Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A főtengely meg a csapágyak jobban elviselik az olajnélküliséget mint a dugó a hengerben az azonnal megszorul szerintem csak hengert meg dugót cserélj

Hát az hogy a benzinben is van olaj az közdejátszhat-e a melegedésben lehetséges az olaj meghosszabbítja az égés folyamatát így melegedhet jobban mondjuk ez csak az én elméletem

Az olajzás nyilván le tud levegősödni ha kifogy a tartályból de ha a tartályban állandóan van olaj akkor nem, az olajpumpa a fordulatszám függvényében adagolja az olajat a szívócsőbe azaz csöpög be szépen rendje módja szerint a motor meg ahogy szív viszi be magának
Saját példa, nem kell követni: nálam is ragadt meg a henger, már nem is egyszer. Én nem cseréltem főtengelyt (se). Hozzáteszem gyorsan az elején, hogy nekem öreg levegős sr-em van. Az biztos, hogy a megszoruláskori rántás nem tesz jót neki, de ha leveszed a hengert, letudod ellenőrizni hogy lóg-e és akkor eldöntheted, hogy cseréled-e. A Minarelli blokkban lévő olajszivattyún van légtelenítő csavar, de hogy ennél van-e nem tudom. Én a helyedben, ha most már megbízhatóan megy a motor, nem csinálnék neki semmit. Használnám így ahogy van. Ellenőrzésként húzd le az olajzó csövet és járasd hosszabban (helyben) a motort. Tegyél a cső vége alá valamilyen kis edényt és abban látni fogod, hogy adagolja-e az olajat. Ha igen, akkor nem kell öntögessél a benzinbe és mehet a verkli tovább.
Ezek közül érdemes valamelyiket?
http://szabomotor.unas.hu/spd/...
http://szabomotor.unas.hu/Nara...
Azon agyalok, hogy még a drágább is olcsóbb, mint dugót venni, meg hengert fúratni, tömítés, stb. A másik, hogy tegnap megint elhagytam egy kipuf csavart, kiderült, hogy el van törve az egyik fül a csonkon, szóval még azzal is bajlódni kéne, hegeszteni, menetet fúrni, stb. Még az lenne a kérdésem, hogy ha a motor még ennyi szopás után is működik, elképzelhető, hogy elég a henger-dugó? Lehetséges, hogy a főtengely megúszta (pl hajtókar alsó görgő, főtengely csapágyak)?
A másik: melegszik a motor, és a kipuf is rohadt forró, szaga van, amikor megállok, szinte izzik. Ez lehet vajon attól, hogy a benzinben is van olaj?
A harmadik: az olajzás le tud levegősödni? A vékony csövön nincs bilincs, nem is volt. Hogy működik? Porlaszt a szívócsőbe, vagy csak csöpögtet?
Nem akarttam zorgo csavarosdobozt.
Tegyél a kompresszor csövére vízleválasztót és akkor szép lesz a gyertya is meg az alapjárat is meg a gyertyát se eszi olyan sűrűen meg vegyél denso ne ngk-t
Vettél volna Kawasakit!
(remélem, segítettem )
Az az igazság, hogy az injektor részhez egyszer nyúltam (igaz, akkor egy hétig szórakoztam vele, annyit kellett utána olvasni), azóta üzembiztos, ha nem indul, akkor gyertyacsere. Egyébként már írtam egyszer, hogy multiméterrel járok gyertyát venni, mert 10-ből 3 tuti nem jó. A jelenlegi vesszőfutásomhoz sincs köze az injektornak, csupán egy ilyen őszi karbantartásnak indult. Vettem fékbetéteteket, fékfolyadékot (komplett csere), kipu tömítést a hengerhez (elhagytam az egyik csavart, de hazamentem vele), végül görgőket meg csúszkát a varióba. A variátorig jutottam csak, közben kivégeztem a blokkot... (országúti próbánál elszakadt az olajcső, és megragadt. Mivel a közelében nem jártam az olajzásnak, a hajtásláncban kerestem a hibát, bátran erőltettem, így sokszor ragadt meg) Végülis működik, óra szerint megy 80-nal, de hangja lett, "csörög", így nem erőltetem inkább. Attól félek, a hajtókar tűgörgők egyszer feladják, akkor aztán az egész kuka. Már nézegetem az árakat: főtengely 25 rugó, dugó 10 kb (+fúrás), + a járulékos vackok, csapágy, szimmering, tömítés. Bazz, ennyi pénzért máshol autót vesznek!
Hogy en mennyit szereltem ezt a gyöszt,te jóóó ég.Azota annyit egyutt nem szoptam az osszessel,pedig a cbr en blokkot csereltem.
Persze mert aki nem ért hozzá annak szar az injektoros én is fillérekért vettem ezt a motort mert azt mondták sokba kerül a javítása hát én megjavítottam jó azért kellett rá költeni de azóta három éve csak tankolom és teszi a dolgát
Átöltöztem játszósba, kipróbáltam úgy, hogy csak az általad írt gyújtáson véghezvitt próba, és szépen lehet látni, hogy ahogy kattog a pumpa, úgy jön az olaj mm-ről mm-re. Kivártam, míg a cső végére ér, aztán visszadugtam a helyére. Simán elmentem aztán a kocsmába, meg vissza, 80-nal még így is megy, és nem is füstöl, pedig a benzinben is van olaj. Egyelőre így marad ez a rész, nem kell ebbe új dugó, meg ilyenek... És srácok! Nagyon köszönöm a segítséget!!! Ugyanis ezek valódi, értékes segítségek voltak! Megértettem, tanultam belőle, és alkalom adtán tovább tudom adni másnak a fórumon. Szemben azokkal, akik annyit értenek az egészhez, hogy vegyél másikat, ami nem injektoros! Elvileg azért lenne ez a fórum, hogy segítsünk egymásnak, és ti ebben most nagyon ott voltatok! Még1x: Köszönöm!
Elvileg az olajpumpáig csak ejtőtartályos ott nincs mi elromoljon ha a szelep nyit akkor azon meg át kell hogy folyjon
Kitartás!!!
Megnéztem, ez bizony kattog. Kb mint az autóban az index, vagy épp egy kicsit gyorsabban. Néha begyorsít 1-2 mp-re, aztán visszaáll. Olajjal még nem próbáltam, majd átöltözök, ismerem magam...
Azért érdemes ránézni hogy jön is az olaj a csobol nem csak kattog.
Huzol egy tő gázt úgy tartod ráadod a gyújtast mèf mindig tartod ès halgatózol ha ütemesen kattog akkor adagol
Amíg ez nem derül ki, talán nem újítanám fel a motort...
A kis cuccról volt leszakadva a cső. Visszadugtam, de ugyanúgy megragadt. Ezért a legfontosabb kérdés, hogyan lehet ellenőrizni, hogy működik-e rendesen? (azon kívül, hogy megyek egy kört, és ha nem ragad meg, akkor jó?)
Vazon. Basszus ez a telefon.
Igen.Ez az.Morint ditekk,ilyet keress,jobb oldalt a fazon közepén.Meg új dugót és henger furast.
Ezt nekem raktad, Zoli? Ez lenne az olajpumpa?
Akkor a tegnapi fejlemények: terv szerint indultam volna sörért a robival, csak nem óhajtott beindulni. Az a tipikus majdnem, de mégsem. Rutinosan mentem gyertyát venni... Azzal már indult, mentem is egyből 200 métert, megragadt. Már nem is erőltettem, hazatoltam. Mióta nálam van, én nem öntöttem olajat bele, gondoltam majd szól, ha kell. Na, séta olajért, beleöntöttem kb 6 decit, nem fért több. Ez már gyanús volt, de azért próbakör, megragad... Lebontottam a burkolatot, hátha látok valami gyanúsat, hát az olajcső le volt szakadva a szívócsőnél. Visszadugtam, örültem, próbakör, megragad... Hibakód nincs. Berágtam, levakoltam az olajcsövet, és bekevertem a benzint. Így már nem ragadt meg. Viszont most, hogy ezt írom, rájöttem, hogy hülye vagyok . Ez nem megoldás a ditechnél, csak a gyertyát keni az olaj szinte...
Na mindegy, tegnap még olvasgattam pár órát, de semmit nem találok a morinis olajpumpáról, még azt sem, hogy néz ki. Egy darab fél kockacukor méretű vackot találok csak az olaj útjában, amibe megy vezeték is. Még annyi, hogy a manual írja, hogy az olajkört, ha megbontják, légteleníttetni kell szakemberrel. Végezetül a kérdések:
-hogyan tudom ellenőrizni, hogy dolgozik-e az olajpumpa?
-hol található egyeltalán?
Pityke 71: elég viseltes a cucc, de még nem kuka. Addig kihúzza simán, amíg fel nem gyújtom az egészet a francba.
Hi!
Ha kikristályosodott a problem,akkor nézd meg a görgők pályáját,mennyire van kikopva,a variátor tárcsák felületét,ahol a szíj fut,mennyire kopott.
Hátul a hajtásban nincs-e fellágyulva a kontrasztrugó.
Így első blikkre ennyi.De hozzáteszem,hogy amilyen egyszerűnek tűnik a variátoros szíjhajtás,annyira összetett.