Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát a tükör? Vagy mit farigcsáltál a lámpatesttel?
Az nekem sem. 😆
Nem nekem olvadt szét a lámpaburkolatom 😘
Garancia már lejárt...

Még annyi, hogy csak alapjáraton hallható, kis gázadásra is megszúnik.
Burkolat. 😆
Annyira új? Akkor meg ne aggódj, használd, azt majd garanciában cserélik, ha szar. Én is aggódtam minden cicergésen amikor új volt a motorom.
Nekem pl. a rendszámtábla meg a burkolat rezonált bizonyos fordulaton.
De MZ-nél is hittem azt hogy baja van, közben a gyújtáskulcs fedél zörgött.
Felvételről amúgy sem diagnosztizálunk, csak élőben.
Érdekes. Nem tudom, milyen olaj lehetett benne korábban, hogy ezt nem lehetett hallani.
A szelepeket azért kérdezem, mert az SV-n elég nagyok a gyárilag előírt hézagok, nem lepne meg, ha szelepállítás után cincogna kicsit. No meg ez a zaj annyira halvány, hogy nem hasonlít pl. csörgő vezérműláncra vagy effélére.
Nem lett állitva rajta semmi. 2000 km van a motorban.
Szelepet állított most az ember?
Egyébként egy kicsi szelepzajon kívül semmi furcsaságot nem hallok, de mondjuk az én fülem eleve léghűtéses cuccokra van beállva.
Az olajcsere sem oldotta meg a problémát...

Felvettem a hangját:
https://files.fm/u/u73m9udt3

Mi a fene ez? Még az jutott az eszembe, hogy most tankoltam bele először sima 95-ös benzint, eddig csak prémium 100-as volt benne.
A JASO MA/MA2 alapjaban veve a kuplungra vonatkozik. A MA2 meg jobban 'fog', kevesebb a surlodascsokkento hatasa a kuplunglamellak kozt.
Váltó, kuplung ki sem lett próbalva, inkább le lett állítva. A Motul olajon MA2–es jelölés van, a motorom kézikönyve szerint MA olaj kell bele. Az MA2 ahogy olvastam minőségibb olaj, de hát ki a fene tudja. Nem értek hozzá és nem is akarom tudni ezeket. Ezért is vittem el szakemberhez. Persze nem hibáztatok ezért senkit, nehogy bárki is felreértse....
Készséggel elhiszem. Direktben a Mannoltól vettem a saját weboldalukról, onnan már csak nem klónt adnak, basszák meg. :D
azért jugóból még mindig ömlik befelé a sok hamis dolog
pl mosószert szoktunk venni, ami itt 6 ezer ott 2 ezer, színe szaga doboza minden ugyanaz, csak az olajos foltot nem hozza ki a ruhából
ellenben ami nem retkes arra hihetetlen jó, nem viszketek tőle mint sok eredeti mosószertől
sok éve olajokat is hoztunk gombokért, lánckenőnek meg hasonló feladatokra
szerintem még mindig kurva sok hamis olaj van a boltokban
A dízelhez való cuccaikat nem ismerem, Sanyi. Arról nem tudok nyilatkozni.
A nyomás látszólag rendben van, a pumpa húzza rendesen. Sőt, tán picit jobban is, mint a korábban próbált Ipone és Repsol olajakat.
Váltás, kuplung, megy rendesen?
Egyszer én is meg szívtam egy SV650 klón blokkal (talán Hyosung volt). Haver hozta az olajat, kicseréltük neki, mert nekem adottak az eszközök. De kiderült, nem elég csak a viszkozitást nézni, hanem a teljesítmény szinteknek is stimmelnie kell (és persze nem a mindenhol kapható elterjed olaj kellett bele), mert minden mással hisztizett.

Amúgy meg lehet hogy simán szelephézag, vagy más vezérmű rész.
Látod én meg a mannolt nem fogom soha használni, kamionokba tettük régebben és ott látszott mennyivel gagyibb mint a többi, ugye ott van hőfok és nyomás kijelzés és a mannol sokkal melegebb volt és melegen a nyomás is jóval gyengébb volt mint a többi haszmnálatps olajakkal. Én többnyire mol-t tettem bele ugyan a fogyasztás kissé magasabb lett, de a többi értékben jobb volt még a drágább olajaknál is és ez észrevehető volt a futásteljesítményen is, később haltak be a turbók meg ilyenek.
Az tök jó.... 🤬 Megpróbáljuk ismét az Ecstart, aztán majd meglátjuk.
Nezd, a Repsol is egy jo hiru olaj es evekig elegedett voltam vele, de ket eve csavartak valamit az adalekolasan es sokkal hangosabb lett tole a hengerfejem, mint eddig.
Amikor '19-ben megvettem a vasat, nem volt zavaro zaja. Szezonvegi olajcserenel ramentem egy adag Ipone-ra, mert dicsertek, csorgott-zorgott tole. Most pl. Mannol van benne es kb. normal a zajszint.
Sajnos ez egy ilyen jatek. :(
Azt nem tudom, hogy eredetileg mivel volt feltöltve... Az előző olajcserénél biztosan semmilyen adalék sem került bele. Hordóból mérték ki az olajat, beletöltötték és ennyi. Ugyan személyes tapasztalatom nincs, de biztos vagyok benne, hogy a MOTUl jó olaj, mindenhol kapható, sokan használják.... Nekem sem volt kifogásom ellene, ezért is lett beletöltve. Aztán meg alapjáraton jöttek ezek a furcsa zörejek.
Remélem az Ecstar olaj megoldja.
Szia
Köszönöm a gyors választ!
Az előző olaj nálad volt cserélve? Ha nem akkor lehet, hogy eladás előtt beletettek valami adalékot, ha nálad lett már az exstar beletéve akkor a fene tudja, a motul ha eredeti akkor jó olaj, igaz sok éve nem hallottam senkitől, hogy van még kamu olaj.
Hát kérem, olaj és olaj közt is van difi. Még akkor is, ha a viszkozitás ugyanaz.
Ha közvetlen olajcsere után jelent meg a zaj (esélyesen a szelepek), akkor igen komoly rá a sansz, hogy az új olajat nem szereti a blokk. Fél perc járatás -3 decivel nem okoz ilyet.
Sziasztok
Motorolaj csere után alapjáraton "cicorgó" hangot ad ki magából a motor!
Suzuki sv 650x, eredetileg Ecstar R7000 10w40 volt benne, ez lett cserélve Motul 7100 10w40-re. Szerelő át sem adta, azzal, hogy inkább ne használjam. Mondjuk első körben 2.4litert rakott bele(2,75 liter) helyett és úgy járatta kb. fél percig. Olajnyomásjelző nem jelzett hibát. Közben volt valami furcsa hangja is.... Utána fel lett töltve rendesen. Azt mondta, hogy rendel bele Ecstar olajat, biztosan az a gond.
Mi lehet a hiba?
Szia
Ez volt a gond.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!