsősorban tehát a relatív gyorshajtásra, azaz a túlvállalt féktávokra, kanyarokra érdemes összpontosítani a motorosoknak, mert ezekből fakad a legtöbb esés. A terepet kevésbé ismerő, egy-egy napra odalátogató vendégeknek érdemes különösen óvatosnak lennie, mert tízből hétszer (!) olyan motoros okoz balesetet, aki nem a környéken lakik, csak motorozni jár fel a Mátrába.