Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én évente 4-6000-et szoktam menni, mert akkor megyek, mikor a csöpp unokáimat látogatom 76-80 km-re laknak, és mert megígértem Nekik , ha jól tanilnak akkor én pénzzel honorálom! És vesztemre tele vannak ötössel mint a kutya bolhával! Valamit a tanáraik nagyon jól csinálnak! pl:23- 5-ös és 4 db 4-es.
Illetve annyiból időfüggő,hogy állítólag évente "illik "lecserélni.De nekem évente 2x kell...
Attól függ mennyit motorozol.Hiszen a csere nem idő,hanem km függő .
Ha 4-5 havonta mégy 5-6 ezret akkor már olajcserés nem?
Igazad van! Nekem sem nagyon kell utántölteni, mert az én motorom "nem mai gyerek", hogy finoman mondjam, és ebbbe néha kicsit kell utántölteni, (4-5 havonta picit! Többet meg magasabbra a szintnél, nem merek, mert nem az az előírás!
Ja,így világos
Csak egy "bibi" van:Nekem 2,8l olaj kell a motorba.Vagyis 3 db 1 literest veszek,mert után tölteni nem kell
"Milyen tartályról beszélsz?" Az olajos kannáról, amiben van 5 liter olaj, de csak 4 kell a motorba, 1l ottmarad a kannában , amit én tartálynak is hívok. Nem a blokkban hanem a kannában.
Már ne haragudj,lehet bennem van a hiba,de most ezt nem pontosan vágom.
Milyen tartályról beszélsz?És mit csavarok vissza?És hogy mire ültél rá,ott már végleg elvesztettem a fonalat.
Bontatlan olajat veszek,amit tavasszal használok fel...
Van annak a tartályán egy igen pontosan záró csavaros kupak, a nyáron ráülve használtam egy ilyet. Gondolom az úgyis visszacsavarod!
Csak azért kérdeztem,mert az autómba esedékes olajcseréhez rendelek olajat,és gondoltam hogy a motorhoz is egyúttal.Ez utóbbihoz még kell néhány hónap.Na jó kb.félév :)
Egyébként szerintem sem lenne baja még a bontottnak sem.
Az olajban nem tudom, de az adalékokban már inkább.
Lassan 21 éves lesz a gyerekem aztán a baba olaj amit akkor vettünk amikor még 0perces volt még mindig hibátlan
A sarkam szoktam megkenni vele ha kirepedezik néha
Aztán sima ásványi olaj és még nem romlott meg
Akkor szerinted mi romolhat meg a motorolajban?
Sziaszok!
A motorolaj bontatlan flakonban valóban tárolható 5 évig minőségromlás nélkül ?
Szelephézag?!
Sziasztok!
Adott egy Duke 125 12.000 km van benne. Utolsó olajcserénél Motorex 15W50 lett bele töltve, előtte is ez volt benne probléma mentesen. Utolsó motorozásomnál elkezdett gyengülni a motor megáltam vele, le is állt nem tudtam ujjra indítani tréleren jött haza. A levegőszűrő szívőcsövénél motorolaj csepegést találtam. Találkozott már valaki ilyen hibával? Mire lehet számítani? A válaszokat előre is köszönöm.
A KUTTYOGTATÓT KIHAGYTAM
https://www.sportmotor.hu/vide...
Elnézést kérek, de elfelejtettem, hogy nagyon sokan a mai fiatal motorosok közül nagyon kevesen hallottak alapjáraton ketyegni pl.:P10-es Pannóniát! Az a szép alapjárati dumm-durum-dumm-dum !!
persze, csak jól esik kötözködni
mondjuk az egyszerű 2t gépnél a gyújtás ritkán bajos, vagy van vagy nincs esetleg rossz helyen van
inkább a kipufogó-karburátor ami beszopatja az embert
Ugyis tudod mire ertette
Ez igaz.
gyújtásról volt szó...
ahol nincs vezérműtengely jel csak főtengely ott van szikra, a kis manó nem fért bele a cdi-be aki számolja a páros-páratlan fordulatokat
Szikra van csak az égés hiányzik.
csomó 4t motoron minden fordulatnál van szikra
Nem biztos, hogy pont ez a baja, de ilyen akkuratus felujitas utan sosem talalkoztam dugulassal, vagy egyszeru hibakkal.
Sajnos nem kell hozza olcso, nem belevalo olaj, ezt barmelyik 2T olajjal el lehet erni. Ha ki van kotve a szeklevego az ujabb tipusoknal, akkor hamarabb jon el a kipufogocsere, altalaban szeklevegovel tobb kmt bir.
4T motoron minden második főtengely fordulatra van gyújtás.
2T-n normál esetben mindegyiknél, kivéve ha kihagy valami miatt.

De el ám. Ha jó kis étolajjal, vagy motor olajjal keverte a benzint, esetleg hulladék 2T olajjal, pocsékul beállítva. Az ilyen szintű dugulás soha nem fog kiégni már.
Én is így vettem olcsón motort, hogy a tulajdonosa mindent megcsinált még sem ment, aztán eldurrant az agya és szaré hugyé eladta nekem. Én meg levettem a rossz kipufogót és megtáltosodott
Kiégetéssel próbálkozhatsz, de havernak annyira porszívóval fújatva, annyira beizott a koksz, hogy kifolyt a kipufogó belseje.

Jól beállított motornál, normális füstmentes résszintetikus olajjal , előírt keverési aránnyal soha nem dugulna el a kipufogó. Nem is értem ezeket a próbálkozásokat. 2000forint egy normális induló olaj, de őszintén szólva, ha valaki nagyon szarrágó, a Tescos Favorit olajjal sem lehet mellé lőni.