{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5490000] 2018. 10. 10. 13:27
sörci
A kis cuccról volt leszakadva a cső. Visszadugtam, de ugyanúgy megragadt. Ezért a legfontosabb kérdés, hogyan lehet ellenőrizni, hogy működik-e rendesen? (azon kívül, hogy megyek egy kört, és ha nem ragad meg, akkor jó?)
[#5489999] 2018. 10. 10. 13:22
sörci
[#5489997] 2018. 10. 10. 13:09
Zoli3210
Vazon. Basszus ez a telefon.
[#5489996] 2018. 10. 10. 13:09
Zoli3210
Igen.Ez az.Morint ditekk,ilyet keress,jobb oldalt a fazon közepén.Meg új dugót és henger furast.
[#5489995] 2018. 10. 10. 13:06
sörci
Ezt nekem raktad, Zoli? Ez lenne az olajpumpa?
[#5489974] 2018. 10. 10. 11:41
Zoli3210
[#5489970] 2018. 10. 10. 11:16
sörci
Akkor a tegnapi fejlemények: terv szerint indultam volna sörért a robival, csak nem óhajtott beindulni. Az a tipikus majdnem, de mégsem. Rutinosan mentem gyertyát venni... Azzal már indult, mentem is egyből 200 métert, megragadt. Már nem is erőltettem, hazatoltam. Mióta nálam van, én nem öntöttem olajat bele, gondoltam majd szól, ha kell. Na, séta olajért, beleöntöttem kb 6 decit, nem fért több. Ez már gyanús volt, de azért próbakör, megragad... Lebontottam a burkolatot, hátha látok valami gyanúsat, hát az olajcső le volt szakadva a szívócsőnél. Visszadugtam, örültem, próbakör, megragad... Hibakód nincs. Berágtam, levakoltam az olajcsövet, és bekevertem a benzint. Így már nem ragadt meg. Viszont most, hogy ezt írom, rájöttem, hogy hülye vagyok . Ez nem megoldás a ditechnél, csak a gyertyát keni az olaj szinte...
Na mindegy, tegnap még olvasgattam pár órát, de semmit nem találok a morinis olajpumpáról, még azt sem, hogy néz ki. Egy darab fél kockacukor méretű vackot találok csak az olaj útjában, amibe megy vezeték is. Még annyi, hogy a manual írja, hogy az olajkört, ha megbontják, légteleníttetni kell szakemberrel. Végezetül a kérdések:
-hogyan tudom ellenőrizni, hogy dolgozik-e az olajpumpa?
-hol található egyeltalán?
Pityke 71: elég viseltes a cucc, de még nem kuka. Addig kihúzza simán, amíg fel nem gyújtom az egészet a francba.
[#5489932] 2018. 10. 09. 21:10
pityke71
Hi!
Ha kikristályosodott a problem,akkor nézd meg a görgők pályáját,mennyire van kikopva,a variátor tárcsák felületét,ahol a szíj fut,mennyire kopott.
Hátul a hajtásban nincs-e fellágyulva a kontrasztrugó.
Így első blikkre ennyi.De hozzáteszem,hogy amilyen egyszerűnek tűnik a variátoros szíjhajtás,annyira összetett.
[#5489930] 2018. 10. 09. 20:42
Szöcsy
szerintem is megragadt.... Jól szét is cseszted szerintem a hengered falát,......
[#5489834] 2018. 10. 09. 17:57
piciz
A dugó a hengerbe
[#5489802] 2018. 10. 09. 12:15
sörci
De mi ragadt meg?
[#5489800] 2018. 10. 09. 12:05
piciz
Az biza elkeveselt ès megragadt
[#5489778] 2018. 10. 09. 10:12
sörci
Tegnap vásároltam görgőket (meg fékbetét, folyadék, stb). Volt a boltban mérleg, így a régit meg tudtuk mérni, 6 g-os. Beleraktam, hát...
Első tapasztalatok: 60-ig szépen gyorsul, aztán ott megáll, el kezd csilingelni, remegni, meg túlforog szerintem. Ha erőltetem, pár másodperc múlva lemélyül a hangja, és el kezd menni, mint a barom, 80-nál még gyorsul, csak a lakóparkban nincs elég hosszú utca ehhez. Kimentem országútra, próbálgattam egy rövid ideig, ha átlépi valahogy a 60 km/h-t, onnantól nagyon jó volt, 90 felett ment. Egész addig, amíg meg nem ragadt valami a hajtásban. Először arra gondoltam, hogy beállt a motor, visított az ékszíj, majd átestem a kormányom. Mikor annyira lelassult, hogy oldott a kuplung, onnantól gurult, de a motor leállt. Viszont egyből indult is, tehát csak nem az állt be. Onnantól alig értem haza, próbáltam nagyon lassan, kis gázzal hazacsurogni, de minden 100 méterben megragadt. Valahogy aztán hazaértem, de nem kezdtem már hozzá, hogy szétszedjem. Járt már így valaki? Most megpróbálok elmenni vele sörért a sarokra, hogy hidegen is csinálja-e a balhét. Ha nem, akkor nyilván hővel kapcsolatos a dolog, ha igen, akkor meg nem tudom mivel. Aztán, ha lesz már sör, úgyis szétszedem még egyszer... Ha van ötlet, ne kíméljetek!
[#5489647] 2018. 10. 08. 18:48
piciz
Erre én vettem egy 3 kg-ig mérő digitális konyhamérleget ajánlom a lidli-t pár ezerért lehet venni hat görgőt ráteszed kiírja grammra mennyi elosztod 6-al és kb lehet következtetni mennyi egy darab de elég pontosan mér kettőt hármat meg már szinte tökéletesen
[#5489521] 2018. 10. 08. 7:10
sörci
Leírtam, mi a bajom, nem a szarul menés, hanem hogy nem lehet vele olyan szépen elindulni kis gázzal. Elindul, de finoman "rángat". Ha odaverem neki a gázt, akkor nincs gond. Ha megyek vele 70-nel fél gázon, ok minden, ha teljes gázt adok, beremeg az egész, szét rázza magát. Ezért gondoltam, hogy kicserélem a görgőket, de nem tudom a gyári méretet, mert két félét is megadnak hozzá. Tegnap szétszedtem, megmértem, és egy harmadik méret van benne . Most utána néztem, és tényleg van olyan méretű görgő is, tehát az a gyanúm, hogy nem a gyári variátor van már benne. Lényeg, hogy a cerka rossz végén állok, muszáj lesz kísérleteznem a súlyokkal, a méret meg marad a 16x13, ahogy Piciz kolléga is javasolta. Még annyit megpróbálok, hogy keresek valakit, akinek van precíz mérlege ( ), és megmérem a jelenlegi görgőt, kiindulásnak jó lesz. Még a "variátor csúszkával" lesz bajom, ha nem gyári a variátor...
[#5489519] 2018. 10. 08. 5:18
Szöcsy
ha a kopott görgőkkel szarúl ment akkor nyílván a nehezebbet tenném bele.....
[#5489429] 2018. 10. 07. 18:58
sörci
Köszönöm a választ, piciz!
Azért várok valakire, aki tudja a pontos gyári méretet! A gramm is hasznos lenne...
[#5489416] 2018. 10. 07. 18:19
piciz
16X13-as való bele
[#5489414] 2018. 10. 07. 18:11
Szöcsy
ooooo tényleg meglepő hogy ennyien figyelitek a fejleményeket. Nem is gondoltam volna! Köszi a bíztatást!
[#5489412] 2018. 10. 07. 17:55
sörci
Sziasztok!
Kérdésem lenne ismét, mert szétqr már az ideg, hogy nem boldogulok... Maga a robi működik faszául hónapok óta, indul, megy, stb (2-3 havonta új gyertya kell). Az zavart már csak, hogy kicsit darabosan indul álló helyből, meg nagy gáznál berezeg az egész cucc. Gondoltam, veszek a hajtáslánchoz valami felújító készletet. És itt kezdődnek a bajaim. Gyári méretű görgőt keresek, de két fajta méretet ajánl a web (az enyém 2000-es, morinis ditech). Szóval a két méret: 7,5g-17x12, vagy 5,5g-15x12. Gondoltam, kibaxok a világgal, szétkaptam nagy nehezen (kulcscsont töréssel nyavajgok), hogy megmérem, ami benne van, és olyat rendelek. Nos, átmérő 16mm, szélesség 13. Hát mi a bánatot rendeljek hozzá, milyen való ebbe gyárilag? Segítsen már valaki! :-D Tudtommal teljesen gyári minden, nincs piszkálva. A szíj teljesen korrekt állapotúnak tűnik szemre, a szélessége 17,3 mm. (kimaradt, hogy a görgők ratyira vannak kopva, mérni sem volt egyszerű)
[#5489402] 2018. 10. 07. 16:55
perge666
Nekem már 1 éve nincs meg az SR,de mindig olvasom a hozzászólásokat.
Mondjuk előtte 8 évig amíg meg volt se sokat írkáltam ide,mert csak hajtani kellett szerelgetni nem.
[#5489396] 2018. 10. 07. 16:20
freelac
Pontosan!
Biztos vagyok benne, hogy többen visszajárnak ide most, mint általában, mert igen érdekes és előremutató dolgot csinálsz, ha a lökettérfogat növekedést most nem veszem figyelembe, hanem csak úgy veszem, hogy egy pályamotort csinálsz.
[#5489312] 2018. 10. 07. 7:46
csibewer
Jó reggelt!
Szerintem meglepődnél, ha szembesülnél vele, hányan figyelik a fejleményeket.
[#5489308] 2018. 10. 07. 7:06
perge666
Én csendben olvasgatom mindig a fejleményeket.
Biztos nem csak én punnyadok a háttérben szótlanul.
Szóval hajrá,és csak így tovább uram.
[#5489307] 2018. 10. 07. 5:29
Szöcsy
mindenképpen informállak ha bármi féle fejlemény történik a járgánnyal. Hisz rajtad kívül mást nem nagyon érdekel a dolog...