Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok,olyan problémám van a ditechtemmel hogy van ugy hogy kihagy a motor és befullad,meg a második inditásnál meleg motornál csak gáz adásával indul a moci,mi lehet a probléma?
Mumtaz thx megpróbálom.
Persze utána már vitte az önindító is.
Neked arra mindenképpen jó lenne, hogy így nyersen nem trrheled az önindítóval. Meg így kiiktatsz egy hibalehetőséget. A vízpumpa meg arra a kis időte nem kell, míg megtudod, hogy indul-e, vagy nem.
Ha nem bízol az önindítóban, akkor csinálj valami hajtófejet. Én fogtam egy crova szárat és a szerszám felöli végét leszedettem, hogy egy fúróba lehessen fogni, a másik végén meg egy 14-es fej. Na ezt be egy akkus behajtóba és azzal tudom forgatni a főtengely végi csavarral. Megy a varlátor felén is, de inkább a lendkerék felölin. A javítás alatt csak így tudtam indítani az új "nyers" 70-es hengerrel, mert úgy az önindító nem bírta..
de ha egészen pontos akarok lenni, akkor úgy írom le hogy a pillangó szelepen kívül, még a hőgomba van az elekronikára dugva, és most már sem injektor fej, sem mágnes szelep , és sem pedíg magasnyomású szivattyú nincs rajta. Mióta megirtam hogy kivillogtattam a dolgot, azóta ezeket lekötöttem, és mostmár így is van szikra képzés. De készítek videót róla hogy mi van jelenleg bekötve és hogyan. A bowden dupla végű ,az egyik fele az a karbiba végződik,ma másik fele a pillangóbszelepet működteti. Ennek a hejére került fel a karbi.
Pontosan úgy ahogy mondod.
Tehát még rajta van az injektor? Akkor előfordulhat hogy az egésznek pont ez a hibája. Mivel ha az injektor tömítései engednek, akkor nincs a sűrítés befejezve. Azaz be van, csak éppen a külvilágba megy, ahelyett hogy a motort forgatná.
Viszont meglehet hogy annyira le esik az áram önindítózáskor, hogy ezmiatt már az ecu letiltja a szikrát? Mivel indítózáskor a leg nagyobb az áramfelvétel ha jóltudom.
kössz srácok jó arcok vagytok! a főtengely szimering kb 500km futott a főtengely felújítása óta, (és most kapott egy 0km es 50es hengert ami olyan kompresszióval bír hogy lefogja az önindítót).. És azóta kezdtem el kiiktatni az injektr fejet, és a pillangó szelep helyére felraktam egy karbit. majd úgy gondoltam ha minden bütyköt lecsiszolok kikvéve 1et, akkor szikrát ad az ecu úgy is, tévedtem! Vetttem egy másik lendkereket, így most azzal van szikra, de mint mondtam csak egy egy alkalommal tudtam kicsiholni egy pöffenést a motorból. Így én is azt gondolom a berúgással többre megyek. Viszont. Mindenképp újra ellenörzök minden tömítetséget.
Nem kell ahhoz járó motor. Ha már van akkora fordulat hogy legyen szikra, akkor lesz stroboszkóp fény is.
Szikrát pedig mindig úgy ellenőrizzük hogy beledugjuk a pöcsünket a pipába. Ha jobb mint az asszony, akkor annak indítani kell a motort is.
A stroboszkópot csak járó motornál tudja használni. De addig még nem jutott el hogy menjen is. Az ECU-t gondolom nem lehet kiiktatni, így valahogy be kellene csapni, hogy ne keresse a hiányzó cuccokat.
A nagy sűrítésnek van egy átka, mégpedig az hogy az önindító pont akkor nem tudja kellő lendülettel átlendíteni a dugót, mikor kellene. Ez pont a gyújtás pillanata, a felső holtpont előtt. Márpedig ha nem megy neki elég nagy lendülettel, akkor a kialakuló nyomás lefékezi, esetleg vissza is löki a dugót. Ezért mekeg az önindító. Ez pont elég hogy ne induljon. Most nem mondom hogy told be, inkább azt mondom hogy miért nem vettél motort?!...
Nadeájjámánmegegykicsit! Itten akkor félreértés van kérem! Én azt hittem hogy te valami eltérő gyújtást raktál fel, most meg kiderül hogy minden maradt a gyári, csak annyi változott hogy egy karbit akarsz ráerőszakolni. Hát ha maradt az ECU még jó hogy nem kell lecsuszkolni a lendkerékről semmit. Minden marad úgy ahogy van. A gyújtás jel is marad ahol van, ha semmi más nem változott. Minden pöcök kell a lendkerékre, mert másképp honnan tudná az ECU hogy 'mikor van dél'... A strobi ahhoz kell hogy biztos legyél a dolgodban. De nem nagy ügy, mert kiveszed a gyertyát, a dugót feltekered a felső holtpontra. Most a forgásiránnyal visszább tekered (~2 mm) és ott összejelölöd a blokkot és a lendkereket. Lehetőleg fehér filccel, hogy a stroboszkóp jelét látni is lehessen.
És ha nincs meg az ép főtengely-szimering? És már fel sem jut a hengerbe??! Egy alapos átnézés - javítás nem fogy ártani annak a gépnek.
Egész lent a lap alján keresd.
Valahogy szisztematikusan ellenőrizni kell. A könnyebben ellenőrizhető helyektől haladj a nagyobb bontást, szerelést igénylőek felé. Vagy próbálj egy tömítettség ellenőrzést. Nem egyszerű, de kivitelezhető. Talán a képek segítenek.
http://www.hstuning.hu/content...
Én arra gondolok hogy valahol fars levegőt szívhat, mert akárhova tekerem a benzin levegő csavart, minden fél fordulatnál ugyan ezt csinálta, szóval semmi nem változik, se több pöffenés, se kevesebb.
üzemanyagot tutira kap, mert a sok próbálkozástól, a gyertyát is elöntötte a benzin. Szikra szép kékes színű, és akár 1-2 cm t is ugrik ha pipát letekerem és úgy nézem meg. Szóval szerintem elég .
épp ezaz, úgy is csináltam már, ugyan úgy csak 1-2 pöffenés..
Próbálj meg vagy a gyertya nyílásánál, vagy a karburátor légszűrő felöli oldalánál kis fecskendővel benzint bepriccelni. Ha egy-két fordulat erejéig elindul, egyértelműen karburálási baj, ha így sem csinál többet, akkor még mindig gyújtási, vagy ecu baj. Mondjuk egy berugókar valóban sokat segítene, minthogy csak az önindítót nyekergeted. Nem lehet hogy az önindító sok áramot vesz el indításkor és azért gyengébb a gyújtás? (lehet hülye kérdés)
aham értem... Akkor a jelenség a következő...indítózok 1,2 pöffenés de nem indúl be a járgány. Javaslat erre? Egész napomat elcsesztem ezzel. Próbáltam a karbit behangolni, de bármit csinálok ugyan ezt teszi. Űzemanyagot kap ,szikra is van, de 1-2 pöffenésnél többet nem tudok kihozni belőle. Ráadásul annyira jó lett a sűrítésem, hogy az önindítóm alíg bírja megtekerni a blokkot, így veszek rá berúgós deklit, és ami kell. Azzal már könnyebb lesz beindítgatni.
...bár ennyire nem olvastam utána, amikor az volt, de a sok pöcökből tudja, hogy a 15-nél pl. mit csináljon az injektor. Azon gondolkodtam most, miért nem raktak csak mondjuk hármat, injektor nyitás, injektor zárás, szikra, így nagy távolságok lennének, nem tudná precízen kiszámolni, hogy most éppen hol is áll. Így érzékel egy jelhiányt, onnét egy kotta alapján minden meghatározott számú jelre valami előre meghatározottat csinál. És hogy a körversenyen a futót az északi- vagy a déli egyenes elején számolják, hogy hányadik kört futja, szerintem tök mindegy.
De majd az okosabbak kijavítanak, ha nem így van.
:-)
Más típusok esetében nem gondolkodtam el ezen, de így hirtelen azt mondanám, hogy elméletileg igen. A kis impulzusokat számolja, "tudja", hogy a 6. jelnél kell szikráztatni, aztán hogy a jeladó hol van, szerintem eben guba. Nyilván, hogy a lendkerék ahhoz a motorhoz legyen.
freelac akkor gyakorlatilag mindegy hogy a jeladó hova kerül a lendkerék 365 fokjában bárhol fogja tudni hogy hol adja a szikrát?