Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én is Motult használok, tavaly 5100 10w50, idén 7100 10w50.
1050 kézikönyvben 10w40 vagy 10w50 van.
Na srácok és ki milyen motorolajat használ? Főleg engem a Streetesek véleménye érdekel. Én mindig Motul 5100et szoktam a vasakba tenni és jelenleg a Streetembe is ez van 15W50 viszkozítással. Gondolkodok 10W40-en vagy 50-en de érdekel ti mit használtok.
Amit Imre79 írt feljebb. Würth száraz lánckenő. Isteni cucc, nem dobja, nem folyik, gyönyörű a lánc és nem mocskos a motor hátulja. Annyi, hogy ezt ismerős tanácsára, aki régóta használja, érdemes 250kmenként, tehát tankolásonként befújni. Ami még nekem szimpatikus egyébként, az a Repsol teflonos lánckenő. A hígabb fajtából való, vékonyabban is használom, legalább nem ez a ragacsos méz és gyűjti a levegőből az összes port, meg mocskot. Van egy kezdeti leverődés, ezt az első kör után WD40-es ronggyal pár húzással letörlöm, utána a következő láncápolásig nem szokott gond lenni.

Egyébként fanatikus láncápoló vagyok, 500 kilométerenként komplett ápolás, lánctisztítóval fémtisztára, majd várakozás után mehet rá a spray.
Ugyan minek vennék másik motort?:)
Van különbség az ára.
Elso tankolas,M3 kivezeto az elso OMV kut a damjanics utan mondom egyszer elunk 100 as benzint neki.
Basszus 406,90 volt literje.
A sima meg valami 350.Es semmi kulombseg nem volt.
Nem valószínű hogy többet enne belőle, mert ugye jobb benzin elvileg és a motorjainkat mind 91-es benyához tervezték szóval a 95 is már szinte prémium neki. Ha raksz bele 100-ast ártani nem árt és talán érezni is lehet picit, de ha ilyenkor kicsit növelnéd a mennyiséget és egy kis plusz előgyújtás, akkor máris más a téma :) De az sztem tény hogy mióta etanolt adagolnak az üzemanyagokhoz, azóta a téli állás nem az igazi nekik. Én télre mindig 100-assal nyomom meg mert abba nincs etanol és mindig tökéletessen indul tavasszal. Első évbe sima 95 maradt a Streetbe és megértem beimádni... Azóta az akksi meg minden ugyanaz szóval nem a tekeréssel volt a baj.
Benzinre visszatérve. 100 as benzint tankolok és érzem hogy jobban megy a vas akkor az placebo hatás? és az lehetséges e hogy Schell vpover Ferraris benzint előbb megeszi a triumph? Számadatom nincs róla bizonyítani sem tudom mert nem mértem, de érzésre jóval előbb kifogyott mint a sima 95 ös.
Vegyél kardanos vagy szijjas meghajtású motort
Eddig megúsztam, nem volt gond a tank rozsdával eddigi motorjaimnál. Hogy miért nem tesznek mindegyikbe gyári védőréteget rejtély. Egyik ismerősöm javította veterán motorok tankjának belsejét fusiban, de állítása szerint nem egyszerű móka, figyelni kell az egyenletes hőfokra, stb. , volt is reklamációja.
Faternak van egy 4T 125-ös, karbis robogója, elég nehézkesen indult több hónap után, normál benzinnel, idén a drágábbik OMW benzinnel pöccre indult, 4 hónap után. Lehet csak véletlen?
Volt fém is azzal sincs gond, sőt van most is. Nem használok adalékokat "holt" szezonra sima 95-öst tankolok nem hiszek a prémium benyákban (főnököm neje 7 évig kúton dolgozott tudna mesélni a prémium színezékekről) október végi gurulás után közel 5 hónap után pöcc indult a lefosottszar dukáti.
Annak én is.
Örülök, hogy műanyag a tankom.
Jah és az oldtimer perfect-et el kell felejteni.kb két éve küldik a cuccot.
ebay-en franciabol vagy németből sima liba.
https://m.ebay.com/itm/POR15-M...
Ha éreztek pici affinitast szereléshez meg lehet csinálni házilag is.
https://totalbike.hu/magazin/tantiszt/
Sajnos szétszedve nem csináltam képet a tank belsejéről, tanknyílásból csináltam egyet, nem tudom mennyire látható.
Egy céget találtam Limitless KFT, Nagykanizsa. Valamelyik Sportmotor újságban is ajánlották, egy Honda CB500 tulajnak, tehát nem csak Triumph betegség. Budapestre vittem a tankot, a Suzuki Motorradba, ott szedi össze péntekenként. A bevonat jónak tűnik, szép sima szürke felület, olyan mintha zománc lenne. Gondosan becsomagoltam plédekbe, papírdobozba. Vissza már csak egy fóliába kaptam, volt is egy nagy karc a lakkon, reklamáltam, de nem sok sikerrel. Itthon hosszas polírozással elfogadható lett szerencsére.
Szűrőből a GSXR, V-strom jó hozzá, elég kicsi a hely, ezért macerás. A tiger800-on és az 515nv-n ugynaz a szivattyú DENSO 2400499, gyári szűrő nincs, külföldi fórumokon is keresték. Ebayról rendeltem 5 db-osat egyet tudok adni ha érdekel.
Szia! Ha lenne rá időd, a tank műgyantázásról írnál némi infót? Jöhet privátba vagy ide is mindegy. Az érdekelne hogy hol csinálták, mennyire profin, mennyire vigyáztak a fényezésre, mik a tapasztalataid, illetve hogy melyik szűrő passzol a szivattyúra? Én is ezen gondolkodom egy ideje mert eddig az összes Triumphomnak rozsdásodott a tankja, de már elég hamar, 1 éves korától.
Lánckenés téma: 28 éve motorozok, ezalatt mindent kipróbáltam amit csak lehetett. Egyetlen tökéletes megoldást találtam, úgy hívják Würth Drylube. Egy teflonos kenőviasz. Az benne a zseniális hogy nem zsír hanem viasz. A láncsprayel az a baj hogy a zsírt akarják a lánchoz "ragasztani", ami eleve paradoxon, minden beleragad amivel érintkezik, plusz okádék tőle minden ahová a lánc szétküldi. Ezt untam meg én is. A Würth zseniális volt hogy más irányba indult el azzal, hogy ráébredtek hogy nem a zsír, hanem a viasz az igazi megoldás. Ráfújod, kipárolog az oldószer, és egy szilárd viasz fedőréteg alakul ki, ami nem ragacsos, ergó semmi nem ragad bele, a lánc lecsapni nem tudja mert nem folyékony, és sokkal sokkal hatékonyabban gátolja a fém a fémen való érintkezést, esőben mehetsz ahogy akarsz, a víz teljesen hatástalan a viasszal szemben, lemosni nem tudja. Amióta ezt használom soha nem kellett a felnit, a láncvédő műanyagot, vagy a kislánckerék környékét dzsuvázni. Nem úgy mint egy láncolajzónál pl. hogy ó csak alig van valami a felnin, ó csak letörlöm egy ronggyal és kész... Nem. Én azt akartam hogy abszolút semmi gané ne legyen a felnin, és sehol máshol. Ezzel találtam ezt meg. Na, mostár légyszi lökjél Te is nekem valami infót!
Majd idén kiderül milyen lesz, még nem tudom, mindenesetre a ragacsos, mocsokfészek, hányadék láncsprayétől jó lenne megszabadulni, bár van itthon vagy hatféle, de egyik se jobb mint a másik:)
Felraktam,legkisebb áűllásban is telibaszta a gumit,leszedterm.
Kb 6-800 km spray-vel és 3-4000 km-enkénti láncmosással kb 45e-ret bir a lánc.Az kb 6 év.
6 évente belefér egy lánccsere.
Vagy motorcsere.
Engem sem tudott senki meggyőzni ,sőt fórumban is kezdő lelkesedést és negatív tapasztalatokat látok,felrakták azt szezon végén meg kuka
Feleslegesnek tartom a lancolajzót, vagy győzzetek meg róla miért jó? Minden második láncspézésnél, le szoktam mosni a láncot lámpaojajjal, szépen ecsettel, aztán leoblittem vízzel, ha megszarad mehet a spré. Ha látom hogy kezd fényesedni akkor sprezem újra, szinte alig nyúlik a lánc.
Arról nem beszelve hogy az olaj viszkozitása sem egyforma 10C nel vagy 35C nel, állítgathatod szerintem
Elvileg, csak még nem szántam magam teljesen el.igaz festek már itthon vár,
Lepucoltam tisztára a láncot ősszel. 0.5-ös tűvel, eddig 50 kilométert mentem, 16 fokban, másfél percenként cseppent egyet. Szépen szétterült a láncon az olaj, motoron eddig nincs egy szem se, később meglátjuk, ha többet tudok menni, kell-e szűkíteni a cseppszámot. Husqvarna láncolajat vettem, olyan mint a méz, nyúlós állagú.