{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5381317] 2017. 09. 20. 21:27
gazdi30
[#5381316] 2017. 09. 20. 21:25
gazdi30
Üdv. Az én bocimban 39 ezer van. 2000 évjárat. Tavalyi szervizen a szelepeken sem kellet állítani. Csak a karbi gumijaival volt gond. A vez.lánc feszítőt kell lassan cserélni. MADE IN JAPAN felirat mindenhol
[#5381144] 2017. 09. 20. 17:19
KOYASU
Heló! Nekem 47000-nél volt vezérműlánc cserém. Most 56000 km-nél tartok és a kuplungot kell cserélni. 0 km óta nálam van a gép,nem is hajtottam ész nélkül.
[#5380675] 2017. 09. 19. 17:56
hammerhead
Három állású a benzincsap, PRI állásban szabadon átfolyik a benzin, ON és RES állásban csak járó motornál.
Ha valahol enged, akkor a benzincsap tömítése ment tönkre, ez nálam is elment egyszer, egy sima benzinálló gumitömítést kell cserélni.
[#5380673] 2017. 09. 19. 17:48
gazdi30
Szeva. Az hogy lehet hogy 45ezernél már vezérműlánccseréd volt? Ennyinél esetleg feszítőpatront kellene cserélni
[#5380574] 2017. 09. 19. 14:33
Babratinova
Sziasztok. Nekem is van egy 2000-es kiadású GSX 750 F. Két éve vettem 45800 km-el. Első teleszkóp szimering, olaj és szűrők, és kormánycsapágycserével kezdtük. 50000 km-nél kapott új gumikat. Most 50500-nál szelephézag állítás és vezérműlánc csere, olaj és szűrők csere.
Nekem azt javasolta szerelő, hogy ne használjam a benzincsapot mert vákumos rendszerű és csak akkor kab benzint a szív a blokk. Egyszer elfordítottam és kint a burkolaton folyás látszott. Visszafordítottam azóta nincs baj.
Nyugodtan motorozós vagyok, szeretem ezt a műszert.
[#5378885] 2017. 09. 15. 9:56
Steamer424
Köszönöm, megyek és először is kivett gyertyákkal megpróbálom megforgatni, mert a frász jött rám! Nagyon remélem hogy nem főtengely... Bár nem értem, hogy a benzincsap "ON"-állásban hogyan tudott túlfolyni?!
[#5378480] 2017. 09. 13. 21:11
hammerhead
Típushiba. Elenged a karbi tűszelep, a benya lefolyik az olajteknőbe, néha a légszűrőházba. Semmiképp ne próbáld elindítani!
Karbi felújítás, olaj + olajszűrő csere. Alul van egy ledugózott gumicső, az a légszűrőházból jön. Ha kiveszed a dugót, és benzin folyik, akkor a légszűrőházat is ki kell takarítani. Nem biztos hogy beállt a főtengely, lehet hogy valamelyik henger van tele benzinnel és azért nem bír megmozdulni.

Nálam is volt ilyen hiba, meg itt a fórumon többeknek is, általában nem akkora a baj, mint ami elsőre látszik.
[#5378440] 2017. 09. 13. 20:47
Steamer424
Egy hétig állt, benzinszag fogadott a garázsban, de alatta semmi tócsa. Szívatóval indítanám, csak köhög... Na biztos túlszívattam, szívató vissza, félgáz... beindul, de mintha nem menne minden henger. Várok kicsit, túráztatom, leáll... ezután még kettőt nyekken, de nem indul, sőt, mintha beállt volna a főtengely, meg sem mozdul! Tanácstalanul körbejárom, feltűnt, hogy az olajnívó "tele" van, az ablakot teljesen kitölti az olaj. Lehet, hogy telement a karter valahogy benzinnel? Hogy a fenébe?! Három perc (benzines-olaj) járatástól beállhat a főtengely?
[#5377373] 2017. 09. 11. 19:24
Okrisz
Hali!

Eladó lett ez a maradvány alkatrész. Ha valakit érdekel csak bátran!
[#5374124] 2017. 08. 31. 22:50
Xebulon
Japánt vegyél, ne olcsó lengyelt. Én megszívtam, a tűszelepek állandóan beszorultak.
Bár ha a tűszelepekkel nincs baj, akkor maradhat a gyári. Gumitömítést azért 10 éven felül illik cserélni, de nem muszáj.
Ha magad csinálod, akkor a karburátor benzinszintjét előtte mérd le - például jelöld be kívül a karburátoron.
Mert a gyári leírás az úszó állását írja le, nem a beállítandó benzinszintet - ezt is megszívtam.
Úgy tudod lemérni, hogy a leeresztő csapra ráteszel egy átlátszó csövet, és kívülről látható válik a benzinszint (fizika óra - közlekedő edények) - a benzincsapot is nyisd meg.
[#5373581] 2017. 08. 29. 19:59
pintipolip
Köszönöm ,esetleg karbi felújító szettet (gumi tömítés ,o-gyűrű , tűszelep) mennyire ajánlott cserélni?
[#5373429] 2017. 08. 29. 11:37
Xebulon
Ha korábban jól működött, akkor karburátor takarítás... Egyszerűbb szétszedni, mint bármilyen csodaszerrel kísérletezni. Ha a pilotcsavarokat is kiszeded, akkor jegyezd meg a fordulatok számát, és minden alkatrészt ugyanabba a karbiba szereld vissza... De valószínűleg az úszóházban lesz valami ragacs, esetleg az úszó és tűszelepet kell tisztítani, meg a fúvókákat kifújni levegővel.
[#5373204] 2017. 08. 28. 19:57
gazdi30
Szevasz én naiv bocitulaj voltomnál fogva egyértelmű karbi szétszedés restaurálás... de a szakik biztos leírják szaxavakkal..
[#5373141] 2017. 08. 28. 16:06
pintipolip
Üdv! Ide írok mert nincs Gsx 750 Inazuma fórum ,hátha tudtok segíteni. A gond a következő : sokat állt a moci (kb. 8hó) , full szivatóval indul , hangján lehet hallani ,meg a kipufogón érezni ,két henger nem megy(1,3). Járatom ,melegítem ,a szivatót visszább tolom leáll. Az elején kevesebb benzin volt benne akkor is leállt , rátöltöttem akkor ment ,de akkor is csak két henger.Benzin csere volt ,gyertya csere volt ,mind a négy gyertyán van szikra ,karbinál lehet gond?Köszi
[#5370923] 2017. 08. 22. 9:33
gazdi30
Igaz az utobbi pár évben szinte alig használtam, míg a kezdeti években viszonylag sokat. Addig nem is volt vele semmi. Miota ritkán veszem elő azota van ez a gond vele. Munkába egy 250 es yam ybr-rel járok, a bocit csak 1-2 motoros talira meg rövidebb túrára használjuk az asszonypajtással. Ez lehet a gond. Többet kell mennem vele.... azt hiszem ezzel nem lesz gond...
[#5370875] 2017. 08. 22. 8:57
K.István.
A megelözö karbantartásoknak sok elönye van egy motor életében. Akkor meg föleg ha viszonylag sokat áll. A porlasztóban a tömitések nem a megtett km -ekkel arányosan öregszenek, hanem eltelt idövel arányosan.

Javaslom neked, hogy használj a benzinben Spuri (rózsaszín) benzin adalékot. Sok problémát elözhetsz meg vele.
[#5370864] 2017. 08. 22. 8:41
gazdi30
Köszönöm a válaszodat, 7 éve van nálam a moci most 39 ezer van benne és 28 ezerrel vettem. Ez az első "nagymotorom", eddig 7 évig semmit nem kellett csinálni vele csak indítani és menni. Ezért vagyok naiv ebben a témában. A honda cbr125 tel 6 év alatt nem volt ilyen gondom. Köszönök mindent. További szép napot. Széles utat.
[#5370853] 2017. 08. 22. 8:13
K.István.
Nézegesd a FB-on Tascher garage videoit, millioszor elmondta, hogy kell csinálni. vagy itt ebben a fórumban kb pont 4 éve (2013 aug) ki lett vesézve, hogyan kell a porlasztót beállítani.
Jobb fent a keresöbe beütsz pár kulcsszót, és hozza a posztokat.

A naív kérdéseid alapján javaslom elöbb alaposan tájákozódj a témában, és csak utána vágj bele a dologba. Youtube is telis tele van remek videokkal. Meg a neten találsz letölthetö szervizkönyvet ( banditos fórumba talán múlthéten linkeltem ).

A szervizbenröl meg annyit, hogy egy 17 éves talicskán, ha magas óradsért szétbontják motort, porlasztót, akkor nem egy porlasztónál cserélek tömítést, hanem mindegyiknél, söt kicserélem a tüszelept, és fészkét is...és ilyet józan paraszti logikával neked is számon kén tudni kérni.

A gond rádadásul az, hogy sok benzin lemossa a kenöfilmet a hengerfalról, és megkopik a henger...meg telefolyik a karter is benzinnel, ami keveredve az olajjal , már nem ugyan az a kenöanyag.

Ezeknél az öreg karburátoros szaroknál sajnos manapság teljenesen "normális "hibajelenség, föleg, hogy az üzemanyag minöség és összetétele is megváltozott, az etanol sokkal gyorsabban amortizálja az üzemanyagrendszeret.
[#5370840] 2017. 08. 22. 7:17
gazdi30
Ezt a nyomáspróbát ha részletesebben leìrnád.. hogy ha valamelyik porlasztónál szivárog a benzin akkor mitévő legyek? Amúgy a yamahaszervizben csinálták tavaly nem kevés összegért / több mindent is csináltak/ . De inkább magamnak kell szervizelnem ha azt akarom hogy jo legyen. Elöre is köszi
[#5370839] 2017. 08. 22. 7:09
gazdi30
A karbit szervizben tisztitották tavaj. Cseréltek egy gumigyűrűt az egyik henger karbijában mert a levegőszűrő telefolyt benzinnel. Akkor ugyanezt csinálta. Melegen csak gázadással indult úgy is nehezen. Akkor valoszínű a trafo az jo, a karbit kell megnézetnem. Vagy a benzincsapra is gondolok még. Köszi a válaszod
[#5370671] 2017. 08. 21. 11:54
K.István.
Ès melyik henger nem megy? Milyen volt abban a gyertya színe? Nem folyik túl?

Mivel egy trafó két hengernek ad szikrát, általában akkor 2 henger nem megy...amúgy a trafó a kábel másik végén van a kábelnek, aminek az egyik végén a gyertyapipa van...szerintem ez nem annyira bonyolult.

Mikor kitisztítottad a karbit, "lenyomáspróbáztad"? Vagyis a satupadon beszerelési pozicióba állítód, és feltöltöd egy ejtötartállyal a porlasztókat, és nézed, hogy tömör -e , nem folyik e túl valamelyik.
[#5370638] 2017. 08. 21. 9:21
gazdi30
Üdv 750 es 2000 es évjáratú bocimmal mintha az egyik henger nem mindig menne. Nehezen indul melegen, lassabban húz. A gyertyát kicseréltem újra, a karbi kitisztitva. Gyújtótrafora gyanaxom. Hol keressem rajta a gyujtótrafot??? Ha valaki sagítene .... köszi
[#5369715] 2017. 08. 17. 13:09
Zsolt971
Szia! Kicseréltem, de a bubis plexivel nem volt az igazi :( Ezzel a plexivel már jobb egy fokkal, de soha nem lesz olyan mintha gyárilag túrakormányosra tervezték volna! Bandit kormány van rajta. Minden bowden maradt a gyári csak a fékcsövet kellet cserélni!
[#5369352] 2017. 08. 16. 13:28
acservin
Sziasztok.
Egy 2000-es 750 f re keresekkarbisoron levo kupakokbol 2db ot ami membran folott van.
Sajnos a bontoban csak komplett karbisort adnak.
Udv Ervin
06 30 3097268