Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerelő. Nézesd meg. Hangokkal nem sok mindent lehet a fórumon kezdeni...

Az, hogy fél liter olaj hiányzik belőle (kb. ennyi a pálcán a nívó közepe és a pálca alja) nem okozhatna ilyen hibát.

Biztos a blokkból jött? Nem lehet, hogy cserés a láncod? Bagatell kérdés, de... nem véletlen.

Azért nézess rá értő szemmel.
A lámpa csak nyomást jelez. Ha nem "levegősödik" le a szivattyú, akkor még minimális mennyiségű olajnál sem jelez vissza. Arra én nem hagyatkoznék. Meg kell nézni a nívót. Az a biztos.
Amíg nem jelez a lámpa, addig van benne annyi olaj, hogy ne menjen szét a csapágy! Nem véletlenül találták ki a visszajelzőt! Ha nem jelezne időben, akkor felesleges lenne odatenni is!
Egyébként volt olyan idióta, aki azt hitte, hogy akkor alszik el, ha bemelegedett a motor, mivel mindig úgy 4-5 perc után aludt el neki, kellett is bő egy liter olajat utántölteni , de még akkor sem lett baja a blokknak!
Olvastam régebben egy cikket, hogy a régi dobozos GS-eknél előfordult, hogy a kiegyenlítő tengely csapágya adta meg magát, fémes hang kíséretében. Arra viszont nem emlékszem, hogy olaj fogyást is írtak volna erre a betegségre.
Horvátországból 2 személyen 3 teli dobozzal,8000.fordulaton,óra szerint 160km/h végig a pályán 32.C fokban bezabálta az olajat.
Mikor hazaértem és megnéztem,nem érte el a nívópálca alját se,de nem lett semmi baja.
majdnem 1 litert kellet utána töltenem.
Akkor már régen rossz a csapágynak ha jelez a lámpa.
jah értem, de ha már nagyon kevés bent az olaj akkor a lámpának jeleznie kéne hogy nincs nyomás nem? így lenne logikus, hogy ne legyen csapágyas kevés olaj miatt
Fordítva.
Először valami miatt etünik a fránya oil és ettől lesz csapágyas.
habár tök hülye vok a motor szereléshez de ha főtengely csapágyas akkor abból adódik hogy megeszi az olajat?
az is lehet hogy csak valami apróbb baja van, és az olajveszteséghez köze sincs, és csak véletlen egybeesés a kettő. Mindenestre kíváncsian várjuk majd a szerviz diagnózisát
Ha tényleg csapágyas, akkor nincs kizárva, hogy az olaj nem egészen az volt, mint amit a flakonra írtak... Vagy tönkrement az olajpumpa. Ennyi olaj hiányától nem lenne szabad bajnak lennie!
6000 kilométerenként szoktam cserélni olajat, szűrőt Repsol 15w-t szoktam rakni bele eddig nem kellett után tölteni vagy csak 1-2 decit a 6000 km alatt. Most 1 hónapja kb 5000 volt benn, mikor megnéztem a szintet az alsó jelzés fölött volt még kicsivel. Ekkor utána töltöttem a felső vonalig. Ma hogy előjött a csattogás megnéztem az olajszintet és csak a pálca végét érte el. Az utántöltés óta mentem 5-700 km-t kb.
Betartod rendesen az olajcsere ciklust, vagy csak utántöltögeted az olajat? Attól, hogy a nívópálca alján van az olaj, még nem lenne szabad csapágyasra mennie!
Akkor elviszem szervizbe aztán majd meglátom mi lesz. Sajnos nem ismerek jó szerelőt a környéken csak a Balatonboglári szerviz amivel eddig jó tapasztalatom volt, viszont az nem olcsó. De inkább fizetek többet a munkadíjért csak legyen jó.
Én úgy csináltam hogy vettem egy okmányok nélküli, törött motort (állítólag olaszból hozták..aztán ki tudja) Az volt 80ezer forint (mondjuk a blokk alkatrészeken túl nagyon sok jó alkatrészre is szert tettem) A csapágysor meg a sallangok 75ezer forintba volt, és 85ezerbe került a szerelő szaktudása és ideje. (nem is volt baja azóta)
Én erre értettem, hogy drága. Ma valószínűleg még drágább lenne
mikor én megvettem a vasat (2007), nemsokkal utána abból is eltűnt rejtélyes módon az olaj (motoros találkozón voltam.. igazából lényegtelen hogyan) Utána elég sok pénzbe került a felújítás. Megkeresem a munkalapot, pill
Az a gond hogy csak akkor hallottam meg a csattogó hangot amikor beértem a lakott területre de lehet hogy előtte is volt csak a szélzaj elnyomta. Ezután még kb 500 métert mentem vele majd pár mp. múlva leállítottam. Egyébként közben nem vettem észre hogy gyengült volna, tökéletesen ment.
A drága lesz alatt mit kell érteni? 100 alatt gondolom nem úszom meg ha főtengelyt is kell cserélni. (bontottat nem nagyon szeretnék ha nem muszály)
A csattogó hang megjelenése után mentél még vele? Ha nem..akkor valószínűleg megúszod a főtengelycsapágyak cseréjével, ha továbbhajtottad akkor a főtengely is sérülhetett.

Drága lesz..az biztos.. az islehet hogy bontott blokkal jobban jársz majd rövidtávon, mint ennek a felújításával (hosszútávon nem biztos)
Ma hazafelé mentem a motorral amikor kb. 10 km után erős csattogó hang jelentkezett. Hasonló mintha szelephangja lenne de annál jóval erősebb csattogó fémesebb hang.
Megnéztem az olajszintet alig érte el a pálcát (az olajnyomás lámpa még nem villant ki), pedig kb. 5-700 km-el ezelőtt töltöttem után. Eddig egyáltalán nem ette az olajat, most meg több mint fél litert 500 km-en úgy hogy nem hajtottam nagyon, 110-120 alatt mentem végig. Repsol 15w olaj van benne. A benzin fogyasztás nem nőtt, 4,5 liter/100km.
A motor 11 éves 50ezer km van benn.
Mi lehet a gondja és ha valami komolyabb motorikus problémája van akkor kb. mibe kerülhet a javítása?
Üdv!
Ha jól emlékszem pár nappal/héttel ezelőtt belinkelt vki egy biztosítási alkuszt.
Linkeld be újra légyszíves!
köszi!
..lenyelhető ár, ja. Am ez a konkrét példány 67-ben, amikor elkezdték gyártani 2700 forintba került (motorkuli meg 3300Ft), miközben akkoriban egy p10-es pannonia ára sem haladta meg az 5000 forintot. Szóval ahogy elnézem a motorutánfutó mindig a drága (luxus) cikkek közé tartozott.

Az az ominúzus majd 400ezres utánfutó az a Travett. Abból az árból is majdnem 100 csak az egyedi forgalombahelyezéses procedúra "költsége".. a többi meg gondolom a fejlesztés, meg az anyámkínja. Kevesebbért biztos nem érné meg legyártani
Hjaaa..az baráti. Csak itt alább volt valami ilyen 400ezerért.
30 volt a cucc.. 60 lesz a papírozása, és kell még rajta lakatolni valamit kell hozzá a vonószerkezet. A papír a sok.. de az nagyon
Citadella.

Fácsibúúúúúk a haverom!