Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

Köszönöm a tippet.

Megmondom őszintén a TDM-et egy nagyon jó motornak tartom, ismerősömnek is van. Hozzáteszem ez egyik legszebb motor szerintem. Viszont nekem egy inkább mindenes motor kellene. A TDM pedig inkább aszfaltos túrákra való. Bár kétségtelen hogy arra nagyon jó. De erős kétségeim vannak afelől, hogy egy lazább földutas túrát tud teljesíteni. Ezért gondolkodok inkább Transalp/Africa Twin/Ténéré féleségekben. Nézegettem egy BMW GS 650 Dakart, de lebeszéltek róla mert hogy nagyon drága a fentartása. De ahogy bújom a fórumokat, igazából valóban úgy néz ki, hogy kb minden azon múlik, hogy bántak vele korábban. Mert ezekről a típusokról úgy beszélnek, mint a megbízhatóság példaképei. Viszont a kérdésem továbbra is él. Ezek a gépek full generál után teljesen helyreállíthatóak? Vagy a sok kilóméter miatt már egyre inkább jönnek elő a gondok? Vagy inkább tegyek még hozzá 200-400 ezrest és vegyek egy újabba (5-6 évest) Transalpot (650-est)kevesebb kilóméterrel? Tényleg nehéz döntést hozni, mert nincs olyan sok pénzem hogy 2-3 évente cseréljek, ezért olyat szeretnék, ami tényleg legalább 5-6 évig kiszolgál. Egyébként most a DR Big is nagyon megtetszett, de azt monják hogy az 1 henger nemigazán való hosszabb túrára. És hogy ha lehet, 2 hengeres motort válasszak.

Üdv.: Dávid
A TDM-et jó pár évig nem nőnéd ki
Szia.
Transalp vagy egy TDM 850
Én inkább a TDM-et választanám...
Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat!

Elsősorban inkább túrázni kellene, nem terepre. De gondolom azért egy túragép is kibír néha egy kis kavicsos vagy földutat. Nem akarom sárban meg homokbányában gyilkolni. Leginkább talán a Transalp tetszik küllemre. Meg a hozzá hasonló motorok. Viszont eléggé nehéz így belevágni, hogy ha az 50000-re feltételezem hogy az 150000. Mert ha pont belefutok egy ép felújítandóba akkor az megint több 100 ezresbe van. Egyébként ezek a motorok, rendes nagy generál után, elmennek újabb 60-70 ezer kilómétert? Mármint ha rendben vannak tartva. Vagy elöregszik és a kukában végzi? Bocsi a kezdő kérdésekért, de csak egy 1976-os MZ-m van, ott meg nem nagyon foglalkoztam ilyen dolgokkal. Abban van most 60000km és az ég világon semmi baja. Eddig összesen új főtengely szimeringeket kapott meg új gyűrűket (amiket nem kellett volna még cserélni, de ha már szét lett bontva.. akkor azt is) meg első telószimeringeket. Tehát a lényegi kérdés. Ha most megvennék egy ilyen túragépet 600 körül amiben van 50 de vélhetően 150 ezer kilóméter, és ráköltök kb 200-300 ezrest hogy pöpec legyen, akkor elmegy még nekem 100 ezret ha nem hajtom szét? Egyébként újabbak közül talán az új 660-as Ténéré jön be legjobban, de az még nekem drága sajnos. Esetleg ha tudtok még említeni pár típust ebben a kategóriában, akkor annak is utánanéznék. De kiindulási alap a Transalp 600.

Üdv.: Dávid
ugye te sem hiszed el hogy egy 15-20 éves túraendúrókban 30-40 ezer van?
amúgy nem széthajtva rendes szervizekkel elmennek sokat van olyan amit 100e felé kell full generálozni
ezeknél meg nemigen van olyan hogy melyik a jobb/megbízhatóbb itt állapottól függ minden ilyen korban
bár mintha az at-ról hallottam volna a legtöbb javítgatást
érdemes fogyasztásokat is nézegetni...... némely általad felsorolt gép képes 10 liter felé is fogyasztani
Szia!

Vagy hosszútávú túra, vagy földút. Együtt szvsz nem fog menni.

Az XT-nek pl nincs komoly szélvédelme, ha tartósan 120-130-as utazót akarsz menni vele, végtelenül el fogsz fáradni.

A DL (VStrom) vagy Africa Twin már más téma, azzal el tudsz menni messzebbre az említett utazó tempóval, viszont nem kell durva földutakon bóklászni, mert ha eldől, az ilyen 200 kiló körüli motorokat már nem olyan jó egyedül felállogatni.

Szerintem amit felsoroltál, nagyon bő lista. Először döntsd el, hogy inkább túra messzire, csomagokkal, csajjal stb... vagy erdei utakon csapatás egyedül cucc nélkül. Ezután le tudod szűkíteni 2-3 típusra, és máris sokkal könnyebb döntés előtt állsz.
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Szeretnék egy motort vásárolni, túrázás céljából. Mennék aszfalton is meg földúton is. Nem tudom hogy endurot vagy túra-endurot válasszak. Sokat nézegettem, a legfontosabb dolog a megbízhatóság lenne. Használtan venném a motort, mert kb 800 ezresig tudok most nyújtózni. Egyébként egy MZ-ről ülnék át a nagyobbra. Leginkább 600-astól felfele nézelődök. Szeretnék akkorát, hogy azt ne unjam meg 2 év alatt, és bírja a hosszabb túrákat is. Fontos hogy az utazó tempója elérje a 120-130 at. Megfelelne 1 és 2 hengeres is.

Amiket néztem:

- Suzuki DR 650
- Suzuki DL 650
- Suzuki DR Big 750
- Honda Transalp 600
- Honda Africa Twin 650-750
- Honda Dominator 650
- Yamaha XTZ 750 Super Ténéré
- Yamaha XT 660 R
- Yamaha XT 600 R

Nagyjából ezeket nézegettem. Szerintetek ezeket megéri még megvenni, az egyhegereseket 30-40ezer, a 2 hengereseket 50-60ezer kilóméterrel? Mire kell figyelni vásárláskor? Melyik a legmegbízgatóbb típus? Esetleg tudtok jobbakat? A motorra én vigyáznék, szervizelném rendesen, cserélgetnék mindent. De olyan motort szeretnék, ami legalább 5-6 évig hű társam lesz.

Előre is köszönöm!

Üdv.: Dávid
szerintem inkább csak pszichésen...1-2 lóerő
ha teheted ne költs rá és cseréld le egy 600-ra...
Heló mindenki. mindenféle kritika nélkül.......... most tértem át a sportmotorokra. vettem egy használt honda cbr-r 400-at. az lenne a kérdésem hogy ha a pufót nyitott rendszerűvé alakítanám, jobb teljesítményt kapnék-e?
hali nekem van egy 525-ősőm elado ha érdekel
Üdvözletem!
Kis segítséget kérnék a "szakértők"-től!

Motor vásárlás előtt állok!
Ami szóba jöhet: Cagiva Freccia,Honda Nsr,Yamaha tzr50)

A Freccia külsőleg át van alakítva(új,modernebb fejidom) motorikusab gyári 125!

Az NSR 125/50 (mivel külföldi és papírokkal nem rendelkezik)!
Az órák kicserélve,50-es matrinya szett,és teljesen le 50esítve! motorikusan jó,bár az idomokon lenne mit fényezni!

A tzr50: Motorikusan teljesen megbízható,és jár mellé egy POSH sport CDI vezérlő (ami igen csak megváltoztatja a menet teljesítményét/sebességét/erejét)!

Mivel csak "B"-s jogsim van (gondolkodás alatt vagyok ,ha megérné-B125) így leginkább az 50-re szavaznék!

Köszönöm előre is a tanácsokat! Esetleg ajánlásokat megfogadnék még,milyen mocit lenne érdemes vennem így!
amilyen stílusúak érdekelnek: Sport(gyorsulásági) , Supermoto!
kosz a segitseget a konyvem nem sokara meglesz:)
2004-es aprilia rs 125 venném ha mindenképp apriliát akarsz persze ha nincs jogsid akkor az 50-est vedd.
de jobban járnál egy kisebb költségű 4-tvel szerintem (cbr 125, YBR 125 , stb
ups aprilia rs 50 2010
Sziasztok:) Ki szeretnem kerni a velemenyetek arrol hogy melyik motrot lenne jobbb hogy megvasaroljam.Egy olyan motrot szeretnek venni amely megfelel rovidebb turazgatasokra es 2 szemellyel is megy ha kell.Van egy aprilia rs 2010 es szinta vadi uj motor es meg gondolkodtam 2004es aprilia rs 125 es 98 es 125os motorok kozott es meg szoba jonne a cagiva mito 94 es. Ezekbe fernek bele penzileg mit javasoltok?
Sziasztok!Segitseget szeretnek kerni a hozzaertoktol!Jovo honapban szertnek venni egy quadot ezeket nezegetem Polaris Predator 500,evjarat 2007 vagy 2008 v 2009,a masik amelyik tetszik az egy 2008as Kawasaki KFX 450R.A kerdesem,kinek mi a tapasztalata ezekkel a gepekkel jo is rossz is,melyiket lenne erdemesebb megvennem(leginkabb erdoben hasznalnam nagyritkan talan palyan is),melyik mennyire szervizigenyes,melyik koltsegesebb,van e valamelyiknek valami markabetegsege...stb? A valaszokat elore is koszonom!
Sziasztok! Tanács kellene. Gixxer 750 k5, olaj téren kimit ajánl bele , volt már minden benne de nem tudok dönteni, most castrol 10w40 van benne ami a gyárija de csörög csattog vele mint állat, eddig csak 10w50 volt benne minden márkából. ja bocs , motult még nem próbáltam ki. Gyorsan kellene tanács mert azzal járok melózni és már félek vele menni mert hidegen nagyon hangos és melegen is hallom de gyengébben. olajcsere után lett ilyen hangos. üdv Mindenkinek
hali valaki mondja már meg nekem hogy mi az oka annak hogy mindig bekockásodik a lánc és olyan szinten befeszül hogy nagyon.
sziasztok valaki mondja már meg nekem hogy a 2002-es 600 as gsxr hány km-ert tud menni ha felvillan az üzemanyag jelző lámpa vagy hány liter benya van még benne olyankor
Hello
Olyan kérdéssel illetve kéréssel fordulok hozzátok , hogy tudnátok e nekem segíteni abban , hogy meg találjam a nekem való gépet. Ugyan is motor váltás illetve vásárlás előtt állok. Cross vagy enduró az elképzelés és csak 4 ütemű, és ezen is belül a és 400-450 kategória max 525-ig ,de legfőképp a 450-eseket céloznám meg. Véleményetek szerint melyik a legjobb ár érték arányban ? kb 600-700 ezer forintig tart az anyagi keret . Melyik lenne a legmegbízhatóbb , legstrapabíróbb , és motorikusan is felújítás nélkül melyik bír legtöbbet mondhatnám így is ... idézőjelbe hogy legigyénytelenebb ? Leginkább endurózni használnám bár néha nagy ritkán 1 kis pályázás is szóba jöhet. Így üzem óra terén mik a tapasztalatok vélemények észre vételek ? Mik azok a szervizek vagy igények amit a gépnek meg kell adni és milyen időközönként ? Itt értem a legapróbb lánc karbantartástól a blokk felújításig . Leginkább a Suzuki, Ktm, márka érdekelne de számításba jöhet még a Yamaha és a Honda is persze ezeken kívül szívesen és nagy örömmel meg hallgatom a más gépekről írott infókat is :) Segítségeteket előre is köszönöm ;)
Üdv.: Dani
Sziasztok!

Valamilyen 125ös 2t endurot szeretnék majd venni de nemigazán tudok dönteni.Valami régebbi de már elöl hátul tárcsásat akarok.Először dt-t nézegettem de nemtűnik túl erőbajnoknak,egy tuareg kb megenné szerintem.Szóval a lényeg hogy 92-96közötti enduro,elöl hátul tárcsás,és a lehető legerősebb legyen.Mit ajánlanátok? Néztem még a kawa kdx/kmx-et bár inkább a kdx erről vélemény?ez még tetszik is. Apriliát nemnagyon akarok,suzukiból talán egy rmx... honda crm az kiesett,mást úgy hirtelen nem is tudok.
Csak ha rendszámos a Lead..
Sziasztok.
Ti elcserélnétek egy 1988as évjáratú yamaha dt 80lc1 est egy 2007 es évjáratú honda lead 100ra?
Jó kis gép,de a 125/4T gépek közt nincs nagy difi.Ha múszakilag egyben van nem lesz gond egyikkel sem.
Mi a véleményetek a Honda NX 125 transcityről?