{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5576052] 2019. 11. 20. 22:11
Garancsi
Igen a kipufogó kiégetése nagyon fontos . Múltkor valakinek kiégettem (és políroztam utána , hogy ne maradjon lila ) és el volt ájulva a felújjítás nélküli menetteljesítménytől . Ha nem újitottál , még fel motorblokkot , akkor bízd szerelőre .
[#5575955] 2019. 11. 20. 12:49
SüviAti
Sziasztok!Nincs valakinek eladó Sr50 szép állapotú eladó esetleg?Köszi
[#5573322] 2019. 11. 06. 8:51
Sedu
Egy turbo maróval többre mész ha tuningolni akarsz.
[#5573305] 2019. 11. 05. 22:04
Slashdead
Már olvasgattam erről a rafinált szerkezetről, azért is érdeklődöm előre, olvasok hátha valaki már végzett el ilyen átalakítást valaki igényesen.
Marógépem van itthon, ugyan nem álló hanem kézi, gondolod hogy azzal érdemes lehet nekiesni?
Egyébként köszönöm válaszodat a karbival kapcsolatban akkor jól voltam informálva.
Valamint ha jól tudom akkor a kétütemű motor főleg a ki-és-be-levegőzésre érzékeny nagyon, ez is kb igaz?
[#5573298] 2019. 11. 05. 21:35
piciz
A blokkot otthon nem tudod normálisan megcsinálni ha csak nincs marógéped vagy oszlopos fúrógéped autószerelő se fog foglalkozni veled mivel ő sem tud mit kezdeni vele inkább valami forgácsoló műhelyt keress azon meg ne lepődj meg ha veszel egy gagyibb 70-es hengert, hogy szinte semmivel nem lesz jobb mint egy normálisan összerakott gyári hengeres simson
A karburátor bőven elég egy alap 70-es hengerhez max hangolni kell kicsit rajta kipufogóból is van vastagabb könyökös "tuning" kipufogó de nem lételeme viszont egyet jegyezz meg a kétütemű motor egy rafinált szerkezet ha valamihez hozzányúlsz utána nincs megállás
[#5573234] 2019. 11. 05. 18:41
Slashdead
Szevasztok!

Egyenlőre komoly érdeklődés fázisában vagyok a következő projekttel:
Van egy S51B Simsonom gyári felszereltséggel azonban a motor henger és hozzá tartozó részei felújítást illetve valószínűleg cserét kívánnak.
Ez esetben ha már úgyis újraépítem, és feltehetőleg belevásárolok egy rakás alkatrészt akkor már 70 cöbcentis-ként raknám össze.
Ennek alapja a Mofaker, és hasonló webáruházak hengerkészletei.
Egy ilyen készlet vásárlása után lehetséges-e a blokkfelek felfúrása otthon? Ha igen akkor ezt hogyan kell megtennem? Ha nem akkor kit érdemes ezzel keresni? Helyi autószerelő jó lehet ilyen célra?
Van-e szükség a kipufogórendszer, vagy a karburátor cseréjére?

Válaszotokat köszönöm.
[#5563907] 2019. 09. 08. 21:28
Garancsi
Látom sok a szerelős kérdés . A szerelési útmutatót le kell tölteni . ( nekünk , még ez sem volt opció harminc éve ) . Ha nem ismered , hogy működik a kétütemű motorod , akkor nosza a googli a barátod . Ezek után , ha nem jó a motor : 1.) karburátor 2.) kipufogó 3.) benzin 4. ) gyújtás . A kipufogó kiégetését újabban a szerelők is hanyagolják például . Idővel belejössz . Fontos , hogy addig is a kalapácsot nagy ívben kerüld el . Jó munkát .
[#5559605] 2019. 08. 08. 0:31
chrismartin
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék...Egy Simsonos gurut keresnék Borsodban..esetlegesen Miskolc környékén aki a motoromat átnézné..és némi szakmai tanácsal látna el
[#5543792] 2019. 05. 08. 22:05
elektro-motor
Mérjetek kompressziót! (Sűrítést) !
[#5543783] 2019. 05. 08. 21:25
bapity
Sziasztok! Egy kis segítség kéne itt hátha van valaki szaki. Van egy 1989 -es S51B. Sikerült az alapjáratot szépen beállìtani. Ha húzom a gáz szépen felpörög, de amint kap sebességfokozatban egy kis terhelést le akar fulladni. Nincs benne erő. A karbi 16N3-4. Állítgattam már mindent rajta de sajna nem vagyok mester. Valamit biztos rosszul csinálok.
[#5537798] 2019. 04. 16. 18:12
feferi948
Csak elektromos lehet mert a többinek eltörik a csöve és elmegy belőle a folyadék. Persze csak ha a kormányra teszed.
[#5537729] 2019. 04. 16. 8:51
fifike
Simson s51 hőfokmerő órát keresek minden megoldás érdekel. Akinek lenne írjon köszönöm!
[#5535300] 2019. 04. 04. 13:05
Laligator
Nekem van egy nagyon bevált olajam a szoci motorokhoz, mégpedig a Castrol ActEvo 20W-50, ami kifejezetten léghűtéses, öreg motorokhoz való. Simson, Jawa, Mz, minden szoci motor váltója és kuplungja nagyságrendekkel szebben dolgozik vele, csak ajánlani tudom és nem is drága.
[#5535299] 2019. 04. 04. 13:04
Laligator
Persze, hogy jó, a régi szabvány szerinti gyári előíráshoz a jelenkori olajak közül a 10w-40 és a 15w40 áll a legközelebb.
[#5535294] 2019. 04. 04. 12:53
verebelyikalman
Sziasztok ez a kipufogó 45 mm átmérőjű kivezetés melyik tipushoz tartozhat , mert a boltban csak 32 mm ismerik? https://scontent.fbud4-1.fna.f...
[#5531489] 2019. 03. 17. 17:33
Sanya74
10w40 motorolaj jó a simson b s51váltóba? Mert a 80w90hajtómüolaj valahogy nemjóbele kemény a váltó
[#5527102] 2019. 03. 04. 13:06
kisparaZX
Sziasztok. S51es simson-hoz keresek jó állapotú gyári hátsó teleszkópokat. Esetleg van valakinek eladó?
[#5517257] 2019. 02. 04. 13:38
Pocses
Igen fasza!
[#5517042] 2019. 02. 03. 19:35
ekecselek
[#5516719] 2019. 02. 02. 12:52
ekecselek
Csak nagy duzzogva !
[#5515358] 2019. 01. 30. 12:55
Pocses
Azért azt a 20ezret csak elengedné a végén...
[#5515347] 2019. 01. 30. 12:13
Laligator
Értelmes alkatrészt már nem is lehet találni hozzá, a szoci motorok kora leáldozott.
[#5515345] 2019. 01. 30. 12:07
Sedu
kb. 3 éve láttam fadobozban 300,0000Ft-ért azt is sokalltam, azóta 600,000-ért is árultak már átfestett simsont. Betegek. Én egynyári motornak hívtam. Tavasszal megcsináltam, örültem ha a nyarat kibírta (akkor 3 éves motor).
[#5515342] 2019. 01. 30. 11:36
Laligator
Hohóóóó, hirdetni bármennyiért lehet, de eladni egyik nagyra vágyó sem fogja ennyiért.
[#5515341] 2019. 01. 30. 11:33
laci73
Na de akkor Österreichba kéne meghirdetni,mert itt kevés a jómódú labanc,aki Simsonra vágyik!
De lehet,hogy egy nullával többet írnak(véletlen)!