Motorszerelés

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szerintem nem éri meg vele foglalkozni
mert vannak kisnyomású szivattyúk de nem lesz feltétlen kompatibilis a jelenlegi rendszerrel
https://www.kistraktoralkatres...
Hat, egy karbis motorokhoz valo 2-3 psi nyomasu membranos pumpaval eselyesen nem lenne gond, de oszinten szolva nem tudom, megeri-e ezzel szarakodni (meg foleg kolteni ra), ha rugdosassal fel lehet tolteni a karbit.
Ja az utolsó kérdésre a válasz részben megoldja részen újabbat generál milyen elektromos ac kerülne rá lehet az elektromos ac nyomását meg nem bírná a tűszelep meg az úszó ellentartani és magas lenne a benzinszint vagy épp túl is folyna
Ezt mondtam már a legelején is hogy elpárolog a karbiból a benzin lehet visszaenged az ac is ha ilyen sokára azaz indítás után kezdi tolni csak az üzemanyagot na meg ha már kompresszió ügyileg gyengélkedik a motor akkor az ac is gyengében működik ugyebár
De, csak az nem jo, ha megall annyibol, hogy gyujtason pumpal.

Ha buksz egy nagyot, nem fogod tudni elvenni a gyujtast. A pumpa megy tovabb, a motor korul kialakul a kis benzintocsa... Max ugy, hogy egy kezi nyomogombbal inditaskor, manualisan feltoltod.
Bocsi de most nem volt időm foglalkozni a dologgal, de ma megnéztem újra, fecskendővel feltöltöttem a csövet, látható volt ahogy fogy, vagyis a karbiból elpárolgott a benzin, megvártam míg nem változik a csőbe a szint és indítottam! Első 2-3 másodperces indítózásra ugyan nem, de másodikra már indult is!
Szóval 2-3 nap alatt egyszerűen elpárolog a benzin a karbiból és már beindult a motor mire jött az ac-ból az üzemanyag……

Szted egy elektromos ac megoldja ezt a problémát nem?
ha már másfél méter
rúgáskor mennyivel ment lejjebb a szint? önindítóval változatlan volt a szint?
Ma kipróbáltam 2 nap állás után, hogy benzincsövet leszedtem, egy másfél méteres átlátszót rátettem, fecskendővel feltöltöttem, vártam vele kb egy órát, láttam lejjebb ment a szint, megpróbáltam indítani, de ugyanúgy nem indult 😂 majd 3.dik rugasra indult, utána önindítóval is pöccre….magyarán ugyanaz van direktbe is, mint az ac-val.. ez komolyan szivat engem…
Dobtam bele másik gyertyát, próba kép, mert már elfogy lassan minden ötlet, ha ez se jön be, akkor kiput leszedem, hátha az van el dugulva még, aztán ha ez se válik be, megbarátkozunk vele, hogy ez ilyen Honda….

A cbr-emhez vagyok szokva, ott nem számít hogy 2 nap vagy fél év, pöcc
Az öreg CB750-et én is úgy indítottam hosszabb állás után, hogy a karbi leeresztőin keresztül fecskendővel benyomtam 10-10ml benzint.
Nagyságrendekkel könnyebben indult.
a Yamaha TDM-nek van vákumos pumpája ha kifogyott a nafta elment az ember benyáér mire felnyomta a 2 karbit benyával hogy induljon lemerült az akksi és utána azért nem indult 😆
akkor az ac elengedheti a benzint és visszafolyik a tartályba, a csészéből meg elpárolog a benzin egy része és máris szarul idul
szét lehet szedni az ac-t és felpolírozni a belét de nem lesz jobb, én már szenvedtem nagyobb gépek pumpájával, sose lett jobb.....
Ez alsó tankos egy vákumos ac tolja fel a benyát a karbiba!

Volt anno nálam egy kínai keeway is, az olyan gyenge volt, hogy nem tudott dombon elindulni csak ha picit meg lökted és az pöccre indult, ez ugyanazon a dombon simán minden gond nélkül….
milyen ac pumpa ? nem sima vákumos csap van rajta ? különben sok seggbosszantó szereti a reggeli első indításkor a pedált , az elektromotort is ki lehet takarítani a sok kopadéktól akkor kicsit vidámabban teker hamarabb indul , túl nagy alapjárat miatt is indulhat nehezebben na meg ha már kopottabb a hengerszett ezeknél a variátoros gyöszöknél nem nagyon érződik az erőn ha kopott valamennyire de az első indítás egyre szarabb lesz
Nem hiszem el hogy a Honda így találta ki, hogy az ac pumpásnál ne induljon két nap után pöccre.
Mert ha egy hónap után nem indulna így csak rúgva azt még megértem!
Lehet elektromos ac kellene 🤣
az is üzemanyag ellátási gond.....
én lecseréltem a vákuumos csapot elektromosra, pont ezért mert rugdosni kellett ha többet állt
Vagy csak ebben a melegben az a kevéske benzin ami az úszóházban van elpárolog és kell egy kis idő neki mire önindítózáskor feltelik minden üzemanyaggal rengeteg robogóra már amelyikre lehetett tettem manuális csapot a vákumos helyett csap megnyit pár másodpercet vár aztán pöc röff mondjuk amelyik ac pumpás és nem ejtő tartályos ott nincs mit tenni hidegen rúgásra kell indítani vagy kell egy combosabb akksi ha belefér a tartóba
Hmm…. Gondoltam már arra hogy visszaenged a pumpa, de megnéztem úgyis 2 nap állás után, mielőtt próbáltam beindítani, lehúztam a benzincsövet a karbiról és jött egy kis benzin, így azt gondoltam nem enged vissza a pumpa… de megnézem akkor ejtő tartállyal is, 2 napot csak kibír a tű a karbiba, meg nem teszek bele sokat, aztán kiderül…. Köszönöm a folyamatos segítséget! ;)
de a karbi üres amikor először indítod
karbi előtt van x centi cső az mire megtellik+a csésze az pont az 5-6 rúgás
ha beröffen és abban a pillanatban leállítod, és utána pöccre indul csak ez lehet a hiba
Lehúzom a benzincsövet a karbiról és indítózók, jön az üzemanyag, működik a benzin pumpa.
akkor neked üzemanyag ellátási gondod van
Ma kipróbáltam 2 nap állás után, hozta a formáját, hiába állítottam a szivatón, hogy feljebb legyen a tű! Ugyanúgy nem indult önindítóval, 5.rúgásra indult, majd egyből leállítottam, onnantól már indult önindítóval is…. Szépen szivat..most eltelt a reggeli indítás óta 7 óra és pöccre megy :)
mivel alapjárat és a fordulat alsó tartományában van szerepe persze hogy nem mindegy hogy áll
de ezt melegen tudod csak beállítani
ha melegen jól indul jól veszi a gázt és alapjáraton elketyeg az idők végezetéig akkor nagy baj nem lehet a beállításokkal, innentől kb hangyafasznyi tekerésekkel lehet finomítani
amúgy sokan még ott is hibáznak hogy az alapjárat nagyon alacsony, szinte majd megáll
amúgy ha a mostani nem túl hideg teggeleken jobban indul tuti szivató probléma ki kell mérni mennyi idő alatt zár el
láttam olyat amit megberheltek és alapból zárva volt mindig
Mindennek van mindenre hatása egy karburátornál. Természetesen van köze az indítási hajlandósághoz az alapjárati keverék beállításhoz, meg kb. a gázreakciók alsó harmadához is.
Ha rosszul van beállítva akkor igen, tud nehezen indulni hidegen.
Ezt egy jó szaki sok tapasztalattal fülre, egy profi pedig műszerre állítja. A gyári "csavarj ki két fordulatot" csak arra jó hogy legyen honnan indítani a beállítást, főleg egy öreg motoron.
Szóval lehet ez is, de én is inkább a dúsító rendszerre gondolnék.

Illetve kérdés milyen benya van benne? Karburátorosok megszenvedik ezeket a fos E10-es löttyöket. Nekem a láncfűrészemmel (vadi új Stihl) is nehezen indul, de ha már egyszer jár akkor is kell neki pár perc mire kiöblíti magából, a rossz naftát, pedig ebbe hivatalosan lehet E10-et rakni. OMW100-assal nincs gond, csak annyi hogy az alapból dúsabb, több levegőt igényel, be kell állítani hozzá a karburátort.

Mindenesetre csodálom a kitartásod, de sok év szopás van még hátra, mire profi leszel a karburátor téren.
Lehet célszerű lenne elvinni olyanhoz aki ért hozzá, mert láttam már viccesen szét tekert karburátorokat lelkes laikusok kezéből.

Legviccesebb az volt amikor MZ Kupán az egyik versenytársamnak állítottam be a karburátort, és annyival jobb lett a gázreakciója, hogy csúnyán meg is előzött 😆
Szivárogni nem szivárog, nem látszik rajta semmi…
Lehúztam a benzin csövet jött is pici benzin onnan, szóval ha lejjebb ment volna az úszószint, akkor bele engedte volna az üzemanyagot az úszóházba gondolom, már ami a csőbe volt….

Az automata szívató szabályoz, mert ha beindul szépen felpörög majd ejti vissza a fordulatot lassan ahogy melegszik, én arra gondoltam, hogy úgy rossz, hogy nem tér vissza hidegen alaphelyzetbe és így nem kap annyi üzemanyagot hideg indításnál amennyit kéne….most picit állítottam rajta hogy nagyobbat nyisson a szívató, de ahogy melegszik még el is tudjon zárni, kíváncsi leszek, hogy így mit mutat, majd…..bár jobb lenne ha hidegebb lenne most, mert ilyen nagy melegben van hogy úgy néz ki hogy jó, aztán lehűl a levegő és nem indul!

Az alapjárati keverék csavarnak van hatása a szívatós hideg indításra? Nem ami a súbert emeli…
nem érted a mondanivalóm
ha a motor egy ideig áll a karburátor csészéből párolog a benzin, ha sokat áll szinte ki is szárad(ha sérült még gyorsabban kiürül)
aztán nehezen indul
ha beindult akkor már megtellt és pöccre indul
amúgy ha a szivató rossz akkor nem zár el, szóval hidegen akkor is jó, csak melegen sokallni fog
persze ha nem esett szét és zárt helyzetben marad, de akkor meg mindig szarul indul