Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Ma délután leállt alattam a gép és azóta nem indul. Az akksi pörgeti, de semmi. Olyan mintha nem kapna benzint. Tudnátok ajánlani egy jó szerelőt, vagy vigyem márkaszervízbe?
Előre is kösz.
D
Sziasztok! A 99-es 7R benzinszivattyúnak van valami köze a Mitsubishi céghez?
Szia!

Az új tulaj fel lenne háborodva, ha múltként emlegetnénk a motorját, így csak annyit mondok, hogy már eladtam :)

Üdv,
a
Szia Allveer!
Megvan még a darab, vagy már a múlté?
értem köszi
Nagyjából jól látod a dolgot, mivel a nyomaték (Nm) × fordulatszám / 7020 = LE
Tehát a motor ereje a nyomatéka, egyszerűsítve: mennyi kg-ot képes odébbcipelni 1 m-el (Nm) egységnyi idő alatt. Ezt az erőt mintegy elosztja a sebességváltó, tehát nem mindegy, hogy az adott nyomatékot mekkora fordulatszámíg képes leadni. Minél később kell váltani (nyomatékot csökkenteni), annál tovább tud erősen gyorsítani a motor. Nem lettek (max. icipicit) nyomatékosabbak a mai 600-as gépek (pl. 95-öshöz képest), viszont nagyobb fordulatszámon képesek dolgozni.
én aztem a nyomaték miatt gyorsul mint a állat
Nem tudom mekkora a veszteség, mert ezt csak az tudja, aki főtengelyen is _mér_ (ezt ugye max a gyárban tudják), meg a keréken is, de olyan módon, hogy mindkét mérőberendezésen a pl. 50 LE az 50 LE legyen (korrekciós faktor). Ezt kikerülve kidolgoztak egy ilyen-olyan számítást, de ez nem pontos és egyébként is csak az a LE gyorsítja a mocit, ami "forgatja alatta a Földet" :)
Tehát a lényeg: főtengely LE felejtős.

Az én gépemen van egy full verseny Skorpion (by Akrapovic (conical)) és K&N meg talán jetkit.
Az összehasonlító görbét nem scanneltem, lényegében fent alig nyertem pár plusz lóerőt a beállítással, ám alul sokkal rosszabb volt előtte a motor: 3000-nél kb. 20%-al térnek el a görbék.
Tenyleg! Neked milyen tuning van a gepedben?
Azert nincs ott 30 40Le veszteseg. Alt. 150 155Le vel merik be az 1000ket es mivel gyengebbek a gyari adatnal, ez kb 20Le veszteseget jelenthet.
Akkor nekunk ugyan az a gep csinalta a merest. Bar az en papiromon szogletesek a vonalak. Az a baj, hogy bitekben nincs meg csak kinyomtatva, de lehet megcsinalom a gepen. Arra mindenesetre jo, hogy lasd a nyomatekgorbe egyenletesseget.
Sajna, Jetkit előtti nincs, de érzésre sokat "javított" a Dyno. Pont azért rakattam be, mert szerettem volna nagyobb, kényelmesebben motorozható tartományt. Ezen segített a kit.
Az enyémé így néz ki.
Sajnos hozzá kell tenni, hogy sokat nem ér: aki normális, valósághoz közeli eredményt szeretne látni, az hátsó keréken mért teljesítményről kérjen grafikont és korrigáltat ("corrected") valamely szabvány szerint (DIN 70020, SAEJ1349, EEC, ECE, ISO). A SAE a legcélszerűbb, a DIN nagyobb értéket ad a többinél.. A főtengelyre számolt lóerő nem ér semmit, mivel nem tudnak pontos hajtási veszteséget számolni..
(Pl.: amikor egy "főtengelyen" 180 LE-es 1000-es gép hátsó keréken "csak" 130-140 lovas, akkor 30-40 LE a hajtási veszteség (egyre korszerűbb, könnyebb blokkokról beszélünk ugye...) Hajtási veszteség=súrlódás. 40LE =29,8kW-nyi súrlódási HŐ? Ilyen nincs, szétolvadna tőle pár dolog.. A lényeg: keréken tudnak mérni, a főtengelyre csak átszámolja a szoftver különféle -megadható/változtatható- paraméterek alapján)
Kis túlzással igen. Sokat olvastam utána. A (motoros tekintetében) szar fékpad arra jó, hogy szép görbével/nagy értékekkel igazolja a sok tuningcucc árát (magyarán: az eredményt lehet manipulálni), de valójában az a fontos, hogy a nyomaték egyenletes legyen, ami ~= a keverékképzése jól be van állítva a motornak. A lóerő értékek nagyban függenek attól, hogy milyen (adott fékpadnál fiktív adatokra épülő) korrekciókon mennek át. Ahhoz pl. hogy hajtási veszteséget számítson egy fékpad, meg kéne tudni hajtania a motort... (...)
A gyári érték (főtengelyre vonatkozó) kb. annyi, mint amit neked mértek, ezért gondoltam, hogy nem sok cucc van rajta. Viszont hirtelen megnéztem a neten és jóval csúnyább görbét találtam csak (hullámosabb, az enyém is olyan). Van jetkit előtti mérésed is?
Szerintem 10bol 9 motor elegge elmarad a gyari adattól. Altalaban a tunning arra jó hogy hozd azt az erteket. Kivetelek ersze vannak ld. GSF 1200. Az en gixxerem hivatalalosan 148Le de meg egy tesztben sem mertek be 135 nel erosebbnek. Na nekem leo vince rendszerrel es chiptunningal 142Le es 83Nm. Az orrom elott mertek be egy új R1et 172 Lóval, pedig Akra rendszer es power commander is volt rajta. A nyomatek gorbem meg eleg jó lett. Majd egyszer felrakom en is. De nem most.
Látom Leslie te vágod a témát . A gép a kipufogó rendszeren és a Dynon kívül nem kapott még semmit (a sportlégszuron kívül nem is akarok mást). 10 éves a motor és így is teljesíti a gyári adatokat . A nyomatékgörbe pedig kituno. Ilyen egy ZX7R.
Azert a 120 lóval is lehet ám hasítani....
Az valóban főtengely. Viszont akkor szinte széria gépről lehet szó..
Igazából egy a lényeg és ezt az ő gépe nagyon tudja: egyenletes a nyomatékgörbéje (így a teljesítmény is az).
A te motorod görbéi is ilyen egyenletesek? Az enyémé nem épp a tökély.
Crankshaft az főtengely nem? Legalább is remélem, hogy nem erősebb mint az enyém!!
(Hello!)
Ez most a főtengelyre, vagy a hátsókerékre vonatkozik?
Itt is van. Ez egy "96-os zx7r.
Nyomasd!!
Szevasztok!!!
Bekerült a Dynojet a mocimba . Nem gondoltam volna, hogy ennyire érezni fogom a különbséget. Nagyon f@sza lett.
Ha érdekel valakit, felrakom a teljesítménygörbéjét. Nem lett rossz

D
Jó a vas.