Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most meg fogsz haragudni. Vidd el olyanhoz aki ért hozzá.
mentem vele többet, a kuplung holtjátékon tekertem vissza, azaz feszesebbre.....most is csinálja, de máshogy...nagyjából mindig vissza tudtam tenni 2-3 is....úgyhogy szerintem nem rendszeres, és nem csak bizonyos sebességeknél...így 1,2 és a köztes üresnél is szórakozik.......kissé akadozósnak érzem felfelé is sokszor.......akkor így lehet mégis inkább kuplung baj lesz?.... amúgy a holtjátéknak pontosabban nézve hogy lenne a normális beállítása?... mert ugye lehet fent a karnál játszani a bowdennel,..és lent is ahol kijön egy konzolon egy menetes szár két kontraanyával..
Igen a 11- es. Lehet ki van lagyulva...,de mint pl Petya emlitette, elkepzelheto a leteto villak tengelyenek enyhe deformacioja is... Vagy egyeb szorulas a mechanika an, kukactengely csapagyazasa, lehet a fogaskerek akad a bordastengelyen, vagy a parja a masik tengelyen befeszul, mert ki van kopva a fogaskerek perselyeje.
Szerintem abbol kell kiindulni, hogy lepteto mechanikat, annak rugojat felhuzod, de valami ellenallasa miatt az nem forditja el a kukactengely, csak ha az megszunik. Ami furcsa, hogyha jatszaszca kuplunggal akkor " megszunik" a feszules- ellenallas. Ebbol nekem az kovetkezik, hogy valami a kopottsag miatt log- befeszul, majd mikor terheles valtozas van akkor atesve a kopottsag masik vegallapotaba, kozben a befeszules kiszabadul, es ekkor esik be a masik fokozatban...
Nem tudom, hogy ertheto- e ...kicsit hangosan is gondolkoztam...
elvileg nem mindig, és nem ugyanugy csinálja,...függ attól is akár hogy milyen gyorsan, és hányat le.... a napokba megyek még vele többet több verzióba, hátha feltünik valami rendszer...
kukactengely csapágy csere nem volt.... a léptető mechanikánál a 11-es rugóra gondolnál?........én vettem egy komplett kukactengelyt a hozzá tartozó váltókartengellyel együtt ez is komplett rugóstul..... cserélve viszont csak a kukactengely lett, a tengelyből a régi lett visszatéve ugy ahogy volt rugóstul mindenestül, mert azon a ricni hibátlan volt, amit meg vettem azon nem teljesen, de amugy teljesen használható, nincs lenyalva vagy ilyesmi..... lehet akkor azzal kellett volna összerakni, ami a kukactengely párja?.... egyébként így szemmel maga a mechanika tök hibátlannak néz ki..... bár igen, azt el tudom képzelni hogy az a rugócska nem ugy dolgozik ahogy kell -ha esetleg kigyengül............. a kuplungról nem tudok nyilatkozni,.. semmit nem láttam az egészből, bár mondtam- hogy én is ránéznék akár minden lehetséges probléma okozóra...mielött össze van rakva.... dehát szépen össze lett rakva..és kész.....így összerakva meg most legyek még okos...
Hirtelen a valtokar tengelyen levo "9"- leptetomechanikara gyanakodnek. Lehet annak gyenge a rugoja. Nem forditja el a leptetodobot- kukactengelyt, csak ha a leheto legkisebbre csokken a mechanika " ellenallasa" -surlodasa. Gyanakodnek meg a kuplungra. Ha nagyon feltukrosodik a fem lamella, vagy el vannnak picit vetemedve, akkor nem kapcsol szet a tengelykapcsolo, marad rajta terheles... ezert veszi nehezen fokozatot...utobbi Gondolom azert nem csak par fokozatban ereztetne a hatasat.
Kuplung hasznalata nelkul beszelhetunk hasonlo kapcsolasi problemakrol?

A kukactengely cserejekor a csapagyazasa is cserelve lett???
Nézd meg hogy mindegyikben így csinálja vagy sem
így van...ahogy írtam is..... nekem is volt 400,600,650, mindegyik ment bárhogyan... valaki azt mondta,. lehet a váltási technikával van baj, és egyesével kell........ de szerintem ez egy verseny enduronál se pályán se máshol nem működhet, számtalan olyan gyors reagálási helyzet léphet fel mikor gyorsan és többet kell pakolgatni...fel-le...
egy tengelyen van, elvileg ennyi a cumo....
plusz a fogaskerék rendszer
Szia, azt nézd meg hogy minden fokozatbol kapcsolva lefele jelentkezik ez a hiba vagy sem. Van benne 3villa, nem emlékszem 3vagy két tengelyen. A tengely megszokott gorbulni az szokott ilyet produkálni. Vagyis ha ki tudod szűrni melyik fokozatokat érint akkor meg lehet mondani melyik tengely ( csap) vetemedett meg. Itt elég egy tizednyi gorbeseg és máris hasonló hiba lép fel
nekem volt xr4 és simán le lehetett váltani akár egyesig is
a többihez nem értek
leírom akkor egyenlőre mást nem nagyon tudok...szóval..
a jelenség leírása következő......
felfelé vesz minden sebességet, és amikor mondjuk 5.-be haladok a faluba, kanyarhoz érve, kuplung behúz, és kettő sebességet lepöccintek lábbal, azaz 3-ba tenném,...akkor érzem hogy nem teszi le őket, szóval mintha a semmibe lenne az a két mozdulat...ezután amikor bal kézzel kiengedem a kuplung kart kb 1cm-re, akkor hallom füllel hogy lekattan magától a sebesség,..de csak az egyik azaz 4.-be, ilyenkor én lábbal már semmit nem csinálok.....majd azután ha azt az 1 cm-t amit az előbb kiengedtem a karon, visszahúzom teljesen,..és lábbal a váltókarra lépve még mindig úgy érzem, mint az előbb, hogy az a sebesség már lent van- mert semmi reakciót nem csinál a lábműveletre,. hanem szintén mint az előzőnél a kuplungkar kb. 1cm-nyi kiengedésévél kattan le 3.-ba.....
ezekhez hozzá tartozik, hogy sokszor inkább ezt akkor csinálja, amikor többet akarok lefelé tenni mondjuk gyorsan,....de sokszor egyesével lefelé is csinálja 3-ból is....... ha úgy csinálom, hogy lassan, és egyesével...akkor általában elveszi, de sokszor úgy sem..
ez egy Xr 400 versenyenduro, véleményem szerint ez így nem helyes....hiba nélkül kéne tudni lerakni, akár gyorsan akár lassan többet is.
volt korábban ilyen motorom , nem volt ilyen, volt 600-asom is, és xr 650 is, nem volt ilyen gond egyikkel sem.
volt javításon, szét lett borítva a blokk teljesen a váltó miatt, a kukactengely végén lévő csillagnak a hegyei, amiket a váltórúdon lévő villák löködnek fel-le, a csillag hegyei voltak némileg kopva, de csak max pár tizedről beszélek... kapott másik komplett kukactengelyt...mondván, biztos emiatt a kopás miatt nem tolja át a villa rendesen sebességbe.......állítólag más alkatrészen semmi nem látszott...sajnos én nem nézhettem meg az egészből semmit....... a váltó azóta is ugyanolyan, tehát nem lett jó!...így kaptam vissza.
a kérdés hogy ezt a jelenséget, még mi tudná okozni..bármi, ami a váltóhoz hozzá tartozik....kuplung, léptetővilla, hézagoló, kapcsoló kerekek stb, bármi... mi lehet?...
az olaj zsír új Motul 10/50,.. ha benne a sebességbe akkor benn is marad, egyébként, ki nem dobálja....
a régi kukactengelyről van képem, bár szerény véleményem szerint- mivel most sem jó,-nem ez a baja.....
kb így tudom leírni, remélem kb értelmesen fogalmaztam....
jogos...
cb500at sokat használtam kuplung nélkül, de ez még viszonylag friss nálam, még csak párszor próbáltam nélküle
Na de felváltásnál miért használsz kuplungot?
üdv urak!
hogyan szokás teszelni hogy csúszik-e a kuplung?
magasabb fordulaton tűnt fel hogy váltás után egy pillanatra felpörög jobban a motor, de lehet csak én vagyok béna amikor gyorsan akarok váltani...
aprilia shiver 750 V2
6 olyan motorom van amit valtohibaval kell kezelni esetenkent.
A kerdes csak az hogy tudsz e ugy kerdezni hogy segiteni is lehessen, nem csak egymas mellett elbeszelni. Kerdesed sok éles keppel illusztralni, nem mint a sok karonülö, akinak ott az okostelefon a kezebe, de kepet csak rántottáròl tud megosztani...
Szoval, dobalja a sebesseget, letört par fog, hezagolasi problema, vagy enekel valamelyik fokozat a megkopott fogprofil miatt???
Te döntesz...
akkor hagyjuk...:-)
Itt? Mindenki! :-)

Csak jól kell kérdezni!
Üdv...van itt olyan ember aki tényelegesen ért a motor váltó rendszeréhez... az alany egy Honda XR 400
Poliuretán?
Festonál valoban rohadt drága, pedig semmi extra.
Van itthon, nem is rossz ötlet, kipróbálom.
Van valami szilikonnak mondott cső ami bírja a benzint és tök hajlékony
Egyszer vett ismerős aztán centire adták mert olyan drága volt
Nem tudom akkoriban miből készültek a benzin csövek,de a fiam 1990-es évjáratú 400-as cbr-jén hibátlan állapotú.Bár az idei 95-ös benzinre nem tudom nem-e lesz alergiás?
ismerősék gázt szerelnek be tőle szoktam benzincsövet kunyerálni, azok egész jól bírják, de nem 20éveket
Nap nélkül is porladnak.
Pedig Semperit csövet vettem, és rá is volt írva hogy benzinre való, de nem bírta.
Sima polietilén cső nekem tartósabb volt az MZ-n.
Hondán meg 40 év után is kifogástalan a gyári gumicső.
az a félelmetes hogy a 88as ténéré benzincsöve még 25+ évesen is teljesen rugalmas volt
amit meg lehet kapni a boltokban tényleg pár év és széteszi a nap