A 2019 és 2024 között történt balesetek adataiból készített honlap több szempontból is valódi újdonság, mivel egyaránt kiderül belőle, hogy mikor, hol és milyen járműfajtával karamboloztak a hazai utakon. A laikusoknak ez lehetőséget nyújt, hogy megismerjék a környékük legveszélyesebb útszakaszait, míg a szakmabeliek kutatási célra is használhatják az itt és itt elérhető gyűjteményt.
Interaktív térkép a legveszélyesebb hazai utakról
A térképről készült beharangozóban szóba kerültek a motorvezetők is, és mint a hírben bemutatott ábra mutatja, van mire büszkének lennünk. Az utóbbi két évtizedben jelentősen,
hozzávetőleg harminc százalékkal csökkent a motorral okozott balesetek száma,
ami önmagában is jelentős eredmény lenne. Ha ehhez hozzászámoljuk, hogy – szintén a nyilvántartás szerint – mennyivel nőtt a motorkerékpárok száma Magyarországon, még parádésabb eredmény jön ki.
Húsz éve ugyanis 122 705 nagymotor viselt rendszámot hazánkban, ezzel szemben tavaly már közel 233 000, azaz szinte megduplázódott a számuk. A fejlődés olyan mértékű volt, hogy az egykor fekete bárányoknak kikiáltott és arányaiban valóban sok balesetet okozott motorosok ma már példaként állhatnak a többi közlekedő előtt:
Miként a statisztikából kiderült, az utóbbi időszakban évente „csak” 550-600 alkalommal helyszíneltek vétkes motoros miatt, és ennek köszönhetően sereghajtók lettek – 2020-ban már a gyalogosok is több sajáthibás közlekedési balesetért feleltek, mint a kétkerekűek. Ez részben oda vezethető vissza, hogy egyre több a különböző segédletekkel, például blokkolásgátlóval felszerelt motor, és persze a népszerű vezetéstechnikai tréningek szerepét sem lehet elvitatni.