Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

A Haynes Service Manual szerint a mi Hondánkhoz nem 10W40, hanem 10W30 a gyári ajánlás. (Kikopiztam és csatoltam az ide vonatkozó részt.)
Először nekem is Motul 5100 10W40 volt benne, amiből gyakorlatilag nem volt a nívópálcán észlelhető olajfogyás.
Az elmúlt nyáron és idén is Repsol 10W30 van a motorban. Ebből már csipget picit. Körülbelül fél decilitert kellett utána öntenem úgy 1500km után. Emellett kipufogó füst egyáltalán nem látható.
Valamennyi olajat minden motor fogyaszt, csak ez jó esetben gyakorlatilag nem, vagy alig észlelhető egy teljes olajcsere periódus alatt. A 3dl/2000km nem sok, de nem is kevés, ha azt nézzük hogy a CB500 egy olyan precíz műszer amire nem ez a jellemző. Több dolog is előfordulhat, először is ha nem belevaló olajat kap, vagy olyat aminek magasabb a kipárolgási vesztesége mint az előzőé volt, ilyenkor is fogyhat. Akkor is fogyhat ha a gyűrűk kopottak, vagy a szelepszár szimering nem látja el a feladatát, ilyenkor az égéstérbe jut az olaj és kékes füst formájában távozik a kipufogón, ez a rosszabbik eset. 10W-40 a gyári ajánlás, én azzal próbálkoznék, azon belül jó a Motul, Repsol, Xado, vagy meg kellene kérdezni az előző tulajt hogy ő mit használt, mert mint írtad azzal nem volt ilyen probléma. Remélhetőleg nem volt benne adalék vagy az előírtnál jóval sűrűbb olaj amit kopottabb motoroknál szoktak beleönteni eladás előtt.
Sziasztok!

Nektek eszi az olajat a motor? Illetve milyen olajat használtok? Tavaly vettem a motort és mivel a régi tulaj állítása szerint frissen volt cserélve benne az olaj, mentem vele kb. 3000 km-t olajcsere nélkül, ez alatt nem csökkent az olajszint. Olajcsere óta mentem vele kb. 2000-et és ma utána kellett töltsek kb. 3 dl-t. Ez normális? Most repsol 10w30-as van benne. Talán eddig 10w40-es lehetett?
sziasztok! honda cb 500 2002-es évjárathoz keresek benzincsapot. M22-es ötlet? hogy hol szerzhetném be? mellékelek egy képet
Hát én nem tudom, hogy melyik melyik. A dugózott az tuti a légszűrőház leeresztő csöve. Aztán 2 cs jön a tankból. Egyik a túlfolyó, a másik meg a tanksapka esőelvezetője. A 4. cső az simán lehet akármi, akár a hűtővíz túlfolyója is. Míg ezekből a csövekből jön a lé addig nincs gond, sztm!
Nagy melegben előfordul, hogy távozik egy kis mennyiség a jobban felhevült és térfogatában meggyarapodott hűtőfolyadékból. Ezért néha ellenőrizni kell a szintet, és ha szükséges, utána kell tölteni. De soha sem túlhaladva a jelzett szintet, mert a felesleget hamar "ki fogja köpni".
Sziasztok!

Az utóbbi napokban észrevettem, hogy a menetek után néha pár csepp folyadék jön ki a kép közepén levő csövek egyikéből. Illatra és állagra hűtőfolyadéknak tűnik.

Ez a hűtőrendszer a motor gyári túlfolyója/elvezetője lenne, és ne aggódjak, vagy esetleg érdemes ránézetni szerelővel?
Nekem hasonló gondom volt a hátsó fékkel. Az történt, hogy egy gumicsere után nem jól tették vissza a féknyerget, és a fékbetétek nem voltak párhuzamosak a tárcsával, és folyamatosan súroltak. Nem lehet, hogy kimaradt valami alátét, vagy a tárcsa deformálódott?
Próbálj meg első fékkel fékezni, és ha látod, hogy lassítanod kell majd gyakorolj, hogy visszakapcsolással motorfékkel és nem az utolsó pillanatig húzatott motorral majd qrva nagy satufékkel ráfékezel! El tudok menni kb 60 km-t úgy , hogy féket csak szükség esetén, ha előttem is hirtelen fékeznek, akkor használok és akkor is pillanatokra!! Szerintem pedig az a féknyereg még mindig nem elég lazán van a felerősítő csavarokon, de úgy tudom pl. a kilométeróra meghajtás is az első kerékről történik aztán nem tudom a csapágyak-szimeringek mennyit fognak. Azt sem tudod, hogy a tárcsa a fékezések miatt melegedett-e fel, vagy azért mert a fékpofa súrolja.
Nemrég írtam, hogy szorul a fék. Azóta sok mindent megpróbáltunk, de még mindig nem az igazi. Ha megforgatom a kereket, körülbelül egy teljes kört tud forogni. A hátsó ehhez képest 2-3-at. A féket egy hozzáértő személy teljesen szétszedte, dugattyúkat is kiszedte, megtisztította, új fékolaj, új fékpofa. Érdekes, hogy ha picit megmozgatom az egész féket (az egész nyerget meghúzom kétszer háromszór oda vissza) akkor már nem szorul. A csapok meg lettek kenve, de mintha az nem mozdulna rendesen. Valaki járt még így? Bármilyen ötlet nagy segítség lenne, mert én kifogytam... Ha megyek vele első fék nélkül melegszik, mondjuk nem nagyon vészes, de az az igazság nem tudom milyen kéne legyen, gondolom nem teljesen hideg, de kb mennyire lehet meleg ha csak hátsó féket használok? Félek, hogy nehogy beüvegesedjen a fékpofa...
köszönöm :) egyelőre semmi gondom nincs vele szeretem, kis hálás gépezet. Amiket itt mindenki leír a kuplung kosár rázkódás meg miegyebek az nálam is megvan de hibája jelen pillanatban nincs. Igyekszem, hogy ne is legyen :D
Érdekesen jártam a hétvégén!

Minden évben csinálok egy aksi resetet, hogy a szulfátokat lebomlasszam, és az aksit is feltöltsem. Ezt már 2011 óta csinálom amikor megadta magát a gyári aksi. https://www.sportmotor.hu/vide... Nem vett fel töltést, csak sokadik töltés - lemerítésre. Akkor sikerült helyreráznom, és azóta minden évben csinálok egy lemerítés és teljes feltöltést.

Idén is elérkezett az idő, és szépen lemerítettem, majd szépen elkezdtem feltölteni. 2A-el indítottam, és szépen csökkent lefelé. 1A-nél magára hagytam a töltőt. 4 óra elteltével mentem vissza, és mikor benyitottam rögtön éreztem azt az éget amper szagot. Ugrottam a konnektorhoz, és téptem ki a kábelt. Szemem sarkából még megnéztem a töltő mennyi ampert ad ki magából, hát szépen 5A-en állt! Jaj! Aksit megnéztem, külsőre rendben volt, de olyan forró volt, hogy féltem megolvad az egész. Megvártam míg lehűl, és kipróbáltam, hogy működik e. 12,6V megvan, motor indul, de sztm az aksinak annyi. Sztm utána kéne tölteni deszt vízzel az aksinak, de ez egy gondozásmentes aksi, szétszedni nem lehet. Tehát ennyi neki. Megy ameddig tud menni. Végül is már elmúlt 10 éves. Meglássuk meddig indítja még a mocit, és utána fájó szívvel kuka.

Hányszor hallottam, hogy töltőt nem hagyunk magára! Benne volt az aksi a motorban. Mi lett volna, ha szétpukkan, vagy csak szétfolyik az egész, vagy kigyullad, és kiég a motorom! Pff!
Üdv a "fedélzeten"! Jól választottál!
Nincs mit.
Egy helyi kisboltban rendeltem, hogy ők honnan azt nem tudom. Kb. 20 EUR volt a szett ha jól emlékszem.
Köszi!
És honnan rendelted nekem is kell a porvédő mert az is elöregedett! Mennyi volt úgy szettben?
Szia,
A méret: 37x50x11.
Írom mi van a dobozán: MGR-RSA 37x50x11, P40FORK455042. MO 780-044. Mikor rendeltem, nem tudtam, hogy ez csak a szimering, porvédő nélkül. Nekem sajnos a porvédő is kellett és nem volt külön, úgyhogy újra kellett rendeljem együtt a kettőt, ezek megmaradtak...
Üdv!
Megtudja adni valaki az első teleszkópszár szimering méretét? Sehol nem találom szétszedni még nem akarom még nincs meg a csere! :(
Üdv mindenkinek :) szeretnék én is csatlakozni hozzátok. Kb 3 hónapja vettem az én gyönyörűségemet :)
Üdv!
Mennyire befolyásol az ha előre 1 per 80 helyett 70 és kerűl? Műszakin szólnak érte?
Sziasztok!

Sajnos nekem is eladó lett a szépségem (CB500 S, gyári idomos verzió), kihasználatlanság okán. ( A fehérnép nem érzi magát biztonságosan rajta, nélküle pedig nem megyek sehova ugye)
Műszakilag kifogástalan állapotban, szakszerűen szervizelt, 1,5 év műszakival, kérdésekre szívesen válaszolok:

http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb_500_s-10327227
Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata kormánycsapágy cserével kapcsolatban?

Az a problémám, hogy csapágycsere után nem működik a kormányzár csak egyik irányba (jobbra). Nagyon szét kell szedni, hogy hozzáférjek?
Nálam a tank szuszogócsöve volt egy kicsit megtörve és jól megszívatott ezzel. A tünetek is kábé hasonlóak voltak. Próbaképpen húzd le a tankról és próbáld ki úgy. Tank jobb oldalán alul a vékonyabbik cső az.
Hahó!

Tippet szeretnék a következő hibára.
Egyik reggel mint minden nap indultam a géppel dolgozni. Pár méter után elkezdett fulladozni. Benzincsapot tartalékra állítottam, mert teljesen úgy viselkedett, mintha kifogyott volna a benzin. Utána elindult de 50m után megint lefulladt. Aztán 10m után. Enyhén ráhúzott szivatóval elmentem a munkahelyemig, de be be fulladt.
Elvittem a szerelőhöz, nézze meg, szedje szét. Azt mondta karbi tiszta, sehol nem volt lerakódás és nála ketyeg mint a doxa.
Most megyek érte, majd kiderül csinálja e még. Csak azért vetettem fel itt a fórumon, mert hátha volt már ilyen rejtélyes fulladása másnak is :)
Vákumcső is rendben..

Üdv

Kese
Hali!

Ok, rendben. Köszi.