Most már igen. A Repsol "összerúgta a port" a Hondával, ezért árítrák. A Honda "rácsing" 2025-től a Castrollal paktált le a Repsol helyett.
Ha megnézed, HQMEOC kéne legyen a rövidítés a 2. verzió szerint.
Milyen érdekes, a Repsol (nekem való) olaj megnevezésében található a HMEOC megnevezés. A legtöbb helyen azt írják, hogy ez a https://www.google.com/search?...
A fesszab volt hibás,cserélve egy bontottra,most már szépen tölt gázadáskor is,14,7 V-al....kár hogy közben meg feladta a hátsó fékmunkahenger 😅,meg közben a műszaki is lejárt...viszont a műszakihoz illene egy működő hátsó fék...Hát ja,25 éves motor.Folyt.köv
Sziasztok!
Segítséget kérnék, mert két hete szenvedek a robogómmal.
Tünet:
– A motor indítózásnál csak röfög, pöffen, de nem indul be.
– Hidegindítóval is maximum pár röffenést csinál.
– Szikra van (kék, több gyertyával próbáltam).
– Kompresszió 9–10 bar.
– Üzemanyag jut a hengerbe, a gyertya mindig nedves.
– Ha a levegő beömlőt befogom, jobban pöffen, de beindulni így sem akar.
Amit eddig cseréltem/próbáltam:
– Új főtengely
– Új stator + jeladó
– Új CDI (AC típus)
– Másik gyújtótekercs, pipa, kábel
– Többféle gyertya
– Karburátor többször tisztítva, másik karbival is próbálva
– Vákuumcsap működik (szívásra engedi a benzint)
– Testkábelek ellenőrizve, van a blokkon és a vázon is
Mérések:
– Pickup jeladó indítózásnál ~40–50 V AC-t ad
– Kompressziómérővel 9–10 bar stabilan
– A gyertya szikrája kábellel erős, gyertyával kissé gyengébb, de látszik
Kérdés:
Szerintetek mi hiányzik ahhoz, hogy végre elinduljon? Találkozott valaki hasonlóval, hogy minden megvan (szikra, kompresszió, üzemanyag), de mégsem indul?
na
becsuktam a rezót
a hengernél kb 1/5-1/4 részt lezártam felül máris sokkal jobban muzsikál a derbi kisebb fordulaton
nem gyorsul észrevehetően szarabbul a vége nem tudom mennyi lett mert nem mér az órája, de nem is érdekel
Meg ha nem a motort akarja szerelni, akkor túl nagy jelentősége sincs.
A nyomaték a csavar átmérő, menetemelkedés, anyag minőségi függvénye egy általános nyomaték táblázatban, az pedig nem nagyon fog változni az évjárattal.
Közben rákerestem és egy angol X-ADV fórumon megtaláltam a "repair" manualt, abban benne van, amit írtam, a meghúzási nyomatékok, a vezetékezés, hibakeresés, de az is a 2020-as évjárathoz valóak.
Szerintem 90%-ban ugyanaz minden, csak a kezelőszervek és a szoftver...
A kezelőszervek, kijelző az biztosan más. Angolul megvan a korábbi évjárat, azon is eligazodom - ha van segítség a fordításban, mert annyira nem vágom az ángliust.
Illetve a burkolat is más kissé.
Amit látok, hogy a Kawának van/volt egy rendkívül részletes leírása, hibakeresés, meghúzási nyomatékok, kapcs. rajz, átnázeti-vezetékezési rajz, vagyis a szereléshez minden is.
Mar tutira ezt veszem, ez eldontott kerdes olajugyben. Amugy egy literrel tobb olaj megy bele mint a Kawasakiba, ami nekem tetszik, a sok olaj nem lehet hatrany. Vagyis nem a sok, mert nehezen melegszik, hanem a valamennyivel tobb.
Speciel nekem is új volt. Amikor az első ilyen DCT-s masina kért időpontot, a kolléga felhívta egy ismerősét, aki valamelyik Honda szalonban szerviz vezető vagy mifene. Tőle kaptuk az ajánlást, elvileg ez a Smarter HMEOC egy olyan olaj, amit a spanyolokkal közösen raktak össze. Valami olyasmit mondott, hogy elméletben nem kéne jelentősége legyen, mert a DCT jóformán csak egy plusz kuplungkosár meg pár szelep, de amíg nincs hosszú távú tapasztalat, menjünk mi is biztosra, mint ők.
Ezt napközben megtaláltam, ezt fogom beletenni. Amúgy a 12 ezer nálam több, mint két év az eddigiek alapján, de legalább annyi, így ha betartom, addig nem drágább, mint a Kawába az évenkénti Mannol. https://www.olajsziget.hu/reps...
De a futásteljesítmény vagy egy év azért ott motoszkál bennem.
https://motomatters.com/comment/120399
Nem elsőkézből tudom (nem ismerek senkit a Repsolnál), a Hondás szervizes mondta, akit a DCT ügyében faggattunk, amikor elkezdtek szállingózni.
Ha megnézed, HQMEOC kéne legyen a rövidítés a 2. verzió szerint.
https://www.google.com/search?...
Honda Motorcycle Engine Oil Conception
rövidítése. De mit is ír a Repsol honlapja?
https://lubricants.repsol.com/...
High Quality Motorcycle Engine Oil Conception
a valódi jelentés.
Sziasztok!
Segítséget kérnék, mert két hete szenvedek a robogómmal.
Tünet:
– A motor indítózásnál csak röfög, pöffen, de nem indul be.
– Hidegindítóval is maximum pár röffenést csinál.
– Szikra van (kék, több gyertyával próbáltam).
– Kompresszió 9–10 bar.
– Üzemanyag jut a hengerbe, a gyertya mindig nedves.
– Ha a levegő beömlőt befogom, jobban pöffen, de beindulni így sem akar.
Amit eddig cseréltem/próbáltam:
– Új főtengely
– Új stator + jeladó
– Új CDI (AC típus)
– Másik gyújtótekercs, pipa, kábel
– Többféle gyertya
– Karburátor többször tisztítva, másik karbival is próbálva
– Vákuumcsap működik (szívásra engedi a benzint)
– Testkábelek ellenőrizve, van a blokkon és a vázon is
Mérések:
– Pickup jeladó indítózásnál ~40–50 V AC-t ad
– Kompressziómérővel 9–10 bar stabilan
– A gyertya szikrája kábellel erős, gyertyával kissé gyengébb, de látszik
Kérdés:
Szerintetek mi hiányzik ahhoz, hogy végre elinduljon? Találkozott valaki hasonlóval, hogy minden megvan (szikra, kompresszió, üzemanyag), de mégsem indul?
Előre is köszönöm a tapasztalatokat! 🙏
https://www.enduro24.fi/Yamaha...
Szerk: visszavonom - ott sincs
Erre a kilométerórára lenne szükségem. Tud róla valaki infót, hogy hol lehetne szerezni működő darabot?
becsuktam a rezót
a hengernél kb 1/5-1/4 részt lezártam felül máris sokkal jobban muzsikál a derbi kisebb fordulaton
nem gyorsul észrevehetően szarabbul a vége nem tudom mennyi lett mert nem mér az órája, de nem is érdekel
A nyomaték a csavar átmérő, menetemelkedés, anyag minőségi függvénye egy általános nyomaték táblázatban, az pedig nem nagyon fog változni az évjárattal.
Szerintem 90%-ban ugyanaz minden, csak a kezelőszervek és a szoftver...
Illetve a burkolat is más kissé.
Amit látok, hogy a Kawának van/volt egy rendkívül részletes leírása, hibakeresés, meghúzási nyomatékok, kapcs. rajz, átnázeti-vezetékezési rajz, vagyis a szereléshez minden is.
https://drive.google.com/file/...
Speciel nekem is új volt. Amikor az első ilyen DCT-s masina kért időpontot, a kolléga felhívta egy ismerősét, aki valamelyik Honda szalonban szerviz vezető vagy mifene. Tőle kaptuk az ajánlást, elvileg ez a Smarter HMEOC egy olyan olaj, amit a spanyolokkal közösen raktak össze. Valami olyasmit mondott, hogy elméletben nem kéne jelentősége legyen, mert a DCT jóformán csak egy plusz kuplungkosár meg pár szelep, de amíg nincs hosszú távú tapasztalat, menjünk mi is biztosra, mint ők.
https://www.olajsziget.hu/reps...
De a futásteljesítmény vagy egy év azért ott motoszkál bennem.