{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
{{errorMessage}}
[#5324785] 2017. 01. 19. 22:17
Zéé (x11)
Ja bocs, ez elvileg az x11-é, de asszem valamelyest megegyeznek. Ha nem javitsatok ki. Mindjárt megkeresem a forrást ahonnan kifényképeztem.
[#5324777] 2017. 01. 19. 21:30
csima
Ez zsír, de melyik évjárathoz jó? Vagy ebben nem volt eltérés?
[#5324717] 2017. 01. 19. 17:56
Zéé (x11)
Én ezt találtam.
De még menni nem mentem vele. Így nem tom milyen lett.
[#5324697] 2017. 01. 19. 16:03
milka1
Roppantul nem mindegy hogy folyadék magasságot,vagy folyadék térfogatot nézel
Maradj a magasságnál,mindenki így csinálja!
[#5324674] 2017. 01. 19. 13:29
RC51
http://belray.lubricantadvisor...
Itt vannak az ertekek.
[#5324628] 2017. 01. 19. 8:09
ogerg
Megmondom őszintén nem emlékszem a mértékegységre csak arra hogy valami 420-on valamennyi de hogy milliméter vagy milliliter volt azt már nem tudom.
[#5324579] 2017. 01. 18. 20:39
milka1
[#5324578] 2017. 01. 18. 20:39
milka1
Sose decibe számolunk,hanem milliméterbe (olajszint magasságot mérünk!
[#5324407] 2017. 01. 18. 9:32
csima
Bocsánat! Rosszul fogalmaztam. Szóval jövőre nagyszervízt kell csinálni a gépen és azt beszéltük, hogy addig ne bontsuk szet, ha nincsen neki baja. A szivárgás az már tényleg gáz.
[#5324390] 2017. 01. 18. 8:24
Zéé (x11)
Úgylátszik ez nagyban függ a használattól, ídőjárástól, vagy mitudomén.
Nekem 40ezer volt a mocivan. De szétszedésnél majdnem mind megvolt ( 20-30 mili hiányzott.) száranként. Egy kicsit ugyan sűrűbb volt mint az uj, de nem volt fekete, vagy ilyesmi. Mivel problémám nem volt vele így nem cserélgettem. A gyárival futott ennyit.
Eztán sűrűbben cserélem.
[#5324389] 2017. 01. 18. 7:59
Pocses
Hát én ennek a szerelőnek azt mondtam volna én meg a lakásomban vagyok otthon. a viszont látásra. Azokban a szárakban már csak leharcolt olajnak nem nevezhető sármaradvány van.
[#5324388] 2017. 01. 18. 7:43
ogerg
Igazolom. Nekem sem szivárgott sehol sem az olaj a telókból. Azonban (És most nem tudom a pontos mennyiségeket) hozzávetőleg ha jól emlékszem olyan 4 deci feletti olaj megy száranként a teleszkópokba. Amikor tavaly télen szétszedtük őket akkor meg egy teljesen ragadós sűrű olajnak csúfolható folyadék volt bennük de maximum a szükséges mennyiség fele. Olyan 2 daci lehetett bennük száranként. Pedig nem volt olajos a szár nem volt kirepedezve a szimering. De idővel összesűrűsödött benne az olaj. Nem is volt olyan mint kellett volna. Nagyon nem. Úthibákon felem nagyobb tempónál felütött a teleszkóp. Furán libegősen állt vissza. Instabil volt, vagy legalábbis nem bíztam benne, ha meg elveszti az ember a bizalmát a gép egy adott részében akkor szét kell hogy szedje. Lehet hogy semmit nem javít rajta de a szerelés eredményeként újra megbízok az adott alkatrészben. Már ezért megéri
[#5324359] 2017. 01. 17. 21:25
milka1
Nem azért kell olajat,esetenként csúszógyűrűt cserélni mert szivárog az olaj!
Hanem mert elhasználódott!
Motorolajat,vagy fékolajat se azért cserél az ember,mert szivárog valahol!
Én azt a szerelőt lehet inkább hanyagolnám.
[#5324358] 2017. 01. 17. 21:22
milka1
Első részében a mondanivalódnak igazat adok.
A második részével " A gyártótól jobban tuningolni senki nem tud" azért vitatkoznék! az én vasam az élő példa!
[#5324253] 2017. 01. 17. 15:50
csima
A gyártó által megadott minőségű folyadékoktól szerintem nem érdemes eltérni. Hatalmas különbség van ha ugyanazon minőségű, de eltérő gyártó által forgalmazott folyadék között.
A gyártótól jobban tuningolni senki nem tud. A kérdés az, hogy akár e.
[#5324251] 2017. 01. 17. 15:42
csima
Én mondtam a szerlőnek (hondában otthon van), h nézze meg az első telókat, de azt mondta 38 ezernél még nem kell, ha a karmantyúk nem szivárognak.
[#5324244] 2017. 01. 17. 15:01
milka1
Csak a más viszkozitású olajtól, még nem lesz jobb a futómű,max. a csillapítás lesz erősebb!
Egy komplett rugó,és a hozzá való olaj cseréje,meg teljesen más távlatokat nyit meg!
[#5324243] 2017. 01. 17. 14:59
milka1
Elméletileg két évente,de kilométer függő is a dolog! Ha gondolod megnézem a szervice könyvébe!
[#5324190] 2017. 01. 17. 8:40
ogerg
Mondjuk én azért első tárcakímélő lehetőségnek ajánlom a gyári előírttól eltérő viszkozitású olaj megpróbálását. Ha nem jönne be, nem drágítja el egy komolyabb rugó beszerzését, azonban megadja a lehetőségét annak hogy ne kelljen bele mondjuk Wilbers rugókészletet venni. de ez csak vélemény.
[#5324189] 2017. 01. 17. 8:38
ogerg
ez igaz. De nekem csak az jött le hogy így sokkal jobb mint korábban. Részemről mindegy hogy ezt hogy hívjuk, azonban az sajnálatos hogy a 80.000-et futott (azóta már 90.000 felett jár) 14 éves motoron ekkor lett először megbontva a teló szár. Nem tudom milyen intervallumban kellene benne cserélni az olajat de az biztos hogy az akkori cserének nem az elsőnek de szerintem nem is a másodiknak vagy harmadiknak kellett volna már lennie. Erről előszeretettel meg szoktak feledkezni.
[#5324100] 2017. 01. 16. 19:37
F.Gyuri
Osztrák szerviz papirt is kaptam hogy mit csináltak rajta esöteleszkop szimering és olaj csere 2016 09,01, meg volt
[#5324060] 2017. 01. 16. 17:31
milka1
Ezt nem állításnak hívják,hanem időszakos szerviznek!
[#5324058] 2017. 01. 16. 17:30
milka1
[#5323965] 2017. 01. 16. 11:35
ogerg
Én pl úgy állítottam az első telón hogy szétszedtük. Kiborítottam belőle az a méz állagú igencsak megfogyatkozott olajat. Megvettem bele a szerelőm szerint megfelelő olajat. Feltöltöttük megfelelően összeraktuk és rögtön nagyságrendekkel jobb lett.
[#5323858] 2017. 01. 15. 19:54
meszi1100xx
köszi