Idén tavasztól megújított tantervi és vizsgakövetelményeket teljesítve szerezhetnek jogosítványt a motorosok. Az óraszám nem emelkedik, de nagyobb hangsúly lesz a vezetéstechnikai képzésen – mondta az InfoRádiónak a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont felügyeleti és módszertani igazgatója.

Tananyag lesz, hogy milyen sisakot válassz és hogyan használd

– Új elemek épültek be a képzésbe, az óraszámok viszont nem változnak, mert a kísérletek azt mutatták, hogy a motorosok el tudják sajátítani az új technikákat a mostani időkereten belül – szögezte le. Ezzel valószínűleg arra célzott, hogy alaptalanok a felröppent pletykák, miszerint jelentősen drágul a motoros képzés díja az új elemek miatt.

Bekerül a tananyagba az eddig jobbára csak vezetéstechnikai tréningeken oktatott ellenkormányozás

Miként írtunk róla, néhány héten belül alaposan megváltozik a motoros képzés, a legfontosabb módosítás a nagyobb és eltérő vonalvezetésű rutinpálya, valamint az, hogy sokkal részletesebben oktatják: milyen kötelező és ajánlott védőfelszereléseket vásárolhatsz, és ezeket miként válaszd ki, hogy valóban hatékonyan védjenek. Emellett az is kiderül az órákon, hogy miért fontos helyes használatuk, s mit okoz, ha nem megfelelő a méret vagy a rögzítés módja.

Akár utánfutós motorral is simán teljesíthetők a gyakorlatok, mint a „kiskör” vagy a nyolcas – az egész csak technika kérdése

A változtatás célja, hogy komoly vezetéstechnikai ismereteket szerzett pilóták kerüljenek ki a sulikból, akik nemcsak magukra vigyáznak, hanem felkészülten, tudatosan reagálnak a többi közlekedő által okozott helyzetekre is. Éppen ezért kerültek új elemek a gyakorlati oktatásba, mint a gyorsabb irányváltást szolgáló ellenkormányzásos akadálykikerülés, valamint a stabilizáló fékkel végrehajtott kanyarodás. Ezekről egyébként már részletesen írtunk korábban, szóval aki előre felkészülne, itt találja írásainkat az ellenkormányozásról és a stabilfék áldásos hatásáról.