Januárban bombaként robbant a hír, hogy hosszú évek után itthon is legális lesz a halogénizzók felcserélése az akár háromszor nagyobb fényerejű LED-re. A hír hallatán sokan – tévesen – úgy gondolták, hogy egyszerűen megrendelik Aliról/Temuról a legolcsóbb vackot, bedobják a H4-es helyére, és ezzel meg is vannak.

Mától kaphatóak Magyarországon a szabályos, retrofit LED-ek

Ezért az Építési és Közlekedési Minisztérium gyorsan pontosította is, hogy mit is takar a gyakorlatban az szabályos LED és az a bizonyos minősítő jel, ami megkülönbözteti a jóváhagyott fényforrásokat a közúton nem használható, kínai másolatoktól.

Jelenleg Magyarországon még nincs minősítő jellel ellátott LED-fényforrás, hiszen csak most nyílt meg a lehetőség ilyen berendezések hazai engedélyezésére.

– írta a minisztérium. Jóllehet, bizakodásra adott okot, hogy az egyik cég már januárban „megkezdte a road-legal LED-ek magyarországi engedélyeztetését.” Természetesen a gyártó akkor is hangsúlyozta, hogy az engedély megszerzése után is csak azokba az autókba és motorokba lehet beépíteni az általuk forgalmazott LED-et, melyek szerepelnek a cég honlapján mint átalakításra alkalmas modellek.

osram-led-halogen-izzo-atepites
Ha megvetted a LED-et, még el kell vinned az autót/motort az első szerelőhöz, aki számlával igazolja, hogy a beépítés szabályos volt, és – főleg – a foncsor és a bura alkalmas a LED-fényforrásra. Ezt a papírt és a LED forgalmazójának igazolását kell magaddal vinned, hogy igazoltatáskor minden kétséget kizáróan bizonyíthasd – ez a H7-es nem az Aliról jött és szakszerűen lett beépítve

Nos, nagyjából két hónap telt el, és március 10-én, azaz ma délután az Osram Magyarország bejelentette , hogy elkezdte a hazánkban is legális, halogénfoglalatba építhető LED-ek forgalmazását, miután azok megkapták a magyar minősítő jelet. Hogy melyik autók és motorok alkalmasak az átalakításra, arról a gyártó oldalán találsz részletes típuslistát.