Az en szelektiv olvasasom egy dolog, de a Tied azt jelenti, hogy gyakorlatilag meg egyel tobb ismert hiba lehet a Ninjaban....
De nem baj
az enyem egy 2003-as Ninja lesz, 16.000km-el. Csak nincs semmi baja.
. Majd en szethajtom...
). De most olvasom, hogy te a szelepfedélről (vezérlés) és az abból kijövő két vezetékről meg gumiharangról beszélsz. Na az a bizbasz a szekunderlevegő-rendszer és tartozékai. Aminek elvileg az a szerepe, hogy egy vákumszelepen keresztül a kipufogógázhoz plusszba levegőt adagol, ezáltal elősegíti a jobb emissziójú kipuffgáz keletkezését. Ezt a rendszert minden különösebb következmény nélkül le lehet kötni (csak le kell "dugózni" a 4 db csövecske helyét a szelepfedél alatt, illetve kivül a maradék 2-t)). Szóval ha tényleg kehes, nyugodtan mehet a levesbe. DE ez nem okozhatja az olajosodást a légszűrőházban. Mivel ez a rendszer a légszűrőn áthaladó levegőt pumpálja a kipuffcsatornákba. Tehát visszafele nem jöhet rajta semmi, főleg nem olaj. Az csak a kartercsövön keresztül kaphatja a lecsapodó olajpára által.
Kicsit szelektíven teccik olvasni
Ebben az esetben sem a moci a bűnös, hanem az előző tulaj(ok) hozzáállása. Mert, ha van 80-100000 km a gépben, akkor azt mondom már belefér, de valószínűleg ettől még messze van. Az előttem szólók már vázolták a többit.
A legolcsóbb megoldás, ha a kartercsövet lekötöd a légszűrőházról és kivezeted a "szabadba". Nem egy greenpeace megoldás, de sok-sok liter olajat tudsz venni egy motorgenerál árából. Jamakkák többet is megkajolnak oszt mégis mennek
Mondjuk a te esetedben nem a kipuffon távozik, hanem a karterből dolgozza ki a felesleget. 1dl/1000km olajfogyi az nem egy vészes dolog még. Ha a teljesítményen nem lehet észrevenni, akkor hagyni kell a francba. Vagy megbarátkozol a gondolattal és túladsz a gépen. (És veszel egy ZX-9-et
) Pedig a kép alapján eléggé fáinnak néz ki.
De nagyban befolyásolja az előélet a motor élettartamát.
Szerintem.
Még sosem kellett utántöltenem egy ml-t sem és remélem sokáig megtartja jó szokását
Ez simán a ragacsos légszűrőfolyadék, benne por, légy, szöszmösz stb.
Máshogy nem kerülhet olaj a légszűrőbe.
. Igaz eddig csak 1500 km-t tudtam vele menni, aztán a váltó megadta magát. Használt bontott, ha lenne, 250 euro lenne. Az új fogaskerék pár szintén. De nagyon élvezetes vele a motorozás.
Ennek oka dióhéjban: a karter(gáz) túlnyomása akadályozza a lefelé tartó dugattyúkat, ami ront a teljesítményen. Kiküszöbölendő ezt, egy membrán(erre nem esküdnék, de ostoba dolog lenne, ha nem volna egyirányúsítva, tehát 99% hogy van membrán is) és egy cső segítségével rákötik a kartert egy olyan valamire (airbox jelen esetben), ahol vákuum van.
Az, hogy valamennyi olaj(osodás) megjelenik a légszűrőházban, normális (az én motorom ettől függetlenül nem csippent a ~ 5-6000-ként cserélt olajmennyiségből). Ha viszont olajfogyás van, úgy a legszerencsésebb esetben lehet talán oka a membrán hibája (sajnos sokkal valószínűbb a kevésbé gondos tulaj(ok) okán kialakult kopás).
Ami a hengerfejben lévő levegőrendszert illeti, azzal legfeljebb az lehet probléma, hogy némely típusnál a karburátorok szellőzőcsöve rá van kötve (az airbox szűrt levegőjű része helyett), ezáltal a karbik úszóháza nem ugyanolyan légnyomásnak/vákuumnak van kitéve mint a szívótorok, ezáltal nem lehet tökéletesen beállítani a karburálást (a szívótorokba az airbox nyomása, ill. a motor szívóhatása kerül, míg az úszóházba a szekunder rendszer szelepe által megváltoztatott egyéb; airboxba kötve az úszóház-szellőzést nagyságrendekkel csökkenhet a karbik főfúvóka-méret igénye).
A szekunder rendszer két csöve összetoldható egy közdarabbal, ekkor a membránok a hengerfejben egy idő után elkezdenek koszolódni. Meg is lehet hagyni a szelepet, de ha ez az úszóház lekötése mellett történik, mocskosokat tud durrogni gázelvételkor egy nyitott csövön (este meg öltögeti a kék nyelvét is) :)