Tíz éve még elképzelhetetlennek tűnt, hogy kizárólag elektromos robogókat készítő cég is bekerüljön a világ legnagyobb motorgyártója közé. Ennek dacára a NIU alapítói eltökéltek voltak, és 2014 óta megannyi országban – így itthon is – piacvezetők lettek, sőt a nemrég bemutatott Concept 06-ot látva még bőven van fejlődési tartalék is a hangtalan gépekben:

Új szint gyorsulásban és végsebességben: ez a NIU Concept 06

Az újdonság kereken 20 kW-os csúcsteljesítményével 155 km/órás végsebességre képes, amivel túlszárnyalja szinte mindegyik itthon elérhető e-robogót, sőt a 300-as, 350-es benzinesek között sincs kihívója.

Mivel prototípusról van szó, sok részlet rejtve maradt, így az akkumulátor mérete és a hatótáv is, de a többi NIU-t ismerve aligha lesz panasz rá. Elvégre a jelenleg elérhető csúcsmodellnél (NIU NQiX 1000) 178 km-t mértek a teszteken, ami messze több, mint amennyit egy átlagos ingázó naponta megtesz

Amennyiben 140-150 kilométer feletti hatótávú lesz az újdonság, amire minden esély megvan az új NIU-k háromaksis kialakítását látva, az alapjaiban forgathatja fel a prémium kategóriás e-robogók piacát. Afelől pedig ne legyen kétség, hogy Európába 20 kW-os csúcs-, és 11 kW-os névleges teljesítménnyel érkezik majd az újdonság, így számos államban – és jövőre már Magyarországon is – B-vel lehet majd vezetni. Ez tovább fokozhatja a népszerűségét, főként, hogy eddig nem látott megoldásokat vonultat fel a gyártó a Concept 06-on.

A merőben új formaterv is arra utal, hogy ez minden tekintetben más, több, mint amit eddig a NIU-tól láttunk

Ilyen például az AI co-pilot, mely egyaránt fokozza a vezető biztonságát és a motorozás élményfaktorát. Az újítás lényege, hogy nem egy adott üzemmódban működik a robogó, hanem folyamatosan elemzi a vezető gázparancsait, manővereit, és ehhez igazítja a teljesítmény-leadást. Jóllehet, ez már túlzott beavatkozásnak tűnhet a karburátorok és berúgókarok világában született motorosoknak, ugyanakkor tény, hogy egyszerűbbé teszi a motorozást trükkös körülmények között.

Elektromosan mozgatható túraplexi és kormány? Ez egészen új szint, és segít a vezető testalkatára igazítani a motort, illetve annak időjárás-védelmét

    Ezen felül olyan segédleteket építettek a Concept 06-ba, amelyek napjainkban a luxustúramotorokon is ritkaságnak számítanak. Ilyen a távolságtartó, adaptív sebességtartó automatika (adaptív cruise control), a visszagurulás-gátló (Hill-start assist), a meredek lejtőn állandó sebességet tartó Hill-descent control, a hatótávnövelő, állítható intenzitású regeneratív fékrendszer, valamint a Push Assist, melynek köszönhetően erőkifejtés nélkül tologathatod a robogót.

    Az elektronika figyelmezteti a vezetőt, ha menet közben valamelyik irányból túl közel kerül hozzá egy autó, valamint leállítás után folyamatosan pásztázza a környezetét, és videót küld a tulajdonosnak, ha valaki nekimegy a robogónak vagy megpróbálja ellopni azt

    Új szintre lép tehát a NIU, és páratlan felszereltségű, gyorsulású robogóval célozza meg azokat, akik a túragépük mellé keresnek fürge, élvezetes ingázómotort. Persze ennél is fontosabb célközönség lesz a több százezer európai autós, aki az egyre zsúfoltabb utakon szívesen motorozna, de nem szeretne emiatt vizsgázással, jogsiszerzéssel bajlódni.