Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello.
Én egy öreg Honda civic ac t tettem bele.
Azt találtam...
Az nem fog megállni.
Tok mindegy milyen, csak kisnyomasu AC legyen.
Össze állt a gép DE nem jó.... 1-es henger nem akar indulni. Benzin van a karbiba, szikra van a gyertyán. Hol keressem a hibát?
Köszi srácok, kezd össze állni a kép! :) Köszönöm a segítséget. Egy másik érdekesség közben:
Van egy CRF-450R-em és azt is renoválom... :) rendeltem bele tömítést szettet, mondom Tourmax tuti jó hisz japán és hát... a sok tömítés közül egy nem stimmelt sajnos. Egy másik márkát kell rendelni (AllBalls) az lesz a jó méret... fura egy tanuló pénz volt ez
bocs hogy bele vau-vau nem relé tirisztor csak a feszültséget ad a benzinszivattyúnak ha van a trafón feszültség gyújt a tirisztor a benzin menyiségét a szivattyú nyomása szabályozza ha elzár minden tüszelep akkor felmegy a nyomás a szivattyúban lévő érintkező nem tud zárni csak ha lemegy a nyomás és kész ha nem kap benzit amotor szivattyú a bünös direkt feszültség a szivattyúnak próba....góóóó ha a manuált nézed ezt az oldalt tanulmányozd
A pumpavezérlő elektronikának ugye van egy bemenete, ami a gyújtótrafóról jön. Azzal figyeli, jár-e a motor. Az üzemanyag nyomásáról nem tud. Ha direktre kötve jó, de a vezérlőt bekötve nem, az arra utal, hogy vagy a vezérlőben van valami baj (a tranzisztor, ami a pumpa áramát vezeti, döglődik pl.), vagy a vezetékezés/csatlakozás mentén van szar kontakt és mire a pumpához ér a delej, nem működteti elég erővel.

A vezérlőnek biztonsági szerepe van. Tegyük fel, (istenőrizz, de) elborulsz a vassal. A motor esélyesen lefullad, de lerepültél róla, alatta vagy, nem vagy magadnál, eltört a karod, stb. ok miatt nem lövöd le a gyújtást a kulccsal, a pumpa továbbra is kap áramot.
Az oldalán fekvő motor porlasztói meg a túlfolyón eresztik ki a benzint, az úszó nem tud működni. A pumpa addig megy, amíg a tank ki nem ürül vagy az akksi le nem merül: több liter benzint szór szét a motor körül esetleg eláztat téged és akkor már csak az kell a tragédiához, hogy a forró kipufogón vagy egy elszakadt vezeték szikrája begyújtsa ezt.

A pupavezérlő figyeli a motort, hogy jár-e és ha nem jön impulzus a trafóról, a pumpa pár szekundum után kikapcsol, hogy a fenti esetet el lehessen kerülni.
Most már teljes mértékben megértettem a működését. Köszönöm. :) DE miért kell akkor bele a AC pumpa relé? Ha tele van a karbi megnő a nyomás és a pumpa lekapcsol. Nekem régen át volt hidalva a relénél egy vezetékkel és évekig úgy használtam és jó volt. Valaki megpróbálta vissza állítani a gyári elgondolásra és azóta dadog és nem tökéletes. A relének mi mondja meg, hogy most kapcsoljon vagy ne? Az honnan tudja, hogy a karbiba mi újság van?
Bocs, hogy ennyit kérdezek de elegen van már a "szakikból". 3 év alatt 4-et fogyasztottam el és kb a motor árát költöttem rájuk és most ott tartok, hogy szét van szedve a motor a garázsba és a service manualt bújom és megpróbálok mindent megcsinálni rajta.
Mukodhetne az is, ha megall benne a folyadek, megno az aramfelvetel, egy elektronika ezt erzekelhetne es leallithatna 3 szekundumra, majd ujra indulhatna... De ehhez plusz szenzor, vezerlo, stb... A membranos olcso, egyszeru, karbishoz patent
>Miért nem úgy működik mint pl egy viz pumpa, hogy kap áramot és forog egy szivattyú, miért kell folyamat megszakítani? <

Amennyiben tűszelepes a karburátor, a "vízpumpás" esetben - amikor lezár a tűszelep - csak erőlködbe a szivattyú feleslegesen.
Ezzel a menbrános megszakításos tecnkivával, viszont mindíg csak annyit nyom, amennyi szükséges. Pl. alapjáraton, ritkábban kattog, mint pl. nagyobb fordulaton.
A Tourmax japcsi, azzal nem lesz gond.
Az a bajom, hogy nem tudok utalni külföldre...
Találtam egy ilyet de olcsónak tűnik, erről valami vélemény?
https://www.motorosboltroadrid...
Motorradbay.de-rol dolgozom, az japan cucc, a membranjaik meg nemet gyartmanyok. Massal nem is szoktam szarozni, tul sok kinai/tajvani szarba futottam bele.

A tourmax kontaktor szett jo cucc.
Köszi. Ki akarom cserélni a belsejét mert már az üllő része az enyémnek szét van égve és pont ezt a tourmax fps-900 at néztem bele csereként. Karbit kell még felújítanom, tömítés és az egyikbe a tetején a vákuum gumi picit megrepedt. Találtam pár felújító szettet de nagyon változóak az árak. Melyik lehet ami jó? Van különbség köztük?
Mert ez egy membránszivattyú. Egy dugattyú motog előre-hátra. Olcsó, egyszerű, alacsony nyomású rendszerekhez nem kell több. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne leváltani monjuk egy Facet Posi-Flow pumpával. Simán a gyári helyére be lehet tenni.

Alant egy kicsit bővebben olvashatsz róla, bár nem ehhez a típushoz íródott, de a pumpa kopp ugyanilyen.
A harmadik oldaltól jön a lényeg.

https://drive.google.com/file/...
Erre tippeltem én is. Amúgy nincs benne relé... :) a régit szétvertem és csak diódák, ellenállások és kondik voltak benne... :)
Következő kérdésem :) Az AC pumpát szétszedtem, és hát láttam a tetejét, hogy hogyan is működik. Miért kell bele ez a folyamatos megszakítás? így tud elegendő nyomást csinálni? Miért nem úgy működik mint pl egy viz pumpa, hogy kap áramot és forog egy szivattyú, miért kell folyamat megszakítani?
Ennek semmi. Max abban az esetben van, ha a PAIR vákuumpumpa el van szaródva, esetleg ha a reed szelepek nem működnek jól és a kipufogógáz nyomása bezavar a vákuumba, mert a vákuumból a porlasztók is kapnak.

A pumpa elektromos, nincs összeköttetésben a vákuummal. Hogy a relé tesztelése hogy zajlik azt nem tudom, de nem sima relének tűnik ez, van abban más is (időzítő áramkör pl.). Annyit látok, hogy indítózáskor a Start gombról, járó motornál meg a gyújtásról kap pozitív feszültségjelet.

A kapcsrajz szerint kap egy pirosat (12V be), egy feketét (gyújtás jel 1-4 hengerről), egy fekete/pirosat (start gomb+) és egy fekete/kék jön ki belőle, ami a pumpára megy. Ergo ezt csak üzemi viszonyokat szimulálva tudod mérni, simán ohm-mérőzni nem.
Akkor ezeknek semmi köze nem lesz az üzemanyag ellátáshoz??? Furcsállanám... Keresek egy videót a youtubeon de nem találom, ott a csávó lehúzta a két nagy csövet és akkor nem volt baj az üzemanyag ellátással de ha össze rakta akkor valami gebasz volt... sztem nállam is ez lesz. Rendeltem egy másik ac pumpa relét hátha... manulából kiolvasom, hogy két láb között mennyi ohmnak kellene lenni és nem tudok semmit mérni a régin sem és az újon sem... miafasz??? lehet hogy a sima multi méterem nem jó rá és kell a SPECIÁLIS Kawa hand tester??? Hogy lehet letesztelni a relét hogy jó-e?
Sőt... közelebbről megnézve inkább szekunder levegőrendszer. A reed szelepeket csövek kötil össze a hengerfejjel, azaz nem csak karterszellőzés lesz, hanem PAIR.
(levegőt tol a kipufogószelepek mögé, hogy az égéstermék a csövekben tovább tudjon égni/tisztulni)
A vákuum a pumpáját hajtja és a levegőbeömlő szelepet nyitogatja neki.
Kartergaz elvezetes lesz az, ha a deklin van.
Az a karburátor működésénél játszik szerepet,hogy pontosan miért kell,nyomást kiegyenlíteni vagy fokozni azt nem tudom.Egyszer egy csövet nem dugtam a helyére,alacsony fordulaton rángatott a drága 😊
Akkor mondjátok már el lécci, hogy a szelepdekni tetején az a két vákum cucc ami belemegy valami henger alakú cuccba :) és az utána tovább megy egy vákum szelepbe és bele a légszűrőbe meg blablabla... tudjátok melyik :) na az pontosan mit csinál és mire szolgál az a vákum rendszer???
az fontos infó, hogy kuplungot ne húzd be közben, csak tedd egyesbe , gyújtás és indítózás...
Azért mert akkor nem teker az önindító,ellenben elindul a pumpa.Kerestem volna róla videót, de nem találtam,de a lényeg ha akkor megy a pumpa akkor elvileg semmi baja.
De miért kell 1esbe nyögtetni?
Neeem,mikor karbi takarítás van vagy hosszú állás,így tudod feltölteni,gyújtás,1-es,önindító.szépen teliküldi a karbit.próbáld ki. 😇
Most csak szívatsz? :) Mi a logikája ennek?