{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5588210] 2020. 01. 28. 18:08
hires
Közben összeállt az óra. Szétszedtem a sajátját,az még hitványabb képet mutatott mint a donor óra. Már kókányolta más is ! A műanyag keret alatt letöredezve,elrepedve mind a ház,mind a plexi,fekete gumis tömítő pasztával összerakva. (A végén én is azzal raktam össze ,(még az Izses korszakomból maradt),mert nem volt más itthon. A házban a műszerfal világításnál összeégve a műanyag. Na,de a lényeg,a napi számláló henger egyik részéből,az eggyik számnál ki volt törve egy darabka,biztos beleesett a hengerbe,és ott az megakasztotta,hogy az egész kmk nem mentek. Majd azért kíváncsiságból széthúzom a számokat. A donorból átraktam a napi részt. Úgyhogy végül is a saját órájából maga fő egység ,aztán a felső műanyag fedőburkolat,meg a mutató ,a számlap,és számláló maradt. A donorból átkerült a ház,a plexi,a komlett napi számláló rész. Az mind jobb állapotú volt. A mutatót ugyanoda sikerült tenni,ahonnan levettem. Elvileg mutat,mér,számol,nullázható....jónak tűnik. Most szárad a paszta. Bízom benne,hogy az is jó lesz,bár valami hasonlóval volt így összetákolva. Majd holnapra kiderül. Remélem a helyén is működni fog! Köszöntem mindenkinek a segítséget,tanácsokat!
[#5588046] 2020. 01. 27. 20:02
hires
Szátjött !!! Egy volt Ybr-es kolléga írta,hogy ki tudom feszegetni a házból a komlett szerkezetet,kis erőltetés árán. Hát...kijött.,de majdnem elrepedt a háza. Bár donor óra,de sajnáltam volna. Na,de a lényeg. Akartam hozzá utána valami mutató leszedőt csinálni,mert a motoron lévő órát,azt megóvva szeretném szétszedni,és láss csodàt 2 leköszörült hegyű késsel méretet vettem,majd mondom még egy utolsó próba...és làss csodát lejött a mutató . Tehát akkor megvan a sorrend. Leszedem a mutató,le a számlapot,majd a napi számláló hengerét kiemelem,és kényelmesen kijön a házból a szerkezet. Akkor már hozzáférhető. Gondolom a napi számláló "hengerével",vagy az azt meghajtó pici fehér fogaskerékkel lesz valami. Bár,akkor a 100 méterek se mennének. Milyen bajaik szoktak lenni ilyenkor? Holnap nekiugrok,kiszedem a motorból a saját óráját,így már nem tartok tőle annyira !
[#5587835] 2020. 01. 27. 13:27
hires
Azt nem tudom megnyitni,amit írtál,de azon amit beraktam képet,csak a csavar aljára kell egy lapos akármit tenni,ami befér a mutató alá,hogy lehúzóként működjön. A csődarabot lefele nyomva tartani,a csavart meg tekerni felfelé. Amint lesz időm,nekifekszek .
[#5587751] 2020. 01. 27. 11:05
KériLaci
Én mondjuk simán kinyomtaték valami ilyesmi szerszámot 3D nyomtatóval.
Bár sajnos ez pont nem jó neked, de nem áll semmiből tervezni egy megfelelőt. (annak aki ért hozzá)
https://www.thingiverse.com/th...
[#5587743] 2020. 01. 27. 6:26
hires
Próbálgattam villával,kanállal ,de semmi! A veteránfórumon láttam egy ilyen maszek leszedőt. A cső darabot lefele nyomva,talán felfeküdne a a 2 számlapcsavaron,és akkor a csavart hajtva lehet lejönne a mutató. Megpróbálok valami ilyesmit készíteni hozzá!
[#5587731] 2020. 01. 26. 21:39
KériLaci
Igazából ahogy előttem is javasolták van megoldás. Én mondjuk gyártottam volna egy lehúzót, de a javasolt ötletek sem rosszak. A linket csak ötletadóként gondoltam, mert gondolom soha többet nem akarnál szerelni ilyet, ahhoz pedig felesleges megvenni.
[#5587719] 2020. 01. 26. 20:49
hires
Ebbe nemigen van semilyen "rom-ram" ! A számlapot,ha elforgatom,a mutató akkor is ott marad,ahol a "pöcök" megállítja. Ennek az órának a plexi burkolata mintha bele lett volna ragasztva,vagy a fene tudja. A motoron lévőt még nem mertem piszkálni . Ott a napi számláló része adta meg magát. Gondolom valamelyik fogaskerék,vagy valami. A nullázó része műkszik,de menetközve csak a százméterek pörögnek. Ja,és ott a képen látszik,hogy miért csak srégen jönne ki a belseje,akkor meg útba van a számlap,ezért van útba a mutató. na,ez a lényeg!
[#5587710] 2020. 01. 26. 19:55
ini
régen én is szopattam magam a mutatós órákkal autó-motor
mindenképp át kell emelni a pöckön és úgy jelölni
mondjuk utána így be lehet állítani pontosra is pl a kocsinál be tudtam állítani hogy hajszál pontosan mérjen 50-90 között
[#5587708] 2020. 01. 26. 19:34
hires
KériLacinak is próbálnék válaszoni,de nem jön össze! Lehet akkor beugrok Tatára az órás bácsihoz,hátha Ő le tudja szedni! Erre nem is gondoltam!
[#5587706] 2020. 01. 26. 19:27
hires
Igen,nézegettem már a netet mindenféle ötletekért,de nemigen akarja az igazat,szétb...ni meg nem akarom. Nagyon rajta van.
[#5587705] 2020. 01. 26. 19:25
bigoneoszi
Szia,
Én sok órát szerelek.
Első dolog, h megnézed milyen fajta, hol áll meg a mutató, és megjelölöd pl maszkolószalaggal.
Aztán ha van benne csavar ami a számlapot tartja, akkor azon két kanállal egymásnak szembe szépen egyenletesen le tudod húzni a mutatót.
Gyanítom, h az eeprom elfelejtette az adatait.
Láttam már ilyet.
[#5587704] 2020. 01. 26. 19:21
K.István.
[#5587703] 2020. 01. 26. 19:09
K.István.
Evoeszkozos fiolbol egy villa szokta megoldani extrem a feladatot.
[#5587695] 2020. 01. 26. 18:22
KériLaci
http://www.oratechnika.hu/term...

Megpróbálhatod szerszám nélkül, de ha rendesen rárakták nem fog lejönni sérülés nélkül.
[#5587694] 2020. 01. 26. 18:05
hires
Sziasztok! Kilóméteróra szétszedésbe járatos valamekyikőtök? Egy Ybr 125 órájáról lenne szó. Elhalt a napi számláló. Lenullázom,és csak a 100m-eket számolja ,de már az egész km számlálója nem ugrik tovább. Egy "donor"óra szétszerelésébe belefogtam,de a mutató nem jön le,így nem tudom levenni a számlapot,ami viszont pont útban van,mert kicsit srégen tudnám kiszedni belsejét. Na,szóval a mutató hogyan jön le? Próbáltam lehúzni,lefeszíteni,de semmi. Szétbarmolni meg nem szetettem volna! Mi a megfelelő módszer rá???
[#5587265] 2020. 01. 24. 17:13
Vidom
Ez igy igaz, ha altalaban motort keresel. Ha 1-2 tipus erdekel akkor nem segitseg. Csak feltunt.
[#5587220] 2020. 01. 24. 13:33
jano72
Ez neked csak jó mert legalább nem kell az egész országot bejárnod, itt kis távolságon belül megnézhetsz többet is.
[#5587216] 2020. 01. 24. 12:44
tsanyi
3 kollégám nepperkedik autókkal, neten kinézik és megveszik a holland, német stb. autót amit behozatnak kamionnal és itthon árulják, de egyszerre csak 1-2db.-ot és mihelyst elviszik veszik a következőt. Motorral is nyilván van aki foglalkozik hasonló módon.
[#5587208] 2020. 01. 24. 9:31
Vidom
Minden lehet. Inkabb a 10 haver, mert kulonbozoek a szamok.
[#5587206] 2020. 01. 24. 9:18
ferivagyok
nagyon sokan kinn melóznak és behoznak 1-2 motort , de ha felhívol többet néha kiderül hogy 5-10 motorja is van eladó
[#5587205] 2020. 01. 24. 9:16
Zoli32
Vagy csak 10 haverja vagy egy nepper 10 regje rakta fel hogy ingyenes legyen a hirdetés,mert a hahu csak egyet enged ingyen.
[#5587199] 2020. 01. 24. 6:42
Vidom
Ezt ertem. A hirdetesek alapjan viszont ugy tunik hogy itt mindenki csak egy motort hozott be. Vsgyis nem kereskedesben all 10 db, hanem 10 embernel 1-1.
[#5587198] 2020. 01. 24. 2:04
Chaparral_2j
Szerintem magyarorszagon a hasznaltmotorok 90%-a kulfoldrol van, volt, es lesz behozva.
Tapasztalataim alapjan.
[#5587136] 2020. 01. 23. 22:07
elektro-motor
Ajánlom, szakembert vigyél magaddal, és a motort beindítva meghallgatni kipróbálni, és az "üzletember ne legyen 2019-ben lebarnult!
[#5587135] 2020. 01. 23. 22:04
elektro-motor