Motor behozatal külföldről

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kosz. Sajnos ez biztos nem járható:
- szezonba már magasabbak az árak.
- itt 2000 km-es túrákról beszélünk. Ha arra is járnék még legalább 2 hét mire visszamegyek érte. És nem beszélve arról, hogy mit kezdek egy olasz vagy egy német foglalós papírral?
És azt is kalkuláld bele, hogy odaérsz a motorhoz és eladták, ez megint csak bukta, ha nincs kapcsolatod nem tudsz németül és nincs német telefon számod, akkor időtöltés lesz nem motor vásárlás. Ne kapkodd el ha nem sürgős egy motoros kirándulás alkalmával nézegess és ha rá találtál foglaló és visszamész érte. Ez is lehet egy megoldás..
Nagyon nehéz kérdés ez, arra kell vigyáznod, amikor az ember éhes, sokszor meggondolatlanságot csinál.
Ha nem megélhetésre kell a szerkezet, akkor jó. Ha megbízható a kereskedő, akkor meg is válaszoltad a problémádat, én rábíznám magam. Arra már rájöttem, hogy inkább kerüljön valamennyivel többe a motor, mintsem utána legyek ideges.
Igen tökéletesen igazad van. Sőt!

Németben mondjuk van egy 1300 km-en két motor (Az északi tengerhez nem mennék fel) és nem jön be egyik se. A másik kör az olasz és lehet onnan lesz.

Kereskedő meg ide is jár, oda is jár. Ha valamelyik jó akkor felhív ha van rajta olyan amiről nem beszéltünk, vagy megfelel amiről beszéltünk és megveszi. Ha meg kis kerülővel arra jár, csak a különbséget kell fizetnem ha mégsem olyan. Persze az más kérdés, hogy 5 ilyen kerülő után már más lesz a számolás alapja...
Azt kihagytad, ha megnézed, de nem tetszik, nem veszed meg, akkor az összes ráfordított költség a következő motorra megy rá, vagy amelyiket megveszed.
Én úgy vettem motort, hogy megnéztem a ráfordított pénzt, gondolatban húztam a térképen egy kört, amennyiért még érdemes elmenni abba a távolságba, és azok közül válogattam. Ha csak és kizárólag egy motor jöhet szóba, az már ezt felborítja.
Azt észrevettem, hogy az egyszerű júzer, aki hirdetésre megy ki, tehát nincsenek kapcsolatai, az egy 1,5 milliós árig, ha beleszámolja a kinti behozatalt is, nem nagyon jár jobban, egy ugyanolyan évjáratú, felszereltségű, futásteljesítményű motorral. Ha spórolsz 50 ezret vele, vagy esetleg 100 ezret, arra még nem lehet mondani, hogy jó üzlet, legalábbis szerintem.
Nyilván írják majd, hogy de ők így vették meg úgy, de a kivételekből nem érdemes általánosítani.
Sziasztok,

inkább elméleti (és remélem értelmes mederben folyó) beszélgetést kezdeményeznék. (Azért elméletit, mert nem kívánok az adott tipus előnyeiben és hátrányaiba belemenni.)

Szóval a példa kedvéért (akár lehet reális is) keresek egy 2011 utáni, max 40.000 km-t futott motort (egy adott tipusról beszélek) aminek az árát külföldön max. 5000 eurban lőttem be.

A motor elég ritka (itthon a fenti ár és a kalkulált szállítási költség ismeretében jelenleg egy modell van). Külföldön Németben kb 5 db van, Olaszban az északi régióban szintén kb 5 db. Ausztriában egy sincs.

Szóval egy motorbeszerzéssel foglalkozó vállalkozás azt mondta, hogy kb 1000-1100 km-es távolságból kb 150.000 Ft a hazaszállítás dija.

Na itt kezdtem el gondolkodni:

- az 5000 eur az kb 1.6 M Ft +150, az kb 1,8. Ennyiért megnézhetem az egyetlen magyar példányt (ami évben és futásteljesítményben megfelel, de szintén kinti példány)

- vagy elkezdek gondolkodni a kinti beszerzésben, azonban úgy számolok, hogy 3 nap ügyintézéssel (1 nap oda út, 1 nap vissza és esetleg fél nap kivonás) az alábbi költségekkel jár:

2000 km üzemanyag költsége (furgonnál 10 litert számolta, de gyanítom futóval sem lesz sokkal alatta) kb 85.000 Ft.
ha bérelek furgont vagy futót az kb napi 10.000 Ft, tehát az újabb 20.000 (futó olcsóbb, de furgonnal picit gyorsabban lehet haladni és ha úgy jön ki a lépés, hogy aludni kell valahol akkor a motor is biztonságos helyen van).
Matrica dija (vagy kapus dij) kb 100 eur olasz irányában vagy német irányában lényegesen olcsóbb.

Tehát üzemanyag és bérlet kb. 100.000 ft, és elmegy 2-3 nap, vagy nem megyek sehová és itthon szembesülök vele, hogy mit vettek.

Előny ha magam nézem meg, hogy elképzelhető, hogy lehet alkudni az árból (bár lehet, hogy kereskedő kereskedő is tud). Látom az állapotot, viszont nem biztos, hogy ismerem a helyi viszonyokat.
Hátrány, ha több motor nézek meg lehet hogy jóval több km jön ki (Kereskedő meg jár(hat) arra akár több alkalommal is).

Ha kereskedő meg akkor tudok kalkulálni a szállítási költséggel (és ha mégsem veszi meg, akkor is a teljes útra jutó költség egy részét kell megfizetni - ami ugyan kidobott pénz, de mégsem hiába való). Lehet tud alkudni (és a kedvezményt vagy átadja nekem, vagy egy részét vagy semmit ez benne van) és ismeri a helyi viszonyokat, nem kell izgulnom amiatt, hogy odaérek, valamit nem jól csináltam.

Ha magam intézem akkor kell valaki aki az adott nyelvet jól beszéli, neki költségeit fizetni kell.

Persze opció az is, hogy valakivel összeállni és egy furgonnal két motort behozni - annak a valószínűsége, hogy egy időpontban hasonló helyen lesz két motor és nem növeli meg jelentősen az időt elég kicsi. Ekkor ugye már bejöhet a képbe 1-2 nap kinti kint alvás is ami már el is viszi a költségek felezéséből adódó nyereséget.

Szóval még nem látom, hogy van-e annyi előnye hogy magam intézzem, illetve a beszerzési ár + szállítási költség közel van az itthoni árakhoz. Persze az más, ha a kinti (mondjuk 5.000 eur-os plafon) árból sikerül alkudni mondjuk 500 eurt (az majdnem a szállítási költség) vagy találok egy jobb vételt mondjuk 4200-4500 eur-ér és még abból is lehet valamit lecsípni.

Futom továbbá a kockázatot, hogy a már behoztt motor km órája tekert (de ez akár benne lehet már a kinti hirdetéskori állapotban is).

Szóval (értelmes) pro és kontra érveket várnék és saját tapasztalatokat.

Mégegyszer nem az adott tipus most a fontos, hanem megoldás.

H
Köszi!
Nincsen rá szabály. Bármeddig tárolhatod otthon a kinti papírjaival, csak értelemszerűen közútra nem mehetsz vele addig amíg nincsen meg a forgalomba helyezés.
Sziasztok. Ha külföldről hozok be motort, van valami szabály, hogy meddig kell itthon honosítani? Tehát ha most behozom, és csak mondjuk jövő nyáron akarom forgalomba helyeztetni, az nem gond?
Szia! Nemtom h kaptel-e már választ? Nekem is olasz motorom van, de nincs forgalomba helyezve. 3 fontos dolog, nekem ezt mondták:
1, Két nyelvű adásvételi,
2, A papíron keress UNGHERIA feliratot Ez azt jelenti h ide hozták magyarba
3, Én kaptam hozzá QR kódot
Elvileg ennyinek elegendőnek kell lenni..
Olasz motor. Megvan a forgalmi meg a kivonó papír
2 nyelvű adás vételi nincs
Mennyire veszik ezt komolyan? Szóval ha írunk egyet itthon akkor nem kötekedik senki sem?
2 éve kallódó motorról van szó aztán elveszett valahol az eredeti félig kitöltött adás vételi
Sziasztok.
Hülye kérdés.
Olaszból behozott motorban mennyire lehet hinni a km-nek?
20000 km egy 2006-os R1-ben,a motor nagyon patika állapotú,de a hátsó féktárcsa már nem gyári. Persze több oka is lehet amiért lecserélték de azért mégis.
Egyébként külföldi rendszámos motor adatait le lehet informálni valahogy?
Köszi szépen
Sziasztok! EU-n kívüli motort honosított már valaki? Kanadából hoztam a verdát (kint éltem két évig és tavaly augusztus végén vettem), csak ott nem volt a nevemre írva, mert csak akkor kell “regisztrálni”, ha használom, a hosszú tél miatt meg csak a garázsban állt. Vámolás megvolt, származás ellenőrzés megvolt, most jönne a műszaki. Találtam egy céget, aki honosítással foglalkozik, de őket lepattintotta az NKH, hogy ha nincs a nevemen a kanadai forgalmiban, akkor csak a legújabb normáknak megfelelően lehetne honosítani, ergó át kellene építeni teljesen. Olvastam, hogy célszerű kivinni valamelyik Uniós tagállamba és ott műszakiztatni, majd az uniós forgalmival újra nekifutni az NKH-nak. Van valaki, aki esetleg csinált már ilyet, vagy ismerős ismerőse, aki esetleg tudna ebben segíteni? Esetleg bármi ötlet?
Köszi! (2010 Thruxton)
Kell még kétnyelvű adásvëteli is.
Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni, kinéztem egy olasz KTM Endurót magamank, viszont csak az alábbi papírjai vannak meg, ezek elegendőek a forgalomba helyezéshez? Vagy szükségem lenne még valami másra is?

Köszönöm,Üdv.:Zsolt
Köszönöm
Kábé egy százas.
Szia.
Gogle a barátod vannak fenn kalkulátorok ill. útmutatás. Mindent leírnak.
Sziasztok.

https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zx-6r_ninja/kawasaki_zx-6r_ninja-14563838

Meg tudná nekem mondani valaki hogy ennek motornak mennyibe kerülne a magyarországi forgalomba helyezése?

Fogalmam sincs mi ennek a menete.
A motor Németországból lett be hozva.

Köszönöm a válaszokat.
Szia. Ez komplett 86000 volt. (Bocsi hogy csak most válaszolok.)
Valaki tud olyan céget aki külföldi jármű okmány pótlás/beszerzéssel foglalkozik?
Bármelyik nkh vizsgabázison megmondják ezt neked ha besétálsz a papírjaiddal.
Adott egy olasz papíros motor úgynevezett ACI papírral és két nyelvű adasvetelivel így már elindithatom az egyedi forgalomba helyezest?
Egyedi forgalomba helyezési papír is kell.
Eredetiség vizsgálat tavalytól kell a külföldről behozott járművekre.
Motorkód: szintén tavaly lett eladva a drágám Renaultja, még poszegecselt táblán volt a motorszám, nem volt olvasható ezért kellett motorkódosítani.