Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor nem volt elég egyértelmű: a MOL vizsgázott jobban! A "KisPista" jelen esetben pedig a MOL szakértője volt.... A tribológus barátomat megkérdeztem - elmondván miről lenne szó - és azt mondta egy-egy elemzésnek nem sok érteléme van...ő sokat csinált ilyet (többek között a MOL STOU és UTTO olajainak kifejlesztésében is közreműködött), tudomása szerint az ÁMEI (Állami Minőségell. Intézet), és Komáromban a MOL-nak az Oil Check (rem. jól írom) nevű cég végez ilyen bevizsgálásokat, de konkrét kontaktja neki sincs sajna.... Az Amsoil teszteken meg jót mosolygott ismeri őket...
Azért nem feltétlen 100-s, hogy felismerik a sajátjuk, de ha így is volna, bizony a túlzott kopásra utaló mennyiségek esetén szólniuk kell.
Egyébként meg az általad említett Talmácsi-féle vizsgálat eredménye szükséges volna ahhoz, hogy joggal fikázzuk a molt, mert annak semmi értelme, hogy kispista elmondása alapján szajkózzuk aminek nem jártunk utána. Mint gyerekkorban a kérdés: "ha xy a kútba ugrik, akkor is utánoztad volna?". Ha meg kispistában nincs annyi, hogy az igazságot / tényt közkinccsé tegye, akkor nem érdemel semmi hitelt a szava a továbbiakban.
Remélem nem mondok nagy szamárságot, de szerintem a MOL tribológusai lazán megmondják az összetevők alapján hogy a saját olajukat vizsgálják-e!
Nem fog tudni rola hogy milyen olaj....Nem reklam celbol keszittetem :) Tudni szeretnem hogy az adott terheles mellett mennyire nyirom ki az olajat. Lehet hogy tok foloslegesen cserelgetjuk surubben, de lehet hogy sokkal surubben kellene. A lent irtaknal surubben csereljuk 4-5 palyanaponkent, de mostsokkal tovabb nyustolom az olajat es meglatjuk hogy birja. Az olajcsere elott egyebkent full kiszedtem minden olajat a motorbol. AZ olajteknot is leszedtem hogy minden kijojjon :)
Nagy csodának kellene ahhoz történnie, hogy a MOL labor a MOL olajról negatív értékelést készítsen!
Azért megnyugtatóbb lenne független labort keresni, mint pl. amit a Leslie írt!
Mol bp értékesítőnek ezt a számot kaptam: 20/219-3240 / Álló János (ha jól értettem:) ) , őt nem értem el a wearcheck (olaj) vizsgálat kapcsán. Közben a Metric Kft-vel felvettem a kapcsolatot, tőlük már várom az ajánlatot.
Elméletileg a BME tanszéken is tudnának valami ilyet produkálni - ha jól vettem ki ebből - így ha valaki rendelkezik itteni ismeretséggel, sokat tehetne az okulásunkért.
Van valakinek ezzel az olajjal tapasztalata?
Osszel en elkuldom a MOL laborba a mostani olajamat (MOL Dynamic). Lesz benne ugy 1200 palya km, meg ugy 4e utca. Kivancsi vagyok mennyire vegzem ki ez ido alatt az olajat...
Mindenképp utánakérdezek neked, engem is rendkívűl érdekelne pár ilyen vizsgálat eredménye! A MOL laboratórium igen drágán dolgozik állítólag, de megpróbálják nekem megtudni...állítólag a Talma vmelyik mocijába uo. feltételek mellett hasonlították a Castrol és a MOL azonos 10W50-esét pályahasználat mellett...ugye kitaláljátok az eredményt? De ezt nem fogják nyílvánosságra hozni.... vajon miért?
Apropóm, Neked nincs valami kapcsolatod olajanalízisre (tribológus partnered pl.)? Vagy alacsony (=megfizethető) áron, vagy sokmintás, ezáltal megosztható költséggel (talán akadna akit érdekel a dolog, ill. a motorja)?
Ahogy mondod.

Nekünk motorosoknak számít (nyilván nem a minőségen spórolva):
-ár
-az olaj eredeti képességei
-az olaj elhasználódásának mértéke a csereperiódus alatt (képesség-csökkenés) -laborvizsgálattal
-motorkopás -laborvizsgálattal
-szubjektív=érzésre jobb ez vagy az mint az előző (de ugye olajcsere után szinte garantáltan a friss fog jó benyomást tenni, legfeljebb rövidebb ideig, ha gyorsan romlik az állaga)

Ebből az első kettőt tudjuk, de igazán már a második is csak a nehezen hozzáférhető olaj-adatlapból fog kiderülni, vagy helytállóan, vagy megetetve, holott a 3. és 4. adhat csak egyértelmű választ, hogy kedvencünk milyen gondoskodást kap. Ugyanitt kiderülhet akár az is, ha véletlen(?) a motoros fullszint gyengébb, mint a jóminőségű autós olaj, de persze fordítva is, méghozzá tényekkel alátámasztva. Erre két lehetőség van: mások általi analízisek eredményei (idő), saját minta bevizsgáltatása (idő+pénz, próbálom kideríteni, mennyi).
Dunakeszin, egy reklámtáblás cégnél. Nincs összefüggés a munkám és a szabadidős tevékenységeim között.

Hívtam a molt, a szabin levő hölgy megadta a kolléganő számát, hogy ő adhasson egy értékesítői számot (akit viszont nem tudtam elérni akkor), az értékesítő pedig el fogja mondani, hogy milyen feltételekkel vehető igénybe a szolgáltatás, ami csak azoknak fizetős, akiknek nem ők a -gondolom nagybani- flottányi kenőanyag beszállítói. Találtam még egy mérnökirodát, egész véletlenül egy köpésre vannak a mol labortól, szintén vállalnak ilyet (no, őket még nem kerestem).
1, A 10w-s olaj VALÓBAN jobban használható, bizonyos körülmények között, mint a 20w-s
2, Ezen körülmények jellemzően NEM ÁLLNAK fenn.

Tehát igaz, kb mindenki részéről.
Nem lehet vitatkozni azzal amit leírtatok, ez tény...annyi mentségemül, hogy én a 10W-s és a 20W-s alsó viszkozitási értékű mkp. olajak hidegindításkor tapasztalható különbségére próbáltam utalni...indokolva ezzel a 10W-s olaj használatát mkp-okba!
Én úgy tudom a MOL-nál bármilyen terméket bevizsgálnak jópénzért... Publikus, hogy hol melózol?
(Még a simsonos téli motorozásoknál volt egy olyan reflexem öltözésnél a meleg házban, hogy a lapocka környéki izom kezdett rángatózni - elkezdte még bent a csak később aktuális didergést-vacogást... )
Nyomtatottban olvastam, még vagy 7-8 éve. De +próbálom előkeresni, talán MR ben volt.
Tököm se menne ki olyankor, nemhogy motorozzak
Az XT blokk (léghűtűses gondolom) bemelegedését nem segítették a hengerbordák hatástalanításával? Gyanítom, a karbit is _kissé_ át kellett fúvókázni. A képet beteheted, ha van rá módod..
A fordításban gázolaj volt ( paraffin kicsapódás nem probléma a váltóban, úgy mint pl. az adagolóknál ) szerintem jó lesz az.
Érdekes volt, az egyik kedvenc fényképem az XT a kocsma előtt, miközben a falon egy óra/hőmérséklet jelző van.

23:11 perc, - 36 fok. Grrrrr...
Kalap le az érdekességér, ami már csak azért is reális, mert a 0W ha tegnapról jól emlékszem (no, inkább utánanéztem): -35 °C alsó pumpálhatósági határral rendelkezik - papíron. Ennél lejjebb nincs olaj, mondjuk a gázolajjal megleptél, mert az ugye nem szereti a hideget - nem gasoline (benzin)?
(Mi önkéntelenül is rendesek vagyunk a cégnél, így prémium helyett kedves főnökunket utaztatjuk, mesélte, hogy kazahsztánban az uazt le se állítják télen, hanem folyamatosan járatják a motort, különben többet be nem indulna.)
Ilyen minőségű olajnál már nincs jelentősége a pozitív hőmérséklet tartományban, hogy 10 v 15 W -s.
Nem úgy van, hogy 20 fokban még jó, de reggel 3 fokban már nem - nem 'romlik' a kenése.
Mint ahogy a víz sem 'másabb' 20 vagy 3 fokon.

A vízválasztó, hogy milyen módon viselkedik dermedéskor - ugyanúgy mint a víz, fagyáskor. Ez pedig nem aktuális tényező a mi motorozási szokásainknál.

( És a tapasztalat: a bajkál túrán, ahol -25 - 35 fokban mentek XT Yamahákkal, 0 w-s olajat használtak : és mégsem volt megoldás. Végül ott is motorolaj/gázolaj keverékét használták. Tehát az alacsonyabb dermedési érték sem feltétlen biztonság. )
Ezt független laborban végeztették el, nem házon belül. De szerintem mindegy: legalább n számú pernek kellene ellenük vagy a labor ellen folyni, ha nem stimmelnének az eredmények, mert nem babra megy a játék, ill. egy ExxonMobil rendre nyeli ezeket az eredményeket, szó nélkül...

(Majd megérdeklődöm pl. a mol-nál, mit kóstál az olajelemző szolgáltatásuk, ha egyáltalán vállalatokon kívül mással is szóbaelegyednek e tekintetben)
Ezt az adatlapodon is írtad! Azért az megnyugtatóbb lenne, ha függetlenek mérnék össze másokkal, így kicsit sántít a dolog....bár a szabványok azok adottak, de azért mégiscsak a független laboratóriumi vizsgálatok a mérvadóak...