A felületes szemlélőnek úgy tűnhet, nincs túl sok változás a hazai motorpiacon, hiszen – mint Európa oly sok országában – toronymagasan vezeti az R 1300 GS a modellek versenyét, és a márkák rangsorában semmi nem veszélyezteti a Honda első helyét.

motorpiac-magyarorszag-2025-harmadik-negyedev
Intő jel lehet a gyárak stratégáinak, hogy az első 15-ben csak öt túraendurót és kalandmotort találunk, holott nemrég egyeduralkodó volt ez a géposztály – a többi modell a csupaszmotorok táborát erősíti

Ugyanakkor a Datahouse ma megjelent listájából az első 20-30 motort kigyűjtve egészen más képet mutat a lista, hiszen a Top 10-be csak egy kínai márka jutott be, és egyre erősebb a kimondottan sportos, nagy teljesítményű nakedek jelenléte.

A magyar motorpiac legnépszerűbb modelljei

Csalóka, hogy mindössze egy BMW, az említett 1300 GS tűnik fel a legjobb 30-ban, és ez arra utalhatna, hogy tulajdonképpen a boxerre épül a cég hazai forgalma. Valójában nem ez a helyzet, ugyanis a BMW a harmadik helyet foglalja el összetettben a Honda és a Yamaha mögött, és a boxer mellett az F 900 XR (29 db), az S 1000 RR (29) és az F 900 R (28) pörgeti a német cég forgalmát.

motorpiac-magyarorszag-2025-harmadik-negyedev
Érdekesség, hogy alig kezdődött el a forgalmazása, és máris csaknem harminc darab R 1300 RT talált gazdára, ráadásul ebben nincsenek benne a már megrendelt, de még át nem vett gépek...

Az is figyelemre méltó, hogy a tíz legkelendőbb motorkerékpár közül csak három darab kedvező árú A2-est találunk, a többi a 600-as, 750-es és ezres kategória képviselője, vagyis a tíz évvel ezelőtti trendekkel szemben elsősorban a hobbi- és túracélú gépek fogynak, és visszaszorultak a szerényebb teljesítményű, megfizethető vasak.

motorpiac-magyarorszag-2025-harmadik-negyedev
Beszédes, hogy az Euro 5+ miatti forgalomvisszaesés csak az első negyedévben hagyott nyomot a piacon, a második és a harmadik negyedévben több új motor kapott hazai rendszámot, mint bármikor az elmúlt 15 évben

A számok alapján egyértelmű, hogy a motorozás egyre népszerűbb Magyarországon, hiszen évről évre nő az eladott új gépek száma. A növekedés mértékére jellemző, hogy az ezredfordulón csak 91 ezer motorkerékpár futott hazánk útjain, míg idén ez a szám meghaladhatja a 240 ezret.

A legnépszerűbb új motorkerékpárok Magyarországon – 2025. I-III. negyedév

1. BMW R 1300 GS - 294 db
2. HONDA NX500 - 133 db
3. HONDA XL750 - 131 db
4. KAWASAKI Z900 - 115 db
5. HONDA CB500 Hornet - 109 db
6. HONDA X-ADV - 96 db
7. YAMAHA MT-07 - 96 db
8. CFMOTO 450MT - 85 db
9. HONDA CB750 Hornet - 84 db
10. HONDA CB650R - 75 db
11. HONDA CB1000 Hornet - 73 db
12. KAWASAKI Z500 - 57 db
13. KAWASAKI Z650 - 56 db
14. YAMAHA TRACER 9 GT - 56 db
15. VOGE DS900X - 54 db
16. KAWASAKI VERSYS 650 - 54 db
17. KAWASAKI VERSYS 1100 - 53 db
18. BENELLI TRK702 - 51 db
19. YAMAHA TRACER 7 - 49 db
20. TRIUMPH TRIDENT 660 - 46 db
21. HONDA CRF300L - 45 db
22. YAMAHA TENERE 700 - 44 db
23. KAWASAKI NINJA 500 - 44 db
24. HONDA CBR650RA - 43 db
25. TRIUMPH STREET TRIPLE - 42 db
26. HONDA GB350S - 42 db
27. HONDA NT1100 - 41 db
28. SUZUKI DL650 - 40 db
29. HONDA NC750X - 40 db
30. CFMOTO CF700 - 39 db