Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

üdv!
ez egy 250-es honda segge, a hátsó telók semmit se csillapítanak
hol lehetne ezt megcsináltatni?
akik endúrós telókat újítanak fel körbekérdeztem párat egyik se válal robogó teleszkópot
Jó megoldás, ezt én is megcsinálom. Köszönöm a tanácsot.
Hogyne, kérem. Nem TDM-re ugyan, de az elve ugyanaz.

Első képen a két gyári dobocska, gumicsövekkel. Ezek egy-egy könyökcsővel csatlakoznak a porlasztóhoz.
Második kép: könyökcsövek 180 fokkal elfordítva, hogy a porlasztók mögé legyenek bújtatva (nincs útban szereléskor), gumicső rövidre vágva, a szűrő pedig egy-egy szinterezett pneumatikai szűrő / hangtompító. Mosható. 12-es a gumicső, annak megfelelő méretűt használtam, nyilván.
Dragon megcsináltam ugyanezt, csak arról nincs képem, mert relatíve hamar el is adtam.

https://www.aliexpress.com/ite...
Köszönöm a segítséget. Igen a Drag is meg van még, bár nála még nem találkoztam a sárral, pedig párszor javítottam. De legközelebb azt is megnézem. Te már csináltál alternatív szűrőt?
Sot... latom, van 1100-es Drag a haznal.
Ugyanez a kotta. A ket porlaszto kozt egy T eloszto vegen ugyanilyen szurodob log. Megelozo jelleggel nem lenne hulyeseg azt is megcsinalnod valamikor.
A Yamahanak szokasa kulso szurot tenni a membrankamra legkori nyomasu reszere. Virago 750/1100 ugyanettol szenved. 20 eve a plasztik szuroben a ket femhalo kozott szivacs volt. Eloregedett, elporladt, a por atjut a femhalon, ott kot ki a membran alatti terben, faszan eldugaszolva a levegofuvokakat, esetleg a szivato koret, roviden mindenhova eljuthat, ahova a membran alatti terbol jut levego.

A megoldas a szurodob kipucolasa, legszuroszivacsbol egy kis darabot vagni es betuszkolni a szurodobba. Esetleg ha van hely, a gyari helyett alternativ szuro felszerelese.
Sziasztok!
Kérdésem van. A páciens egy TDM850 4CN. A mikuni karbikon van egy egy gumicső a végén egy műanyag tartállyal. A membrán alá juttat levegőt. Sejtem mire való, de a pontos válasznak örülnék. A tartályban szúnyogháló sűrűségű szűrő van. Ez a szűrő elég oda? Mert nekem úgy tűnik hogy szűretlen levegőt vezet a membrán alá. A szétszedéskor sáros szutykot találtam a karbiban. És ezzel már találkozott más is,Krisz85 a yutyubon.
Sziasztok. Valaki ismeri, vagy van tapasztalata a TPI csapágyakról? A Polini főtengelycsapágy-szettben ilyeneket találtam, merjem beépíteni? Köszi!
Kizarolag a lenti szoveg alapjan nincs itt semmi furcsa. Ha a lentebb leirtakat most, a minuszokban produkalja, akkor nagyon nem kell meglepodni.
Szivatoval kell inditani, hagyni bemelegedni es utana vennie kell a lapot.
Tegyuk fel, hogy ugyse volt jo. Az ultrahangos takaritas a tunetek jelentkezese utan tortent vagy valamikor a kozelmultban, a hidegintasi nehezsegek elott?
hagyd bemelegedni jó lesz az, a hidegben kicsapódik a benzin. Vagy várd meg a jóidőt :)
Űdv mindenkinek! Egy 2002 es Deauville boldog tulajdonosa vagyok. A boldogságom egy kicsit idénre alábbhagyott(nyilván csak átmenetileg 🙂 ).A motorom nem indul hidegen.Szivató nélkül hideginditásnál egyet kettőt böffen de nyilván nem indúl be...hideg van..29.000 km van benne,a karburátorok tiszták(ultrahangos takaritás) új gyertyákat kapott.Ha beindítom nagy nehezen akkor finom gázadásra reagál,alapjáraton eljár de nagyobb gázra lehörög és durrog. ..Előre is köszönöm a segítségeteket.Robi
A nyolcvanas evek kozepe-vege ota hasznalatos sok motoron. A koraiak nincsenek rakotve a vezerlo elektronikara, siman a vakuum mukodteti oket, mint a benzincsapokat.

Igen, van az a szituacio, amikor az ember ledugozza. Az enyem is ki lett iktatva.
Akkor a Zephyr 750-enembe is ez lehetett. Valami "Austria" spec volt vázszám szerint. A robbantott ábrák között is volt pár plusz alkatrész. A szepefedélen a kipufogó veztengelyen két kivezetés pluszban, a légszűrőből is logot egy hosszú " csöcs" a tank alá. Mindenezek ledugózva. Valami hasonló szerkezet lehetett benne.
Megnéztem a manualját a ZR900-nak, az nem kipufogógáz visszavezetés, csak PAIR, ahogy sejtettem.

Jogosan merülhetne fel a kérdés, hogy mi a különbség? Nem a kipufogóból enged vissza égésterméket a szívósorhoz, mint a visszavezető rendszerek - a PAIR a légszűrőházból enged szűrt levegőt (a hengerfejben levő reed szelepeken keresztül) a kipufogószelepek mögé, azaz a leömlőbe. A plusz oxigén a forró gázokkal keveredik és folytatódik az égéstermék oxidációja, így csökkentve a kipufogón át távozó károsanyagok mennyiségét. A motorblokk állapotára nem nagyon van hatással, a kipufogórendszeren kívül nem nagyon van olyan alkatrész, aminek az élettartamát negatívan befolyásolná. Ha jól működik, persze.
Nem kizarva annak a lehetoseget, hogy tevedek, de en ugy tudom, kipufogogaz-visszavezetes (EGR) nincs ezeken, csak szekunder levego befuvas (PAIR).
Köszi, a gsxs-ről még csak abrandozom. Z900 az van a háznál, de akkor használom ahogy van, visszavezetéssel, katalizátorral együtt. Plusz teljesítményért amugy is nagyobbat vennék, nem tuningolnék, csak a hosszú-hoszabb élettartam miatt voltam kiváncsi a véleményetekre.
Nem aggódnék miatta. Légszűrő szervizperiódusonként ki kell takarítani az airboxnak az olajfogó üregét. A Suzukinál van egy mosható, olajfogó szivacs betét is.
Köszi neked is és a többi válaszolónak is.
Amugy az ilyen új motoroknál, mint az említett z900 vagy gsxs 1000 a kartergáz visszavezetéssel mi a helyzet? Garancia idő után érdemes kikötni, vagy használni kell ahogy van?
Sziasztok!

Tudtok valamit ajánlani fenyezés megóvására? Érdemes atlátszó foliával megcsináltatni a motort? Eddig 100-150 ezres ajánlatokat kaptam.
100-150 ezrenként ki kell pucoltatni a hengerfejet,ha kokszos, úgy hallottam. Nem tudom, autókkal nem foglalkozom, de Suzuki esetén keveset lehet olvasni erről, főleg Audi / VW / Seat, egyes BMW-k és Hyundai/Kia esetén láttam ilyet emlegetni. Mindenesetre hosszú távú költségek tekintetében a Suzuki lenne a bölcsebb választás, szerintem.
Már errre is megvan a tuti ! Dióhéjas tisztítás szétszedés nélkül ! Azt nem tudom hogy szabadalmaztatva van-e ? ! 🙃
Köszönöm a választ, akkor a z900am nem szenved majd szívó szelep kokszolodásban remélhetőleg.
Amugy csak arról jött ez a felvetés, hogy most tervezek majd venni egy autot. Valami keveset futott pár éves újszerűt szeretnék. Ne kelljen se lakatolni se szerelgetni rögtön (tudom álom) . Max 5 éves max 100e km-t futott Mazda 2 és Suzuki Swift maradt fent a rostán. Mondom legyen valami egyszerű szívó benzin :D erre mindkettő direkt befecskendezéses... tehát annyira nem is lesz probléma mentes
Nem. A szabadalom csak egy regisztrált ötlet, aminek a működőképességét sem kell bizonyítanod. Az azért, van, hogy ha valakinek egyszer valamikor sikerül egy ugyanilyen cuccot működő formában legyártani, akkor te fel tudd tenni a kezed, hogy ezt márpedig te találtad ki.

Ha a szabadalmad be van jegyezve és a te találmányod még prototípusként sem létezik, de pl. egy gyártó ugyanazzal a megoldással beharangozza az új modelljét, akkor ha perre viszed a dolgot, a bejegyzett szabadalom a bizonyíték arra, hogy te előbb találtad ki és neked kedvez a bíróság. Ilyenkor fordulhat elő, hogy utána csak a te engedélyeddel és bizonyos pénzügyi megegyezés után használhatja a gyártó azt az ötletet/megoldást.

A gyártóknak szokása minden szart levédetni, akkor is, ha ők maguk nem fognak vele bajlódni vagy ha jó eséllyel más gyártó nem fog vele próbálkozni, mert hátha pénz lesz belőle. Kismillió szabadalom létezik, ami hülyeség vagy éppenséggel nem is lett belőle semmi.

Pl. a tűz esetén használható csatornalevegőző légzőkészlet füstmérgezés ellen. Vagy a mechanikus teleszkópos távirányító...
Gondolom ha szabadalom , akkor megcsinálta ! ? Ha szabadalom , ráadásul elsőként ! 😉
Most mondom: ez csak egy szabadalom, amit 2020-ban adtak be. Nincs gyártásban, még csak levédették az ötletet.

Ott a gyári alkatrészkatalógus, 2023-as H2R.
49033 az injektor. Egy pakk az airbox-szon, egy pakk a fojtószelepházon.