{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5690123] 2021. 04. 05. 11:36
K.István.
Vannak estek, amikor egy teszt tobbet er mint megannyi szimulacio meg szamitas. Igy tettem 18 ève, mikor ezeket megterveztem es legyartottam. Persze vegigmentem ezeket a gondolatkiserleteken, tervezeskor, anyagvalasxtaskor torekedtem a legjobbra... nem zavar ha ti itt mas eredmenyre juttok.
Area szeretnem csak felhivni a figyelmet, hogy idealism eset nincs, csak a laikusoknak. Ezert emlitettem, hogy az autok hutoje is jo van “ takarva “, meg a mototorok hutoje elott sem tiszta laminaris az aramlas . Hiszen mar elotte ott van par alkatresz ( idom, futomu,...).
[#5690097] 2021. 04. 05. 11:02
Vidom
"Tegyetek egy gondolatkiserletet."

Pontosan azt tettem. Veszek egy zsír új hűtőt aminek x a hűtési kapacitása. Eléteszek a szír új hűtő elé egy ilyen hálót és a kérdés arra vonatkozott, hogy mennyivel kevesebb levegő megy át a hálón a hűtőre.

Természetesen abban igazad van, hogy a hűtő teljesítményét (egyik teljesítményét) befolyásolja a teljes hűtési (ideértve a lamellák felszínét is) felülete.

Azonban azt sem szabad elfeledni, hogy ezenkívül fontos hatással van a hűtésre a hűtő felülete és a levegő hőmérséklete közötti különbség, valamint a lamellák között áramló levegő sebessége is.

Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy adott állapotú hűtő (és ebben irreleváns, hogy új e vagy szennyezett )teljesítményét rontja a háló. Létezik a hűtőnek olyan szenyezettségi foka (fogalmam sincs, hogy az mennyi) ahol az elé helyezett háló már gátolja a működésben (vagy jelentős mértékben meg kell növelni az áramlási sebesséet (menetszél, ventilátor hosszabb üzeme, stb). Persze ekkor már csak a takarítás vagy a csere fog segíteni.

Ugyanakkor az elméletemnek némileg ellentmond, hogy a mostani autókban a klimahűtő (vagy ha van intercooler) és a normál hűtő a levegő haladási irányából számolva a beépítési sorrend.

Ezt nyilván számolni kellene, de gondolom az elfogadható, hogy kevesebb levegő megy át rajta mint nélküle.
[#5690044] 2021. 04. 05. 10:17
K.István.
Tegyetek egy gondolatkiserletet.
Vesdd össze az èn hutomet, ami elott van egy rm. hàló, de egyenesek a lamellak, teljes feluleten erintkezik a levegovel, mert olyan mint mikor kijott a gyartbol.
Majd ezzel szemben ott all egy peldany aminek sarral, bogarral es egyeb szennyezodessel tele vannak a lamella közei, söt mèg tertek egy ket kiserletet is a megtisztitasara magasnyomasuval.
Amugy ott hibazik a szamitasotok, hogy a huto hasznos felulete az nem szellessege x magassaga, hanem a lammellak felulete.
Amugy mint mondtam nekem soha semmi bajom nem volt a vedohaloval a huto elott. Nyilvan, ha most valaki felteszi motorjara, amin el van mar felig dugulva hutorendszer, meg szet van rohadva ... a lenyeg, a szar nem kell rúzsozni.
[#5689986] 2021. 04. 05. 9:46
freelac
Bogár, igen, az volt dögivel. Sáros lé is olyan, hogy ha messze vagyok a lakóhelytől és visszafelé elkap az eső. Ha nagy a valószínűsége, akkor el sem indulok.
A korábbi gazdája volt hanyag.
Sajnos.
[#5689978] 2021. 04. 05. 9:40
Vidom
Azt nem tudom. De egy sima szúnyogháló is jelentősen visszafogja a huzatot.

Érdemes lenne kiszámoni, hogy hány %-ot vesz el a légáramlásból. Szerintem (csak ránézésre 30-at biztosan)
[#5689973] 2021. 04. 05. 9:37
ini
az ilyen városban szuttyogva meg pirosnál ventilátorozva nem fogja nagyon vissza a légáramlást?
[#5689961] 2021. 04. 05. 9:21
K.István.
[#5689954] 2021. 04. 05. 9:15
Vidom
A hűtő (ha csak nem terepezel) előbb tömődik el bogarakkal, de főként a kerék által felszórt sáros lével. Ez ellen a rács nem véd, max a kövek ellen.
[#5689463] 2021. 04. 04. 17:11
freelac
Hát ami elöl van, az fokozottan ki van téve a fogyásnak. Reflektor, hűtő plexi, stb.
A rácson gondolkodom.
[#5689395] 2021. 04. 04. 14:59
Vidom
Nekem városban kapott akkora követ (kb 60-al mentem) hogy a hűtő széle be is horpadt. Ha az idomot kapja szerintem a festéket is legyalulja...
[#5689287] 2021. 04. 04. 13:29
freelac
Nekem kőtől alig van sérülés, Viszont bogarak olyan nagyon be voltak szorulva, hogy ezzel a réz piszkával is mértem némelyik darabot kipiszkálni.
Amiért nekiálltam kipucolni, tavaly nyáron párszor kigyulladt a piros figyelmeztető jel, amikor megálltam a haladás után. Bekapcsolt a venti, ment egy pár pillanatig és kigyulladt a jelző, A venti a teljes felület kb. felén tudja átpréselni a levegőt, de a sok szutyoktól már az sem ment tökéletesen.
[#5689151] 2021. 04. 04. 10:29
K.István.
Ha a huto elvetemedett, elkoszolodott lamellakkal is ellatja a valahogy a funkciojat akkor nemi jol megvalasztott finomsagu halo sem fog gondot okozni.
Nekem az 1400-es vetel ota rajta van, es voltunk mar vele mediteran orszagokban.
A egy spec rozsdamentes haloval dolgoztam, a keretet meg ugy terveztem meg, gyartattam le, hogy minimalis feluleten takarjon ki...
Az autok hutofelulete is ki van takarva, ott sincs a kirakatban a hutofelulet.
A halo a lenyeg amugy nem a "racs". A legtobb neten arult lezervagott darab, csak a bucsuba jo... egy jo halo megfogja a kovet, felverodeseket, sart, csak a finom port kell neha lemosni...
[#5689142] 2021. 04. 04. 9:44
versenycica
MÁJUSBAN NYITOM A SAJÁT SZERVIZEM!!!

Kezdjük el az időpont foglalásokat!!

Várom 3- 4 motorkerékpár szezon előtti szervizelését mint pl.: szelephézag ellenőrzés, állítás; karburátor tisztítás,állítás, szinkron- injektoros esetén szinkron, motorkerékpár átvizsgálása, folyadékok cseréje, stb.

Szolgáltatásaim:

Egyedi általam írt mobilalkalmazás, ahol az ügyfél realtime nyomon követheti a motor állapotát-többek között- készül!!

Emellé készül egy saját website is, ahol hasznos cikkek lesznek, ill maga a nyilvántartás, munkalap.

Olcsó alkatrészek ( ha azt szeretnéd, hogy én intézzem) !!!
Ügyfeles motorok szállítása - ÚJ
Fékpadi mérés - ÚJ
Benzinátfolyás mérés - ÚJ ( Ac pumpa teszt)
Ultrahangos tisztítás- ÚJ
Injektor fúvóka tisztítás-ÚJ
Műszaki vizsgára felkészítés, műszaki vizsgáztatás!- ÚJ
Gumizás, centrírozás! - ÚJ

Vázmérés - szezonban AJÁNDÉK 15 munkaóra mellé!
Töltésrendszer diagnosztika, oszcilloszkópos vizsgálatok - ez eddig is volt de szeretnék vele többet foglalkozni, mivel van hozzá egy nagyon jó diagnosztikai eszközöm
Motorkerékpár kábelköteg javítások, elektromos hibák feltárása, javítása
Motorkerékpár diagnosztika - ÚJ: email-ben kimegy a számla mellett az elemzés!!!
Blokkfelújítás: hengerfej, henger, váltó stb.

Egyéb kérdések, igények esetén keress bátran: Ecsegi Szandra, szandra@prop-tech.hu

Várlak szeretettel májustól az új, saját szervizemben: Esztergom, Dorogi út 5-7.
[#5689122] 2021. 04. 03. 22:23
freelac
Gondolkodtam a védőrácson, de nem tudom eldönteni, mennyire fogja le a levegőáramlást. A motor nem nálam kezdte az életét, ezt szerintem soha nem takarították ki, de ezek után érdemesnek tartom a minden őszi takarítást, akkor talán könnyen és gyorsan meglennék vele.
[#5689118] 2021. 04. 03. 22:04
markdebrecen
Sziasztok,

Szakmai kérdésem lenne 10w40-es gyári előírású motorolaj helyett alkalmazható 15w60-as Kawasaki KFX450-ben?
[#5689114] 2021. 04. 03. 21:50
K.István.
[#5688840] 2021. 04. 03. 16:44
freelac
Kicsit unatkoztam...
[#5688532] 2021. 04. 02. 23:10
Stillnes
Ezt találtam. Úgy néz ki beválhat.

http://v4musclebike.com/forums...
[#5688441] 2021. 04. 02. 18:04
ferivagyok
az nem is volt drága ha új volt, mondjuk egy 600 as 97es bandithoz utángyártott krómszár 1 db 122 euro , bontott 2 villaszárat vettem 98 as R1 ha jól emlékszem 80-100000 közt talán amit ugye szét kell szedni kipucolni új szimering olaj.... de pl FZ1 yamahához 1 villaszár 700 euró újonnan, GSR750 1200 euró 1 db
[#5688439] 2021. 04. 02. 17:28
jtomas
Vannak, csak nem igazán vállalnak ilyen kis munkát, vagy csak méregdrágán tudnák elvállalni. Anno muszáj voltam egy robogóba komplett elsővillát venni 70ezerért,mert egy céget sem találtam aki ettől sokkal olcsóbban elvállalta volna. Plusz ez egy 7 éves robogó volt, azt mondták ha ilyen fiatalon lepattogzott a bevonat, akkor a javítás teljesen gazdaságtalan mert valami gond lehet már a krómbevonat alatt is és bármikor lepattogzódhat más helyeken is a krómbevonat, mármint ha csak a hibás részeket javítják. De ha tudtok valami céget ahol jóminőségben és gazdaságosan javítanak az engem is érdekelne.
[#5688407] 2021. 04. 02. 12:51
Stillnes
Köszönöm az ötleteket, tanácsokat!
[#5688403] 2021. 04. 02. 11:13
ferivagyok
vannak cégek akik keménykrómozással foglalkoznak pl hidraulikus hengerekhez de ha jól emlékszem olyan is van aki komplett legyártja a krómszárat de van utángyártott krómszár is még mielőtt bedobná valaki hogy sztaniolt tekerek lapátnyélre azzal is elmegy 50000 et
[#5688341] 2021. 04. 02. 8:56
K.István.
[#5688167] 2021. 04. 01. 18:55
ini
Fémtiszára kicsiszolni majd fém ragasztó
Esetleg műgyanta
Nem örök élet de egy próbát megérhet
Persze ha full ragya akkor eldobós
[#5688149] 2021. 04. 01. 17:00
851Tricolore