{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5660991] 2020. 12. 13. 23:46
CBJózsi
Én is láttam, de az 6V-os MZ volt és Isolator. Ez meg egy 7ekm-t futott Honda gyári gyertyája szóval nem illene neki. Egyébként eléggé bikának tűnt...
Még olyan jutott eszembe, hogy felborulás-érzékelő. De ez az a pont ahol kihúznám a befecskendező szelepet és megnézném mit köp inkább.
[#5660990] 2020. 12. 13. 23:34
InSAMinator
Egy másik gyertyával sem ártana megnézni. Láttam már olyat, hogy "nyomás alatt" megadta magát a gyertya.
[#5660989] 2020. 12. 13. 22:59
CBJózsi
Szóval egy lépéssel tovább értem: szikra van.
Gyertya ránézésre nem tűnt száraznak, de itt elakadtam, mert az injektor teszteléséhez már talán tényleg szét kell borítani mindent
[#5655641] 2020. 11. 16. 22:15
CBJózsi
Ez jó ötlet, egészen elérhető helyen van! Amint odaférek az autótól (amit éppen lakatolok) ki fogom próbálni, köszi a tippet!

De helyesbítenem kell, mert a gyertyához sem kell szétszedni semmit - úgy látszik rosszul emlékeztem.
[#5655504] 2020. 11. 16. 15:20
K.István.
Az inditó relét át lehet ugrani. Sokszor egyszerübb "bikázáskor" is a pozitív polust direkt az öniditó csatlakozó pontjához érinteni. Nem kell kibontani az aksit, és nem esik feszülteg a csatlakozásokon. Ha így direktben indul, akkor lehet visszafejteni a hibalehetöséget.
[#5654686] 2020. 11. 12. 21:12
CBJózsi
Elsőre majdnem elhessegettem az ötletet, mondván: hiszen mindenhol van áram.
Azután eszembe jutott, hogy miért ne lehetne az a gond, hogy az állásban a főrelé érintkezői kicsit megoxidáltak, emiatt hiába jó az akksi, a nagy feszültségesés miatt kicsi a feszültség a gyújtásnál és letilt.
Gyakorlatban mondjuk nem tudom szokott-e ilyen előfordulni, de akár ez is benne van a pakliban! Mekkora feszültségnek kellene lenni a relé után indítózás közben?
[#5654684] 2020. 11. 12. 21:08
CBJózsi
Igen, csak sajnos ezeknél le kell bontani a fél motort hogy eljussak a gyertyáig...
Ha másként nem tudom megállapítani, hogy gyújtás vagy üzemanyag, akkor ez lesz.
[#5654518] 2020. 11. 12. 16:18
elektro-motor
Csak egy ötlet: Keresd meg a központi biztosítékot!
[#5654495] 2020. 11. 12. 14:40
InSAMinator
A legegyszerűbb: szikra van? Ha nincs, másik gyertyával sincs?
[#5654480] 2020. 11. 12. 11:36
CBJózsi
Sziasztok!
Pár hónapja összedobtam a motort (készült rá oldalidom), akkor el is indítottam, ment pöccre szépen.

De most nem indul!
Kicsit sem.
Az AC feltölt azt hallom, de csak köszörül, nem mutatja jelét annak hogy el szeretne indulni. A hibalámpa nem világít.
Nyilván elektromos a hiba, de hol akadhat meg a folyamat? Legutóbb először egy kisebb csattanás hallatszott az ülés alatti idom felöl, majd egy pillanatra "lekapcsolt" a teljes elektromos rendszer, azután újra reszelt.
Lehet ott valami ami esetleg KH-s lett? Valami relé?
Itt elvileg nincs semmi kapcsoló ami önmagában blokkolja a gyújtást tudtommal. Üzemanyagnyomás is biztosan van, mert szépen hallom az AC-t dolgozni.
Valakinek ötlet?
[#5654478] 2020. 11. 12. 11:27
CBJózsi
AliExpress?
[#5641254] 2020. 09. 22. 12:44
Dubtime
Helló!
Ledes indexhez keresek indexrelét a kis cbr-hez. Valakinek ötlet?
[#5629382] 2020. 07. 19. 5:39
CBJózsi
Köszi! Még jó hogy most már lesz lámpa kapcsoló.
[#5629319] 2020. 07. 18. 19:03
mosön
A fényszórót kapcsolja le amíg benyomva tartod a gombot.Logikus, mivel nincs külön világítás kapcsoló,így indításnál kíméli az aksit.
[#5629313] 2020. 07. 18. 17:30
CBJózsi
A gyári kormánykapcsolókat cserélem éppen és az a meglepetés ért, hogy az indítógomb 3 vezetékes. Váltókapcsoló.
De miért?
Gondolom az egyik az önindító reléjének ad áramot, az a része logikus. De mit old a másik fele közben?
[#5620147] 2020. 05. 22. 14:23
InSAMinator
Egy lehetőség alkartrészbeszerzésre:
https://oem-parts.hu/hu/parts/...
[#5620056] 2020. 05. 21. 21:41
BiankaY
Igen, az lesz. Egyébként hideg időben jött elő ez a probléma. A vásárlásnál rendben volt a moci. Ma be lett fújva a kapcsoló, most mintha jobb lenne. Várok még vele és ha mégsem, akkor jön a relé áram próbája. Egyébként azt is megnéztük volna ma, csak elől kerestük a relét nem hátul :D Mindegy. Egyébként egy CBF-nél és egy másik CBR-nél is tapasztaltam az index kB 2mp-es késését de ez most más. Mert ez az enyém... :D
[#5620055] 2020. 05. 21. 21:41
BiankaY
Köszönöm a segítséged! A motort 3 hete vettem, így nem tudom milyen volt eddig, mert a tulaj szűkszavú és mint utólag kiderült igényleten ember volt. Az indexek nem ledesek, hanem gyáriak. Tudtok Pesten/Pest megye közelében olyan boltot, ahol bontott/új alkatrészeket lehet hozzá venni? Illetve valami jó tipp, hogy ti honnan rendeltek/vásároltok? Én eddig a bmotor.hu-t találtam. Előre is köszönöm!!!
[#5619942] 2020. 05. 21. 7:41
InSAMinator
Ajánlanám, hogy, ha egy ilyen "szabad szemmel jól látható" hiba is el van rajta hanyagolva, akkor éljünk a gyanúperrel, hogy a kevésbé látható dolgok még jobban le voltak ...-va.
Lehet, érdemes lenne átnézetni szakemberrel, mielőtt más "rejtett" hiba komolyabb gondot okoz.
[#5619917] 2020. 05. 20. 23:50
BiankaY
Köszönöm, holnap neki esek azoknak, amit javasoltál!!!2005-ös a motor, de mint utólag kiderült az előző gazdája...nem bánt vele tól jól. 3 hete vettem és sok rejtett dolog jött elő.
[#5619849] 2020. 05. 20. 17:04
CBJózsi
Nulladik kérdésem az lenne: ez mindig ilyen volt, vagy elromlott?
Mert ha ilyen volt, akkor valószínűleg nem gyári relé van benne - ahogy azt InSAMinator is írta - ki kell cserélni.
Ha egy nap elromlott, akkor elvileg lehetne kontakt hiba, DE az azért nem valószínű, mert olyankor növekszik a kör ellenállása ezúttal gyorsabban villog.

Ezt ki is próbálhatod, ha kiveszel egy izzót. Ilyenkor nagyon gyorsan kellene villognia.

BTW maguk az indexek gyáriak? Nem valami halogénes utángyártottba tett valaki 50W-os izzót?
A gyári 2x21W oldalanként. Ennek kell a relére is írva lenni.
[#5619829] 2020. 05. 20. 16:19
InSAMinator
Szia, mennyire régi a motor?
Kapcsolóhibát kizárandó, fújd meg a gomb mellett egy kis WD40-nel.
H ez nem segít, (szerintem nem fog), cseréld ki az index relét! Azt gondolom, az lehet elfáradva.
[#5619789] 2020. 05. 20. 14:16
BiankaY
INDEX PROBLÉMA
sziasztok, mindenkinek megköszönöm, aki segít.
Olyan problémám van a motoron, hogy az indexem (főleg hideg időben) NAGYON hosszú késéssel kapcsol be, ha egyáltalán bekapcsol. Ez előzásnél, balra kanyarodásnál és szinte minden irányváltoztatásnál nagyon veszélyessé teszi a közlekedést.
Amikor kiteszem az irányjelzőt van, hogy 2-3 mp-ig tartanom kell a kapcsolót, majd ezután 3-4 mp-cel később kezd el villogni!!! Ha egyáltalán elkezd. Melegebb időben jobb a reakció idő. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mit ajánlotok? Kábelezzem újra? Hol lehet a hiba?
KÖSZÖNÖM A SEGYTSÉGET! Üdv Bianka
[#5619051] 2020. 05. 15. 12:17
CBJózsi
Magának a motornak tudtommal nincs hibája. Az embernek lehet, aki használja.

Ilyet kétféle okból szoktak venni: ingázásra - mert olcsón üzemeltethető és kezdőknek.
Nyilván az ingázós velejárója a sok kilométer.
Az kezdő meg... ha nincs tapasztalt motoros mellette, akkor sok kárt tud okozni tudatlanságból / nemtörődömségből - tisztelet a kivételnek.
[#5618089] 2020. 05. 09. 10:52
BalintP
Rozsda, ilyenek nem jellemző ilyenkorra már? Köszi a választ