Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A levegőcsavarra igaz, mert arról volt szó..ha a keverékállítóra gondolsz ami a subler után van a másik típusú alapjárati rendszernél, az pont fordítva működik, mivel ott a fix levegő volumenre állítasz üzemanyagot és ahogy kitekered úgy dúsul. .
Ez nem minden motorra igaz.
Ha Te is használod akkor az nekem elég indok! Általában utánajárok a dolgoknak, még meg sem volt a darázs de már letöltöttem a manuálját és többször is átolvastam. Nem a szakmám, de érdekelnek mások tapasztalatai és próbálom megérteni az összefüggéseket, ezáltal kialakul bennem egy álláspont, ami eddig még ahhoz állt a legközelebb amit te olyan természetesen magyaráztál el. Látszik, hogy nem a netről szeded össze a gondolataidat, hanem van mögötte tapasztalat! Ahogy ígértem nem háborgatlak minden apróságért, köszönöm az eddigi információkat!
Az utóbbi beszerzési forrásaim DENSO-t hoztak a GSXR 1100 be , meg az 85-ös XS 400-as munkábajárós motoromba. Mind a két vénség teszi a dolgát ezekkel a gyertyákkal is... (((Taschi is sok gépbe a Densot pakolja talán pont a hamisitott NGK rizikója meg talán az alacsonyabb ára miatt is...)))
Ha betekered a levegőcsavart akkor a levegőt veszed el, és túldúsul. Ha szegényíteni akarod, akkor kifele tekerd...
Akkusaru vagy a test csatlakozás nem érintkezik rendesen.
Sziasztok!

Aprilia SR 50 (2003) motorom van. Karburátoros, kézi szivatós. A motor szépen megy addig, amíg fel nem kapcsolom a világítást. A világítás felkapcsolása után fullad a motor. Az index világítással és anélkül is csak folyamatosan ég és a duda sem szól valami erőteljesen.
Iridiumoshoz talán annyit , hogy nem akarod nézegetni azért szeretnél bele olyat !? Nem tudom neked mennyit ír a manual , a ZZR-nek 5ezrenként van írva a tisztítás , hézagellenőrzés , és ha szükséges , akkor csere ! A karburátorosba az iridiumosat azért nem tanácsolják , mert rohadtul kényes a keverékre ! Ha hidegebb időben is használod , valóban jobb ha visszarakod a régit , mert a karburátor nem veszi vissza a benyát , és nagy a valószínűsége annak hogy valamelyik henger ki-ki hagy ! Nem a moci rossz , csak a karbinál a furat az állandó a fuvókán ! Ha nem vagy rest mókolgatni simán mehet a karbisba is az iridium , nekem szinte mindegyikben az volt , de mellette a hagyományos is polcon van ! Arra is jó lehet az iridiumos gyertya , ha valami gond lenne a karbissal , a gyertya előbb reagál mint hogy a pilóta bármit is észrevenne , azaz hogy észreveszi , mert az alapjárat egyenletlen lesz ! Tudom hogy injektorosba kérdezted , csak leírtam hogy karbisba is mehet , csak kényes portéka oda ! Mellesleg egy injektorosba mennyi az intervallum a tisztítás, ellenőrzésnek , ill. ott van csere intervallum előirás is ?
Ezért kérdeztelek téged, mert pont az ehhez hasonló "bizonytalanságot" szeretném elkerülni, ugyanis nem mindig jobb az ami többe kerül, csak kevesen tudják a miértjére a választ. Még egy másik kérdés és utána nem kínozlak
Az esős időre tekintettel ma délután szerettem volna a gyertyákat kicserélni, de Debrecenben nem kaptam készletről CR8EH-t, rendelni meg én is tudok, így van időm a jövő hétig eldönteni hogy marad az NGK, vagy esetleg a manuál szerinti másik (standard) alternatívát választom, a DENSO U24FER9-et. Az NGK-ról hallottam hamisításos híreket, de én még eddig mindig elégedett voltam vele. A DENSO-ról kevesebbet tudok, te melyiket választanád?
Àltalad gyüjtött infókhoz azt tudom hozzátenni, hogy kb 10 évvel ez elött mikor még a 1400-est dyno-padozta AGO, ö számolt be nekem arról, hogy talán pont egy hornet esetében a lambda milyen hihetetlen gyári értékeket mért a kipugógáznál. A legjobb érték olyan 13.5:1-hez arány lenne, mely a legjobb teljesítményt adja. 14.5:1-nél már erösen szegény a keverék, de volt olyan tartomány ahol 15:1 és talán ennél szegényebb értéket is mért a padozás során. Ezek olyan értékek, hogy igazából, csak a precízen tervezett égéstér, nagy végsürités, és a erös gyújtószikránek köszönhetöen éghetö. Ìgy elképzelhetö, hogy ezen érzékeny rendszer bármely elemének megváltoztatása bizonytalanságot okoz...nyílván az öskövület százszor próbált légolajos suzuki blokkok mint a bandit vagy gsx 1400 sokkal ridegebb tartást is tolerál...
A Suzukinál max 15 ezerig használtam a gyertyát, pedig az 2 pólusú volt, sajnáltam mert szinte újak voltak még, de az a baj, hogy nem látunk bele, útközben meg nem szeretnék ezzel foglalkozni, még ha van is nálam tartalék. A cserére visszatérve, írták itt is páran hogy változás történt miután iridiumosra cserélték, volt kinek melegen nem úgy indult, vagy hidegebb időben a standardot kellett visszarakni...
Inkább hajlok a gyári ajánláshoz, abból nagy baj nem lehet, főleg ha ennyire túl van méretezve az élettartamuk. Köszi!
Hello Laci!

Nem tudom a hondánál mennyi periodus a gyertyára...a banditoknál 12 ezer km helyett simán elmentek 24-30 ekm-t is a gyári ajánlású gyertyákkal. Ezt én is "teszteltem" az befecskenedöz gsx 1400-nél, a gyári ajánlasu kétpolusuval ca. 27 ekm mentem. Majd 2010-ben 63ekm-nél tettem bele iridiumost...most kb 94ekm van benne...és annak ellenére, ezt a motort sok éve alig használom (volt, hogy két müszaki között nem mentem vele 500 km-t) eddig bármikor fönixként támad fel a motortakaró ponyva alol. Utóbbi azért fontos, mert egy évtizeddel ez elött javítottam olyan motort amiben azért nem adtak szikrát a gyertyák, mert kevésszer és akkor is csak rövid távon használták a 600-as motort.

Arra kell figyelni, hogy egyenletesen legyen a menet megkenve rézpasztával a beszerelés elött, hogy a hosszú használati idö alatt ne rohadjon bele az alu hengerfejbe a gyertyamenet.

Az én tapasztalataim azt sugalják, hogy müködö gyertyát nem hajigálunk ki addig mén az megbízhatóan indít és teszi a dolgát. A gyári periódus szerintem kitolható 20-25 ezer km-re a "sima" gyertyával is, az iridiumost én magam 40-50 ezer km -használatra terveztem. Azt nem tudom, mennyire valós probléma ma még Magyarországon a hamis gyertya, így erre fókuszálva tenném meg a lépéseket, és tolnám ki periódust, meg használnék hosszabb élettartamú gyertyát.

Üdv István
Szia István!
Érdekelne a véleményed az iridiumos gyertyákkal kapcsolatban. Nem lustaságból kérdezlek, mert amit lehetett elolvastam róla, de ez is olyan téma ahol eltérőek a vélemények. Nekem még nem volt ezzel tapasztalatom, mint ahogy ez az első injektoros motorom is. Olvastam olyat, hogy a karbisokhoz felesleges, de olyat is hogy a befecskendezős motoroknál sem igazán éri meg. Az élettartama miatt gondolkodok rajta, mert nem egyszerű a gyertya csere, nem is annyira bonyolult, de sok bontással jár, trafókat le kell venni, csövek útban vannak stb... arra meg mindig kényes vagyok, hogy cserekor nehogy belehulljon valami a gyertyanyílásba, ezért inkább bontok, minthogy "vakon" kaparásszak a szerszámmal. Szóval szerinted ki lehet tolni duplájára egy iridiumos gyertyával a csereintervallumot, vagy inkább maradjak a gyárinál? Megnéztem szépek a gyertyák egyébként, de már minden folyadékot és szűrőt kicseréltem és ezt is szeretném letudni. NGK CR8EH-9 van most benne, a motoralkatresz.eu nál szoktam rendelni és ott alternatívaként a CR8EHIX-9-et hozza, ami iridiumos. Köszönöm előre is a véleményed!
Jó napot!
Keresek robogóim javításához hozzáértő személyt,legfőképpen elektromos szakember jelentkezését várom. A robogókat háznál kellene javítani.
Lehetőleg Hajdú-Bihar és Szabolcs megyéből.
Érd. Telefonon: 06202374044
KIagylósra kopott féktárcsa. Mikrométerrel azonos rádiuszon rá kell mérni a vastagságára 8-10 ponton. 0,02 mm (két század) eltérés már komolyan érezhetö, 0,03 mm-töl már szinte elviselhetlen a fékezéskori vibráció. A hibára utaló jel, hogy "rázás" frekvenziája az a sebességgel teljesen lineárisan változik. Ha oldaliránnyba (axiálisan) ütött a tárcsak, és a fékbetétek ezeken helyeken hozzáértek, akkor szépen "kikoptathattak" azt 0,01-0,02 mm -es kagylót ami okozza rázást. A megégett fékbetét lehet valóban kemény fékhasználattól, pl az alpok szerpentinjein motorozva dinamikusan, de szintén lehet attól is, hogy fékezés után a dugattyúk nem húzodtak vissza az öntvénybe pl. elkoszolódás miatt.
A tárcsa nem javítható, csak cserével orvosolható. Èrdemes felszereléskor kereken lévö felfekvö felölete alaposan megtísztítani, és a fékmunkahengereket is megtakarítani, és új fékbetéttel összepárosítani.
Szia! Ha közepes fékezésnél ráz, lehet a kormánycsapágy. A felső kifli anyája(amit látsz felülről) is tud hasonlót produkálni, ha nincs lehúzva megfelelő nyomatékkal, általában 100Nm felett írják a manualok.
Általában az szokott lenni főleg ha csak fékezésnél csinálja.
Szerintem pedig a tárcsa lesz.
Sziasztok.Sikerült a megcsinálni a benzincsapot,de most meg mintha nm menne 1 henger ez hogy lehet orvosolni.Válaszotokat előre is köszönöm.
Igen
Sziasztok!
Adott egy GTR1400as Kawasaki aminek fékezéskor ráz az eleje. A szerelő először fékbetétet mondott, mivel szerinte meg volt égve. Ez cserélve lett, de nem változott semmi. A második tippje a féktárcsa, aminek igen húzós az ára... Kióráztuk mindkét tárcsát ezekben kb. 0,15mm van, ami miatt szerintem nem szabadna ilyet csinálnia. A féknyergek tiszták, a dugattyúk könnyen járnak. Kormánycsapágy jónak tűnik, érzésre a kerékcsapágy is. Új gumik vannak a motoron. ABSes a motor, de nincs hozzá köze szeintem. A motorban 45e km van és sérülésmentes. Tudtok valamit tanácsolno amit még nem néztünk meg és játszhat? Kerékcsapágy okozhat ilyen hibát?
Itt a jövendőbeli meg a meggyötört ex pöcök, ha valakit esetleg érdekelne.
3D nyomtatás elég durva felületet ad + a méret sem pontos. Ennek be kell szorulni a foglalatba, mint wgy éknek.
A csavaros megoldást nem értem. Ez egy henger, aminek az egyik felére egy téglatest van kialakítva. Ha a benyúló végének nem lenne meg a hossza (magassága) akkor ugyan ott lennék ahol most is. Kiugrana a dugattyú a helyéből.

Egyébként nem találtam sehol csak külön ezt a pöcköt. Uh már le lett esztergálva, még marásra vár, aztán rakom a helyére.

De azért kösz a segítségeket!
...feltéve hogy nincs csere alkatrész.
Ja. Bár ebbe simán behajtanék egy rozsdamentes csavart, belógó végét meg leesztergálnám méretre.