A színezés lehet "jelölés", hogy épen hol készült vagy hol csomagolták vagy évjárat.
Az olaj paraméterei alapján keverhetőnek kell lennie, hiszen "ugyanaz" csak más színű.
Feltehetően egy egyszerű, felületes választ adnak. Ha adnak...
Nem azért gyártják "szándékosan úgy", hogy cserélni kelljen. Hanem mert úgy van méretezve, hogy nyúlás határra. Ekkor a legjobb a szorító ereje. Tehát az első alkalommal a nyúlás határra van húzva, mert akkor még kibírja! A következőnél már nem. Ezért kell cserélni.
Direkt van így, hogy az összeszerelés mindig a megfelelő szorítóerővel történjen.
Na.
Ma volt az olajcsere, láncmosás, stb.
maradt tavalyi beszerzésből egy doboz fekete dobozos 7812-es Mannol olaj, de vettem ebben az évben már egy bordó dobozos 7812-est.
Amúgy két éve is bordó dobozos volt ez az emlékeim szerint.
Betöltéskor feltűnt, hogy piros a színe az olajnak, míg tavaly meg... nem piros.
Kitöltöttem egy-egy csöppet egymás mellé, hogy a különbség látható legyen.
Asszem írok a mannolnak, hogy ez így biztosan jól van-e.
Nekem is cserélni kellett az SV-n a vezerműtengely csavarjait, mert nem lehetett visszahúzni az előírt, 10Nm-rel, nyúltak a csavarok. Valaki akkor azt mondta, hogy direkt ilyenek, hogy ne az aluöntvényből húzza ki a menetet ami nagyobb kár.
mi ez autószerelős oldal ? 😃 motoroknál simán megy vissza a csavar vagy anya mikor hol ... elég szopás volt kiszedni a tőcsavarokat egy 600 as kawából mert a kedves kis német kiszedte mindet a ebay-os blokkházból ...
Látod? Nekem legalább annyi eszem volt, ha már nem tudtam, hogy hallgattam az eladóra. :D
Egyébként félre tettem a Toyota kiszedett csavarjait, iszonya jó acél. Ha szerszámot kell gyártani valamihez, abból szoktam.
sorok között olvasva és egy picit túlgondolva nekem az látszik ebből hogy a gyárban összeszerelt motor addig tart amíg hozzá nem kell nyúlni....
addig optimalizálják a dolgokat amíg egyszer használatos lesz mint a műtős kesztyű
Stimmel, van olyan, hogy a csavar egyszer használatos. Azokat úgy tervezik, hogy rugalmas nyúláshatáron túl legyenek húzva. A következő lehúzást már nem bírják, elszakadhatnak, vagy az első lehúzáskor felvett nyúlás miatt a menetes furatuk alját koppig elérik úgy, hogy nem szorítják a hengerfejet és a tömítést kellő erővel.
nekem egyszer azt mondták pl. a hengerfej csavarokat szándékosan gyártják úgy, hogy azt is cserélni kelljen ha tömítést is kell(kezeit széttáró) Mert megnyúlik az újból felhasználás során. Hiába tartottam én be a lehúzási sorrendeket ami a tömítés zacskóján volt feltüntetve meg az erőket egy még is megadta magát és még nem is a végső leszorításnál tartottam(kezeit széttáró) Egyébként jó buli mert a tömítés akkor volt vagy 2 ezer a csavarok meg 15(dollárjeles)
nekem már szakadt el hengerfej csavar igaz figyelmeztettek, hogy rakjak abból is újat csak én drágának találtam 25 éve 15 ezret 10 csavarért (gondolkodós) persze utána már nem 😅
A kek szinu fekete flakonban jott, de ugy latom, elfogyott mar, abbol nem tudok prezentalni