A FEMA szerint kifejezetten aggályos, hogy Európában is engedélyeznék a Tesla FSD önvezető rendszerét, hiszen korábban több olyan baleset történt, amelynél a rendszert használó sofőr motorosnak ütközött.

Veszélyes a motorosokra az önvezető autó?

Bulváros szalagcímekben könnyelműen használják az önvezető autó és a gázolás kifejezéseket, holott a karambolokról szóló jelentésekben számtalanszor felmerül a vezetői hiba. Az egyik legismertebb ilyen eset Washington államban, Seattle környékén történt: egy Tesla Full Self-Driving módban haladt, amikor hátulról nekiütközött egy motornak. A rendőrségi közlemény szerint azonban a sofőr a telefonját nézte, és csak az ütközés pillanatában kapta fel a fejét, noha könnyedén elkerülhette volna ezt a balesetet:

tesla-onvezeto-motor-baleset

Utahban nagyon hasonló gázolás miatt riasztották a zsarukat, akik megállapították a vallomás alapján, hogy az FSD-vel közlekedő sofőr itt sem figyelt az útra, pedig bőven lett volna ideje elkerülni a karambolt. A floridai esetnél még egyértelműbb volt a helyzet, hiszen a kocsi tulajdonosa azért „adta át a volánt” az Autopilotnak, mert alkoholt fogyasztott és/vagy gyógyszerek hatása alatt állt, így hiába is szeretett volna közbeavatkozni.

tesla-onvezeto-motor-baleset

A tanulság világos és egyben aggasztó: az FSD továbbra is folyamatos emberi felügyeletet igényel, amit nem lehet biztosítani, ha a vezető elalszik vagy a telefonját nézi. Ha már emberi hiba, érdemes azt is megjegyezni, hogy kilométerek millióin át vizsgálták a személyszállításban használt, Autopilottal felszerelt járműveket, és ez alapján a gépi irányítású autók arányaiban jóval kevesebb balesetet okoztak, mint a hagyományos négykerekűek.