Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A szimmering jo. Nem folyik. Csak annyira akarom szetszedni, hogy a szimmeringet be kelljen kivenni.

Mivel takaritsam es mossam el? Petroleum vagy aceton?
10 #
De ennek a szerolonek csavarodott ki a fofuvoka is. Az se mindennapos dolog valjuk be.
Ha szetcsavarom es felul s csavaron van nyomas amkor elvileg elo van feszitve nem? Mivel kellene hetagolni? Alatettel (atmero jo legyen) vagy pogacsaval? Majd lemerem a rugo hosszat a service manualvan benbe van a szerviz limit.
Sajnos nem tudok a kerdeseitekre valaszolni. Ennel a szerelonel 2 evente volt olsj csere a teloban. Hofy milyeb olajat rak bele es menbyit es mennyire szedi szet nem tudom Eloirt viszkozitas (10w) mellett vab jelentosege, hogy milyen marka kerul bele?
Persze, ez is lehet, de ehhez rosszul kell összerakni a telót erre meg nem gondolnék elsőre.
Most olvasom vissza 650oneson is ezt irta.
Egyebkent volt szetszedve a telo es utana jott elo ez? Vagy mar elotte is megvolt?
Lehet egyszeruen csak a rugo csapodik neki a szárnak mivel ha felrantod elmozdul majd vissza(hezag jelenlete)
Valahogy nem gondolnám így ismeretlenül sem, hogy egy szerelő egy ilyen egyszerű telót rosszul rakna össze, ezért gondoltam első körben a kormánycsapágyra, de persze ettől még bármi lehet.
Mondjuk egy komplet telo karbantartas nem biztos hogy artana ha meg sosem volt szetszedve vagy tisztitva. Volt hogy a belso dugattyu es a lemezek egyszeruen lejottek a dugattyu rudrol, azok is erdekes hangokat adtak
Szia,
Szerintem van olaj benne es nem is kormanycsapagy vagy fek, hanem a teloban a rugo es a feltamaszkodo felulet (legtobbszor a felso zaroelem) kozotti hezag okozza. Ezt ha megszunteted akkor elmulik ez a hang. (Velemenyen szerint, ezen rovid video alapjan).
Lehetseges megoldasok:rugocsere, hezagolas. A masodikat javasolom elsore.
Draga jó istenem! Ez nagyon nem szól jól. Szedd szét azonnal mert ez szerintem motorozhatatlan. És talán olaj sincs benne.
Uszonyerges.
mozog? fellazultak a csavarok?
annak fixen kellene állni...
Kozben megzéztem a féknyergeket is. Mindkettő mozog egy picit, de a baloldali koppanó hangot is hallatt. Ez normális? Mennyire mozoghatnak?
hát ha ez ferdén van benne akkor már régen rossz..

http://www.kekhold.hu/kormanyc...

A fékezéses kattogásnál, kopogásnál gondohatnék a féknyeregre is, de rossz úton is csinálja fékezés nélkül
Könnyen lehet, hogy csak utána kell húzni, nem biztos, hogy a csapágyház beütésekor sikerült a helyére tenni és miután mentél vele beállt a helyére így viszont kottyan, nincs ezzel semmi gond ha csak tényleg annyi, hogy utána húzol és akkor jó lesz. Nem biztos, hogy ez a jó megoldás, de általános dolog.
ebben a távtartó kb 10-15 cm. akkor össze kellene esni a teleszkópnak. A távtartón kívül még két alátét van benne meg az olajleesztőrésszel egybekötött csillapító elem.

Ha csak rugóztatóm semmi hangja nincs. Csak ha berántom a féket.
A ropogast menetközben fékeznél érzem változatlan kormányállás mellett.. Inkább kopogásnak mondanám...
Jócskán túlhúzta vagy teliszórta szennyeződéssel ha ropog egy kúpgörgős csapágy.
Ugyanis az a fő előnye hogy jóval nagyobb terhelést bír, így nyugodtan túl lehet húzni kicsit, akkor is finoman jár, a golyóssal ellentétben amit precízen kell beállítani.

Én soha nem nyomatékra húzom meg ezt, mindig fülre. Összerakom érzésre, megnézem és ha gond van vele állítok ahhoz képest a megfelelő irányba egy picit.
Nincsmit!Tapasztalatból írtam....
Konkrétan melyikre gondolsz?
https://www.bike-parts-honda.c...
Vagy kihagyot belöle távtartot es nics elöfeszitve a rugó
?

Milyen rugó?

Ja és összehaosnlítotuk egy ugyan olyan motorral. Az enyém jóval konnyebben összeül.
Szerintem a teleszkóp nem jol van összerakva forditva van a redound rugó .
Szivatós kérdés 2:

Ősszel a szerelő (ugyanaz) lecserélte a teleszkópokban az olajat és a gyári kormány csapágya kúpgörgősre cserélte. (Még nem szedtem szét igy nem tudom igazat mondott-e.)

Honnan tudom, hogy hibás a kormány csapágy? Forgatásnál nem kotyog, nem ropog, ha valaki a középállvánra állítáva hátra ül és mozgatok a teleszkópok alját nem kottyan.

Menetköztben főleg fékezésnél vagy rossz úton úgy érzéem mintha ropogna az eleje. Azt is mondta, hogy szorosabbra állította mint kellene.

Nos honnan tudom, hogy mennyire kell meghúzni? A service manual 25 nm-t ir, amit nem tartok soknak, de nem tudom megmérni, mert speciáis krova kialakításu racsnis fejhez nincs kulcsom, a sima körmös kulccsal meg találomra tudom meghúzni.

Fel rakok két érdekes videót is. MI ez az zaj?

Simán lábon nézve:
http://youtu.be/JNvHBT4cHhQ

Középállványon:
http://youtu.be/1ov_v6RQly8