Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez viszkozitás függő: pl. egy autós 0W30-ast sokkal jobban ehet egy motor, mint 1 10W40-est, mert a 0W30-as "folyékonyabb" olaj, a viszkozitási értékei miatt...érted?
A 10W40-es kémiai állapota miatt folyékonyabb, ezért könnyebben elillanhat a réseken (ha van olyan), ergo ezt eheti jobban! Végül is a kolléga is aláírta ezt (coolmanusz)!
Sry az offért, de tolt fel lécci a kis arcod MSNre sprcc... rem még ott ülsz és nem hagytad el az épületet.
R6Rider: A 10W40est (félszint) jobban fogja csipegetni mint a 10W50-et(fullszint)
Coolmanusz: Tegyél bele (ásványi) 10W40est, azt mégannyira se fogja csipegetni.
Srácok, én úgy tudtam hogy a fullszintet elvileg jobban csipegetheti egy motor mint a fél vagy ásványit. Amikor a fullsyntet beleraktam az enyémbe még mondták is hogy ezt egy picit ha eszi az még normális. Mondjuk nem ette. De akkor a félszintnél nagyobb lenne az esély hogy egye? Mintha ebben a kérdésbe ellentmondanátok egymásnak.
Mivel az "olajszakmában" dolgozom, érdekel a téma, én is szívesen beszélgetek erről! Az adatlapodból nem sok minden derül ki, te mivel foglalkozol? Mert az látszik, hogy neked is szakmába vág a téma!
1. Igen a váltó tekintetében, de a kuplung nem fog csúszni
2. versenyeken is fullosat használnak, de a hőterheléssel sztem neked nem kell annyira foglalkoznod, ilyen tekintetben mindegy milyen olaj.

R6Rider-el való konzultáció alapján szerintem is jó lesz a 40-es olaj ha nem gyilkolod a gépet, és akkor a váltó is jobban meg fog felelni neked. (bár attól hogy zajosabb és nehezebben jár, funkcióját teljes mértékben elvégzi)
Ez igaz! Viszont futásteljesítménytől és "rendeltetésszerű volt a használat?" "volt szervízelve ami vezetve van a könyvben?" is függ.
De alapvetően igazat adok neked ebben az esetben!
Jó volt ez a beszélgetés!
Csak bevittél a málnásba...az a sűrűség, nem az a sűrűség amiről itt szó van...az adatlapon található sűrűség a fajlagos sűrűséget mutatja, térfogat arányosan...ergo a tárgyalt esetben - ahogy korábban írtam - a 10W40-est fogja a motor jobban enni, mint a 10W50-est!
és a full szintetikus olajnak lehet olyan hátránya, hogy a kuplung nem működik tökéletesen(fordulaton elcsúszik..)vagy a váltó zajosabban és keményebben jár?a full szintetikus az előbb bemelegszik mint a sima ásványi,jól gondolom?
A véleményed első fele igaz sztem is. A 2. fele viszont sántít! Ha ez igaz lenne, akkor én pl. simán beperelhetném a Honda CBR600RR gyártóját, mert a gépkönyvbe leírtak "Kizárólag olyan minőségű motorolajat használjon, amelynek csomagolási cimkéje igazolja, hogy kielégíti, vagy túlteljesíti az SE, SF vagy SG API követelményeket." Ezek után, ha én 10W40-es API SL, JASO MA minősítésű félsyn motorolajat használok, és ez a motoromban kárt okoz (mérhetően egy 50-es olajhoz képest...), akkor sok pénz üti a markomat 1 kártérítési perben! Szóval semmi gond nincs a 10W40-essel, még ha a 10W50-es többet is tud!
A sűrűség kérdésében tényleg igazad van, megnéztem még1szer: a 10W40 a sűrűbb (igaz csak minimálisan), vszinű az ásványi alapolaj miatt. Az én célom sem a vita ébresztés...ez a Fórum is azért van - többek között - hogy megoszthassuk 1mással a véleményünket, ezzel semmi baj sincs sztem! A "rosszabb olajok" kifejezést tartom helytelennek, ugyanis attól hogy van magasabb minőségű olaj is, azért még az alacsonyabb árfekvésű olajak is lehetnek kiváló minőségűek, igazodva a gyártók előírásaihoz! (ez minden közlekedési kenőanyagra igaz)
Ezeket a motorokat elég profin legyártják, jó minőségű anyagokat, technikai eljárásokat, műszaki megoldásokat stb használva. 600-as sportmotor. Japán. Mit vársz ha beleteszel egy 40-es olajat egyszercsak leáll a motor a nagy semmi kellős közepén? Dehogyis. Egyszercsak füstölögve kigyullad? Nem. Egyszercsak megáll hogy nem megyek tovább mondva - szomjas vagyok? Azt sem.
De viszont elképzelhető, hogy ha szétszedünk két egyforma 600-as sportmotort, melyek eltérő (40-50) olajjal üzemeltek, lehet hogy a henger belseje máshogy fog kinézni.
A sűrűsége nagyobb a GPS-nek. Nézd csak meg a linkeket.
DE.
Nem szeretnék vitatkozni veled, nem is volt célom, látom te is elismered hogy a 10W-50-es olajok jobbak.
És adatokban nem lehet mindenki toppon. Még ha néhány dolog egyébiránt logikus is
Csak arra kérek mindenkit, hogy ne reklámozzátok a rosszabb olajokat azt a csalóka érzést keltve, mintha azok az anyagiakon kívül másban is jobbak lennének (bármilyen motorba). Értessétek meg inkább azt, hogy a rosszabb olaj is lehet jó (aki kényelmes nyugodt tempóban gépét nem pörgetve motorozik), de a jobb mindig jobb marad és az olajon nem érdemes spórolni. Én sohasem teszem. Javaslom ti se tegyétek.
Az olajon nem érdemes spórolni ez igaz. Nem a Castrol az egyetlen jó minőségú olaj, ez is tény. "A jobb biztos jó" megállapítás viszont helytelen! Számtalan eset van amikor felesleges pénzkidobás csak azért a legdrágább fullos kenőanyagot használni, mert az "olajon ne spóroljunk + a legjobbat akarom a gépbe"! Igen is a gyári előíráshoz lehet igazodni nyugodtan, amitől el lehet térni - a használat és körülmények figyelembevételével - de csak indokolt esetben! Én a saját 600-as sportgépembe csak akkor raktam 10W50-et, amikor már pályára is mentem vele. Egyébként teljesen OK a 10W40 is!
Tudom mi a viszkozitás index, de nem ez volt amiről beszéltem, hanem a sűrűség. Persze a kettő összefügg. Az kétségtelen - és ennek ellenkezőjét nem is állítottam - hogy az 50-es viszkozitású olajban nagyobb a tartalék, jobb a magas hőmérsékleten mutatott teljesítménye, ergo "többet bír"!
Szerintetek érdemes az olajon spórolni? Azt a 3-4 ezer forintot 6000 km-enként?
A jobb biztos jó.
A rosszabb is jó LEHET. Ha mondjuk 4-5-6 ezres fordulatszámon használod a gépet. Senki ne mondja már hogy tizenakárhány ezres fordulatszámra képes sportmotort az ember nem szokott meghajtani, és abba teljesen jók a 40-es olajok... Max ha egyszer egy évben pörgeted 10E-ig monnyuk
Tudod mi a viszkozitás index, nem? tudod 40 - 50 melyik nagyobb?
Poénnak mondjuk elment
Power1 racing viszkozitast nezd meg
power1 gps viszkozitast nezd meg
Vmi fogalmat összekeverek le vok ugatva. OK.
A csipegetést általánosságból mondtam, hogy a fullsyntet jobban csipegeti egy motor mint a fél-t. Nem azért akarok cserélni mert csipegetni hanem azért mert olcsóbb.
Egyébként az enyém abszolut nem eszi Régi sz*r suzuki érdekes.. Azért kérdeztem jó e a félsynt, tapasztalatra voltam kiváncsi. Látatlanba én is azt mondom persze hogy jó. Meg hajtom a vasat rendesen. Akkor is jó?
Nyugodtan belerakhatod a Power1 Racing 10W50-et, nem lesz baja tőle, az is bele való! A 20W50-es olaj sűrűbb, és a magasabb alsó viszkozitás-érték miatt hidegebb napokon hátrányosabb. A mi éghajlatunkhoz a 10-es viszkozitás ideálisabb. Egyébként, ha nem ütöd nagyon a gépet (pl. pálya), akkor bőven jó a 10W40 félsyn v. ásványi olaj is! Nem kötelező a fullsyn (idősebb mociba pláne...)!
Ez esetben (mkp. olajak), nem így van, a 10W40 félsyn olajnál sűrűbb a 10W50 fullsyn!
Nem tom ti mit gondoltok egyáltalán. Beleteszem a fél szintetikust mert az én gépem régi. Valószínűleg a teljes szintetikussal el fog kopni a motor, hála annak hogy ezeknek az olajoknak a teljesítményszintje magasabb.
Meg amit a gépkönyv előír. Tedd bele azt akkor ha neked jól esik. Biztos a villákat sem cserélnéd ki ugyanolyan Öhlins-re, mert a gépkönyv nem azt írja elő
Monnyuk tudtad hogy minél viszkózusabb egy olaj, annál nehezebb, csontosabb lesz váltani?
Neked is javaslom az ásványi 10W-40-est, és meglásd extra puha váltód lesz...
Hát persze
Tudod ha el van kopva a motor akkor "csipegeti" az olajat. És mivel ez nem annyira viszkózus, nem fogy olyan gyorsan.
Javaslom tegyél bele ásványi 10W-40-est, azt még annyira sem csipegeti