Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Én annyit mondok, soha nem bántok sem kötök bele senkibe"

Zari! gyere vissza! mondd már el, miért kapta a pofont! :)
te Feri! Még mindíg nem vágod miért utálnak téged annyian? persze szeretnek is, ha nem is annyian... vagy vannak a közömbösök akik "megisznak 3 liter sört. Tüskével:)"

" szerényen, visszafogottan alázattal"

ezt tőled másoltam. ismered a szavak jelentését?
Feri. Vege van mar a fidesz kampànynak? Mondjak nyomtad kemenyen a hard enduron. Mit szolsz. Orban alairta a betelepitesi kvotarol szolo dekretumot. Sok.nyugdijas most ujra retteghet meglesznek baszva a venaszonyok mégiscsak? Szerintem.némelyik alig vàrja :)))
Féràras jegyet szerezhetnél. Zsir. Kapsz erte egy pirospontot.
Zsirnyo nem mond hujesegeket sokszor,csak meg vagyunk szokva hogy kozbe azt mondja,de igaza van abba,hogy a profik nem tevednek,es minden hol gyorsan mennek..pl Norbi mondta most ,hogy Ciprian a patakokba nagyon gyorsan ment,elol C.V. van neki es nagyon tudott haladni,de Norbi a nehezebb reszeken erte utol,ott ahol cikicakizni kelett,es,hogy Norbi ne tevedjen mar a cikicaki elott leugrott a motorrol,hogy gyorsan tudja forditani es ne hibazzon mert akkor meg tud logni Ciprian.Nem volt baj az en tempommal,csak egyszeruen a dugok anyira megfogtak,hogy nem tudtam haladni,es ahol lehett haladni ott meg a instabil logo futomu miatt nem mertem huzni..ha meg kemenyitettem akkor meg meg verte a kezem.
13/49 el mentem a 17 es ktm el..a huskira is ki akarom probalni..nyomatekosabb jobb.
Baszki, csávó milyen hosszú átétellel megy! Jó videó, élvezet nézni!
Neked is lenne tanácsom, Báróúr. A jobb motorosnak nem tanácsot adni, hanem tanácsot kérni szoktak tőle. De hát megszoktuk, hogy megint fordítva ülsz a (magas) lovon.
Szia Jaxy. Én is mondanék tanácsot, remélem hasznát veszed...!!! Mindig olvasd el figyelmesen amit Münchausen báró (Zsírferi) ír, és csináld az ellenkezőjét, mert az mindig be fog jönni. Annyiszor bebizonyosodott hogy mindig az ellentétje igaz annak amit mond. Talán ő az egyetlen aki még nem fejezett be versenyt, vagy csak olyan siralmas helyen ami szóra se érdemes. Remélem tudtam segíteni, a jó szándék vezérelt.
Szali..nem en filmeztem,csak mutatom,hogy ott estem neki a konek..amugy itt eloztem meg vagy 5 embert,es meg az elotte levo patakba vagy 10 et..en jol haladtam,csak figyelmesebb es konstansabb kelett volna legyek..ezen a reszen en hamar at mentem..volt egy mehez feljaro ahol huztuk 3 an egymast..na ott toltottem meg sok idot.Itt olyanok vetek ram,akiket maskor siman megcsipek...de kovetkezoben :P
Köszi a leírást és gratulálok.
Kerdezd csak.meg Hosit . Biztos emlekszik.rà. egy panoraman. Volt egy feljaro. Ott sorakoztak alatta vagy 20 an. Nezelődtek felfele. Szepen egy engedô ember irànyitotta ki mehet. En szepen odasunnyogtam az sx el. Melléjük egy szar pozicioba. Ugy gondoltak.onnan nem.lehet nekifutni. Megvartam.mig int az iranyitoember. Mikor lattam.hogy keszul emelni a kezét. En rugtam az sx et es oldalrol berajtoltam az epp indulni keszulo elott . Kurva szerencsemre fel tudtam.menni. szetteptek volna ha visszamegyek. Ennek csak az volt a lenyege.hogy versenyen voltunk. Kb 20 embert tudtam.igy megelozni 10 masodperc alatt. Mondjuk utana kb 10 percel egy lefelebe ahova ki volt irva hogy szallj le!! En legurultam. Begyorsultam.es atbuktam.vagy 4 et porogtem. Agyrazkodasom is lett. Mire osszeszedtem.magam.kb mindenki elkerult akiket beeloztem a felfelébe . Na azota fosok lefelebe rohadtul. Ennek ellenere en azt mondom ahol.ovatosan tudsz furakodni. Ott igenis nyomulni.kell nem.ucsorogni es varni.:)
Jaxykam. 46 nal. Azt a kettőt vigan ki kellett volna kerulnod. Akar tetszik.nekik akar nem. Ott ultel.nyugodtan a motoron. Vartad a sorod. :)
46:30 nal kb vertem oda jobra a motorom..
Köszönöm a leírást! Élmény volt olvasni! Magam is úgy gondolom, hogy egy verseny beleég az ember emlékezetébe, és elkíséri a halálig.
Jaxy! Köszi az íràst...jó volt végig olvasni...Fontos a jó gumi....de fontosabb , hogy ismerd a gumi erényit.....
Szervusztok!
A hetvegen megszerveztek a Hardenduro Arsenal Parkot Szaszvarosba,Devatol nem messzire.Harman mentunk el a Ditriders versenyzoivel,Kovacs Balazska es Forika Krisztiannal,hogy kiprobaljuk magunkat egy jobb szervezesu es szinvonalasabb versenyen is.Csutortok este mentunk,hogy ne penteken keljen futni,de a prologot olyan kesore raktak penteken,hogy siman elertunk volna ha penteken megyunk.A prolog em volt nagy,par kilometeres kor amibe egy epitett akadalyrendszer volt ami nem is volt nehez sem de konnyu sem..kb annyira nehez,hogy a mento 3at tert mire osszeszedte a szenvedetteket.Nem vadultam a prologon,mert nem lattam ertelmet es meg anno Varga Zsoltika azt mondta nekem,hogy nem kell vadulni,menj szepen vegig eses tores nelkul mert az erdobe a lenyeg majd,nem ez a par helyezes.Kopott Metzellerrel mentem a prologon es tenyleg nem siettem el a dolgokat,siman lazan,ahogy kelett azt...mondtak is a tobbiek,hogy szepen helyesen de lassan megbizhatoan mentem vegig az akadalyokon.2kort tettunk meg de az is eleg volt,hogy a 6-7 perc alatt a kezeimet szetmotorozzam,es mire az ember beallna akkorra meg kell allni.Kar volt felallitani az emberek kedvet egy ekkoracska motorozasert,mert az ember belekezd es maris meg kell allni...inkabb egy hosszabb prolog kelett volna,ahol mindenki vegig tud menni,de gyozzon a jobbik alapon
Este meg par beallitast valtoztattam,kormany meg futomu amiket el lestem a nagyobbaktol,meg felrakattam,vagyis felraktam magamnak 20 lejert egy uj hatso Fimmes Michelin enduro comp6 os gumit a 2napra,mert a Mitaszos muhelybe olyan emberek voltak akik a Balazska tubliszat majd szet barmoltak es ezt latva mondtam,hogy fiuk,fizettem de en csinalom,hadd nezzetek..
Day2 az erdobe elinditottak kisebb nagyobb kesesekkel,de az eleje nagyon tempos, az erdobe..ugy suhantunk az elso 7 kilometeren mindt az orultek,akkora gazakkal,hogy ha odabasz akkor most tuti nem irok nektek.Az elso gerincezesek es temposabb reszek utan egy izmosabb bejaro volt ahol maris bedojtottem a motorom,de nem lett semmi,aztan tempo,es feljaro ami nem volt nehez de 2 el siman vitte.Voltak egesz nap jo feljarok,cikicakis talan egy volt ami be is szopatott,de a tobbbi az odafigyelessel siman ment.A gumi a saros feljarokba siman ment,de a koves gyokeres cikicakiba szopatott , addig toltam a motort,hogy kurvaelet,es ott mellettem mindenki ment el,Zsoci,Zsoltika es Robika stb.Kurvara felbasztam az idegeim,hogy en segfejnek el volt mondva,hogy puha gumit kell rakni es nem kemenyet mert hanem szopod...Egesz nap kb 25-30 percet tologattam es pihentem a motoron mert nem tudtam a jobbacska feljarokon ahol maskor kacagva megyek fel,egyszeruen nem birtam felmenni.Mikor jott egy feljaro,es felneztem rendesen feltem es fostam,hogy ismet leszerepelek magam elott es megint mindenki csak megy el melettem.Az egesz masodik nap nem volt mas mindt szopas es sok tempos resz de egy igazan enduronak mondthato terep,nem is hard enduro,amit egy jobbacsak motoros kurvara elvez.A motor jol viselkedett vegig,menet kozbe a futomuvet elol csavargattam lassam mit varial,de osszessegebe azt vettem ki,hogy tempora nagyon gatya es log alattam,ha patakba megyek akkor meg ver ha becsavarom,ha kiengedem akkor meg uszik el alattam.Be erve de csalodottan kisse orultem,hogy eses nelkul epen be ertem,es motoroztam ,de morogtam mert a tankpontnal olyan moslek benzint adtak,hogy a tepei csak amugy kopogott mindtha egy olyan felrekarbural minosegi shercot hallanek Visszaerve mondom megyek veszek egy Mitas zold csikost,kiprobalom miert megy minden huje motoros versenyen olyan puha gumival ami csak 1-2 napot tart,csak mi az okosok megyunk hires michelin fimmessel,es mire ezt elgondolva a penztarcammal a zsembembe elindulok,hat hiv Zsoltika,hogy van neki 1 gumija amit a prologon hasznalt es nem-e kell nekem ocsobban..mondom persze...azt megbotolva egy kozepkemeny felmusszal a Transzalpinas Bobica osszerakta nekem,de ugy,hogy a tubliszosok eskuszom peldat vehetnenek,hogyan kell tubliszt szerelni.Ez az ember sok szep fortelyt mutatva, gyerek konnyedseggel szerelt es mutatott nekem,mikozbe elbeszeltuk a regebbi idok szep versenyeit es,orvendunk,hogy ujra talalkozva beszelgethetunk.Az ember segitett nekem nevezesbe is,es szerelesbe is mert mar nem versenyzik,hanem motoroztat a transzalpinai reszeken,van nekuk az Ranca nevu sipalyajuk,es csoportoknak szervizel stb stb.Az ember egy kegyetlenul joszivu,segitokesz ember (Cioc George Emilian ) es melle egesz ejjel 12 ig nekunk szerelte a Balazs motorjan levo kuplungot mert hol fogott hol nem mindzt szulinapja estelyen es meg penzt sem akart elvenni.
Szepen a motort atnezve,atszerelgetve a gumit,legszuro csere utan,kacarasztunk Hosival meg Robival es mentek a dumak meg a jokedv.Keson fekudtunk le a sok szereles miatt amit Balazska motorjan csinaltunk.
Felkeszulve a 3 Napra reggel kelunk,megyunk a parkba es mondjak,hogy az ejjel 3 motort loptak el,meg elgondoltam,hogy ejjel 1 kor raktam be a parkba a motort es pont az elso volt a leg szelen akar mikor eltolhattak volna,elmeselte Zsoci is,hogy neki is eggyik evben eggyik versenyen a furgonbol ejjel mindent kipakoltak,csak a motorja maradt meg..szereloallvany,szerszamok,tobb rend ruha,terdvedok,bukok...kb 10000 euro ertekben,es at erzi a kis Rogojan helyzetet kinek a motorjat elloptak.
Keszultunk,oltoztunk es goo a start helyszinere.Kesve de elindultnk 2 essevel rajtoltattak,de mar magabiztosabban mentem mert ez a szar Mitas zoldcsikos fogott mindt a pirosfestek,es a tempohoz is mar kisse hozzakostolva jobban es biztosabban nyeleztem...aztan egy beereszkedo utan egy olyan patak amibe nagy kovek es sok viz omlott le egy olyan sorba dugultunk be ahol lehetett reggeliuzni is mert siman 10 percet araszoltunk,dulakodtunk,szencsegeltunk es kopkodtnk..felhuzva egymast egy reszen siman mentunk tovabb de egy sziklas fel leponel a motort odabasztam jobra,hogy a ventillatorom gyorskotozoi es lelazulva visitott csunyan es a vizet is kispriccolva azt hittem a hutot szet utottem...nagy szencsegelesek kozepette jott Conopan akit huztam es aki huzott es mondom ,hogy milett,tovabb menve en is mentem utana,mondom ha kezd visitani vagy csunya a hangja a motornak meg allok,nem fogok varni 3 orat a dugo felszsabaduljon mire vissza tudok menni,igy mentem tovabb es meg meg allva nem kinozva nezegettem a hutom,hol fojhat a viz belole,de nem lattam csak ereztem,hogy meleg a huto,es megyek es meg mindig meleg a hutom rajottem,hogy nem tortem szet,csak ahogy eldoltem a foro sapkaba loccsano folyadek kifujta magat mikor meg utottem.Amugy a TPI forras nelkul birta vegig es a venti sem keleltt mindig menjen,es a tevhitek ellenere az onindito is 100 bol 102 szer vette,es jol ment .A venti ment,orultem es megjott a hangulatom ujra,de ott elszartam vagy 5 percet mig nyalogattam a sebeim.Az egesz nap fel es be volt,nem sok nagygazas lehetoseggel,visszatekintve olyan igazi hard enduros terep,amibe cikicaki,tologatos cikicaki,elbaszos feljaro ahol ha nem huztad akkor jobb ha vissza es elolrol ujra kezdos,hosszu patakok amibe 3 kovergazzal mentunk mindt az allatok..szoval egy igazi fasza 40km hardenduros terep,ahol fel es le mentel pihenesek nelkul.
Nagyon elveztem azt,hogy az olyan reszeken ahol azelott levo nap fostam es tuti,hogy nem ment elore hanem inkabb visszafele ott,most maszott siman,csak kellett huzni a kormanyt es taposni azt a mocsok taposot es ment fel.Olyan helyeken maszott fel a motor,hol mas meg sem probalta es nekem maszott es maszott Fele erovel es technikaval tudtam motorozni a puha guminak koszonhetoen,es ez meg nem volt a legpuhabb gumi hanem egy sima 1zoldcsikos mitiasz ami nagyon szuperul fogott tublisszal meg fel musszal szerelve..Igaz kopott,de a kopas a sikerlemennyel karpotolodott,es az.hogy egy ilyen versenyt nem szabad gumivalasztas miatt elkurni,mert szaomoru a szajizzel tavozol..A friss nyomokba nem szerette annyira a gumi,de ha kimentel a nyombol akkor csak maszott es maszott.Veget nem ero feljarok ahol 600m szintkulombseget is masztunk egy maszassal,olyan bejaro,hogy ereztem sosem lesz vege,es mar mindenem kivan csak erjek be.
Nem valasztottam a Pro kategoriat mert nem akartam magam frusztraltnak erezni,inkabb siker elmenyt akartam,de nem is allmondtam,hogy az elso 5 be benne leszek.
a prolog utan 13 indultam az Expert kategoriab es a 2 nap 21 iknek ertem be talan,de nem vagyok benne biztos mert nem is erdekelt,de a harmadik napon mar 18 adiknak sikerultem,de azt is ugy,hogy eleg sokat elszarakodtam tologattam a motort,emrt egyszeruen nem voltam kepes rajta maradni a motoron,igy sok erot es idot pocsekoltam.
Az az erzesem,nem en motoroztam,a tudasom nem is hasznaltam annyira,es tul loholtam magam,kinyirva sok szituacioba amibe maskor kacagva maszok vigan vegig.

Egy szuper verseny volt,sokat tanultam de ezeket meg kell tapasztalni,ha azt akarod,hogy jobba valj.Ra jottem,hogy a versenyen nem nezel semmit,huzopd a gazt es meg azt is bevallalod amit maskor tuttira nem.Csak akkor allsz meg pihenni mikor mar a pulzusod a 200 at surolja vagy mar a labaid esnek ki alolat es nem kapsz levegot .Bevallalod az olyan ereszkedot is ahol maskor lassan mesz vagy leszalsz,es a patakba ahol eddig finomkodtam,ott most 3as gazakkal szalltam felfele,de azt nem volt mar erom bevallalni,hogy a kibaszott feljarokba felnzzek,lassam es basszam a gazt neki,mert csak ugy lehet haladni.Edzettem es futottam,hogy legyen kondim,es megsem ott vereztem el,hanem technikai reszeken,es megis nem volt eleg az a kis motorozas edzeskent,es igy utolag azt mondom,hogyha te versenyre keszulsz,ahol 2,3,4,5 orat ulsz kint az erdobe es szopod a nagy neger faszat akkor szepen azt kell csinald,hogy kimesz es 2,3,4 oran keresztul,megallas nelkul mesz fel es le es korbe addig mig szet nem esel,mert egy versenyre ennel jobban nem keszit fel semmi.
Ezek utan tapasztaltabban es tudom mit kell csinaljak,hogy jobban menjenek a dolgok egy verseny alatt,de azt tudom,hogy nagyon fontos az,hogy agyban legyel ott,ne essel szet es probalj meg odafigyelni mindenre,szallagozasra,tablakra,fel kell tudni nezni es latni elore,erezni a motort,erezni mikor lazabban menni,tartalekolni az erovel,vagy epp mindent bele adni.Oszinten szolva eleg jol kiadtam magambol amit akartam es megis 1 rara voltam a topp versnyzoktol es el sem tudom kepzelni,hol a fuckingba mehettek ugy,hogy en igy elmaradjak1 orara toluk,es nekuk meg volt 2 csak A-s feljaro..,egyszeruen emberfeletti telyesitmenyt nyujtottak,olyan szinten,hogy semmi hibalahetoseg nem csuszhat be mert akkor csusznak a masodpercek es a rangsoron hatrafele..ezert nagy gratula az egesz topp es Profi ,Expert,Veteran olyan motorosnak akik az eslo 7- 10 be vegeztek.Egy szuperet motoroztam,szuper idoben,motoros emberek kozott akik ugyan azert mentek oda...motorozni jol erezni magukat.
Erdemes elmenni motorozni egy ilyen versenyre,mert sokat latsz,tanulsz rengeteg olyan dolgot amit a kocsmas haveroktol tuti nem.Jo,hogy sok penzbe kerul,meg sok ido a csaladon kivul,de legalabb ugy nezunk es emlekezunk vissza az evek multjan,hogy ott is motoroztam es amott is jol ereztem magam es tettem magamert valamit,valami kulonlegeset csinaltam amire belol buszke lehetek sajat magamra.
El kell menni,elvezni egy ilyen versenyt,latni ,tanulni es baratsagokat kotni,mert az elet csak igy szep ha igazan elvezed!

Udv Jaxi!
hogy látod hogy törölt??
Leírtad a lényeget! Tovább rágni hülyeség. Báró úr törölt, pedig nem szóltam be neki.... De jobb is, hülyeséget állít, mérgezi az agyakat.
az igaz